recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ser jeres TVSYD ud på DVB-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan ser jeres TVSYD ud på DVB-T?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan ser jeres TVSYD ud på DVB-T?
    Sendt: 16-Januar-2012 kl. 11:38
Min ser sådan her ud. Og det er ligemeget hvordan jeg stiller output fra boxen: Auto - sorte kanter - eller zoom, det er lige fedtConfused
 
Kanalplads 22:
 


Redigeret af Kampus - 16-Januar-2012 kl. 11:42
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:38
På mit nye tv ser det normalt ud i indstilling 16:9, billedet fylder hele skærmen. Skifter jeg til "Auto", ser det ud ligesom dit og folk bliver lange i hovederne.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:46
Jamen min box står naturligvis på 16:9. Men der er også mulighed for at zoome, sorte bjælker og auto. Men det er lige fedt hvor den står..
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:54
Men det bliver mere underligt. Det gamle 4:3 tv, vi også har, er tilsluttet dels Canal Digital og en DVB-T boks. Med antenne boksen fylder billedet hele skærmen, men det er trykket fra siderne, folk bliver lange, det er i indstilling 4:3 LB. Tv'et har en "Normal/bred" billedomskifter, skifter jeg til bred, bliver billedet som et normalt Letterbox billede. Skifter jeg så boksen til 16:9, kommer der bjælker i siderne ligesom på dit billede, og folk bliver endnu længere, altså det er med tv'et i normal.
Med CD boksen gør det ingen forskel, om den er indstillet til 4:3 eller 16:9, billedet er også her for højt, hvis du forstår.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:10
Er det fordi signalet er i HD? Jeg kan godt tvinge billedet i bredden med "bred 2" på mit TV, men det kan vel ikke være meningen
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:34
Det er Østjylland også, og det opfører sig normalt.
Det kan selvfølgelig godt være, den udsendelse, jeg kom ind på, var 4:3 forsøgt udsendt i et HD signal, billedet var ikke det bedste, det var noget om nogen, der lavede mad. Søren Gericke var med. Så er det bare, at det skilt med info om senere udsendelser, der kom bagefter, opførte sig på samme måde.


Redigeret af Ham_Der - 16-Januar-2012 kl. 13:35
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Min ser sådan her ud.


Samme her.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu