recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)
    Sendt: 17-Januar-2012 kl. 00:52
Der har på det seneste været en række meldinger om, at der ved afspilning af optagelser og afspilning fra time-shift-buffer fra DR1, DR HD, DR K m.fl. er for tidlige DVB-undertekster, mens DVB-underteksterne live er synkrone. TV2s DVB-undertekster meldes generelt synkrone og altså uden problemet.
 
DR er klar over problemet og arbejder på en løsning.
 
Problemet er for alvor konstateret efter omlægningen 11/1-12, da DR1 og DR2 fik DVB-undertekster, men har tilsyneladende stået på et stykke tid, og noget tyder på, at problemet er opstået omkring de. 10.-12. september 2011, når det gælder DR HD.
 
Problemet er foreløbigt registreret på modtagere fra Miraclebox, Octagon, Humax, Sagem, Faval, Denver samt PC'ere med W7MC, DVBViewer eller Mediaportal
 
Problemet er meldt til DIGI-TV/DR, og DR forsøgte en løsning 8/2-12, men denne havde bivirkninger i forhold til liveudsendelser og blev trukket tilbage 10/2! Problemet er identificeret, men der mangler altså at blive implementeret en løsning.
 
Se evt. status på:
 
... og:
 
 
 
 


Redigeret af miri - 07-Marts-2012 kl. 14:58
miri
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 08:52
Jeg tror jeg har noget tilbage fra september. Jeg tjekker når jeg kommer hjem.
Tv2 giver også problemer hos mig.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 20:29
Jeg har 2 optagelser fra september (DR1) og teksterne passer med talen. Altså ingen forsinkelse.

I dag oplevede jeg dobbelt tekster i en kort periode på DR1. Dvs. 2 tekster lagt oven i hinanden.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg har 2 optagelser fra september (DR1) og teksterne passer med talen. Altså ingen forsinkelse.
Undertekster på DR1 i september var indbrændte - jeg søger oplysninger om optagelser fra enten DR HD eller DR K, der begge kørte med DVB-undertekster og MPEG4.... 
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 12:44
Nu har jeg selv konstateret, at fejlen også eksisterer under Win7 MC og DVB-Viewer.
 
Er der nogen, som har en boks, der kan afspille (nye) optagelser fra DR1 / DR HD under DVB-T med synkrone undertekster!!!
 
Jeg har meldt fejlen til DIGI-TV, men endnu ikke hørt fra dem.....
miri
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 12:34
Jeg har ligeledes problemet på min Sagem 94500HD via Boxer. Her er underteksterne dog ikke forsinkede ved optagelse, men kommer ca. 3 sekunder for tidligt. Heller ikke her er der noget problem ved direkte. Det er meldt til Sagemcom, men måske ligger problemet snarere hos Boxer. Det gælde ikke kun DR, men alle kanaler der sender DVBT tekst.
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

... Her er underteksterne dog ikke forsinkede ved optagelse, men kommer ca. 3 sekunder for tidligt...
Du har fuldstændig ret - jeg havde oprindeligt vendt det rundt. Alle meldinger vedrører undertekster, der kommer for tidligt i forhold til lyd og billede.Embarrassed 

Redigeret af miri - 07-Februar-2012 kl. 12:59
miri
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:04
Skal jeg tjekke dvb-t fra dr-hd på min cd pvr modtager (dan gamle) i aften ?
SVP03
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Skal jeg tjekke dvb-t fra dr-hd på min cd pvr modtager (dan gamle) i aften ?
På de meldinger, der er kommet, så formoder jeg, at problemet vedrører DVB-T - og dermed er det formentlig i den duo, der udgøres af DIGI-TV(DR) og Teracom(Boxer) at løsningen skal findes. Hvis du med "cd pvr" henfører til Canal Digital, så kan det naturligvis være fint, at kunne af- eller bekræfte, om problemet eksisterer på satellit... 

Redigeret af miri - 07-Februar-2012 kl. 13:13
miri
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Skal jeg tjekke dvb-t fra dr-hd på min cd pvr modtager (dan gamle) i aften ?
På de meldinger, der er kommet, så formoder jeg, at problemet vedrører DVB-T - og dermed er det formentlig i den duo, der udgøres af DIGI-TV(DR) og Teracom(Boxer) at løsningen skal findes. Hvis du med "cd pvr" henfører til Canal Digital, så kan det naturligvis være fint, at kunne af- eller bekræfte, om problemet eksisterer på satellit... 
Nu skriver jeg jo dvb-t fordi den har jo 3 tunere, noget positivt skal man jo sige om den.
SVP03
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:23
Ja, hvis du kan tage DR på begge både satellit og antenne, så kan du jo tjekke om der er forskel på underteksterne fra kilden!
miri
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 18:26
Tjekkede lige.
Det er korrekt, når jeg afspiller optaget udsendelser, optog lige den samme udsendelse på sat 24 og dvb-t 501.
DR HD på dvb-s ingen problemer med undertekster.
DR HD på dvb-t kommer de et par sekunder tidligere.
Der må være noget galt med tidsangivelsen på enten billedsporet eller undertekdterne på dvb-t nettet.
Altså de markeringen hvor underteksterne skal indsættes.

Har ikke set det da jeg kun bruger dvb-t kanalerne hvis det øsregner eller snestorm, hvor sat kanalerne kan pixelere.

Redigeret af SVP03 - 07-Februar-2012 kl. 18:28
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu