recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:53
Vil i aften prøve at kigge på nogle optagelser fra DR HD i efteråret 2011 for at se om problemet også var tilstede dengang.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 15:01
Jeg modtager fra Hadsten-senderen. Har ikke problemet på min almindelige TV med MPEG4-modtager, kun i MediaPortal. Ser nærmest aldrig live-tv, men skal nok prøve at tjekke det ;)

PS: MediaPortal viser live-tv ved at gemme i en timeshift-buffer først, så helt live er det jo aldrig.


Redigeret af pilehave - 09-Februar-2012 kl. 15:02
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 15:20
... men kan du ikke teste ved at slå time-shift bufferen i Mediaportal for at se om problemet forsvinder på live-tv?
miri
Til top
Asboe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asboe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 15:47
Som skrevet i den anden tråd har jeg tidligere set de 1-2 s for tidlig undertekst, men det er altså tilbage i 2011. Har en optagelse af Merlin (7) på DR Ramasjang fra den 10. september som ser ok ud og så har jeg en ditto optagelse Merlin (8) fra den 12 september og den har tydelig al for tidlig tekster. Har lige kikket på dem igen!
Ser jeg optagelserne med VLC playeren er der ingen forskydning i Merlin (8)

Tjekkede lige på nogle optagelser fra de sidste uger og her ser jeg ingen tegn på det issue. fandt dog en HD optagelse, hvor der i få tilfælde var mindre end ½ s for tidlig synkronisering.
Jeg tjekkede også kort tid efter den 11/1, da forandringerne var indført, men der bemærkede jeg heller ikke noget.

Jeg modtager fra Aarhus senderen. Bruger MediaPortal 1.2.2 sammen med HDHomerun til at se tv med.



Redigeret af Asboe - 09-Februar-2012 kl. 15:50
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:37

Jeg har testet pilehaves Eschelon-fil, og VLC afspiller faktisk underteksterne synkront, men det gør DVBViewer og XBMC ikkeUnhappy

Min formodning er, at der ligger noget tidskode i optagelsen, der kan fortolkes forskelligt, og jeg kan se, at XBMC har særdeles vankseligt med at fortolke, hvor lang filen er.
 
miri
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:44
Prøv at lave en test optagelse i dag.
 
DR har ændret i opsætningen.Smile
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:50
Lige for en ordens skyld. Jeg har haft problemet siden jeg fik min Sagem for et år siden. Om det har været der tidligere, kan jeg i sagens natur ikke sige.
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Vil i aften prøve at kigge på nogle optagelser fra DR HD i efteråret 2011 for at se om problemet også var tilstede dengang.
 
 
Har lige checket en gammel optagelse på DR HD fra juni 2011 og her er der absolut ingen problemer med underteksterne (som også er DVB-subtitles) 
 
Modtagerboks er Sagem dtr 94160ta hd
 
Altså må DR have ændret noget !
 
Update:
Sad lige og så lidt af gårsdagens optagelse af Homeland fra DR1 og her ser det ud til at der ikke længere er sync-problemer med underteksterne  - det har der været tidligere på optagelser fra DR1. Så måske har DR rettet noget ???


Redigeret af filmfreak - 09-Februar-2012 kl. 17:20
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 17:22
@miri
Man kan ikke slå timeshift fra i MediaPortal, så
det er ikke nemt at teste :(

Det største problem er desværre at finde afspillere der kan læse dvb-t undertekster.
Men er da "glad" for at andre tester også, så føler jeg mig ikke helt dum ;)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv at lave en test optagelse i dag.
 
DR har ændret i opsætningen.Smile
DR HD kører med en anden hardware og har derfor ikke problemer.
 
Det er DR1, DR2 og DRK der har problemer.
 
Som sagt er der blevet ændret i opsætningen, så lav en test.
Til top
Migger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Lemming
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Migger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 19:12
Efter en hurtigt lille test ser det faktisk ud til at det er i orden på DR. FEDTBig smile
Jeg har Humax BXR-HD+.
Jeg plejer også at have problemer på C+ Hits og First men dem kan jeg desværre ikke teste længere da de kun var med de første 14 dage i mit abb.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:04
Ja, har konstateret det samme -ser ud til at fungere igen. Gad vide hvad der er blevet ændret og om det er bevidst ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu