recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med zaptor...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med zaptor...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med zaptor...
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 22:34

Jeg har det sidste stykke tid, særligt efter nytår, oplevet store problem med min ”dejlige” Zaptor boks. Den har ellers haft opført sig pænt i et pænt stykke tid efter, at den blev ombyttet pga. af en defekt HDMI-port. Det drejer sig om spontane genstarter, kanaler (Det gælder primært om de kanal, som ligger i vores temapakke, og ikke dem der ligger i pakke 1) der falder ud fordi boksen intet signal modtager fra Stofa, start-forfra der kun virker sporadisk og nu vise ALLE kanaler der kun sender i 4:3 med sorte bjælker uden mulighed for at kunne ændre dette… Jeg har sikkert mig at Zaptor boksen kører med nyeste software og har forsøgt at kontakte kundeservice/support, men det siger der ikke er noget problem… Manuel genstart af boksen har heller ikke nogen effekt på problemer. Jeg har også prøvet at skifte kabler til og fra boksen uden at dette ændrede på noget…

Det skal også nævnes at vores internet kører meget ustabilt mht. til både download og upload hastighed.

 

Jeg er den eneste der står med disse eller lignende problemer?

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 22:39
Der skal også tilføjes MEGET lang tid imellem kanalskift.
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 05:18
Jeg syntes også det hele kører lidt ustabilt i øjeblikket, men ikke helt så slemt som du oplever.
 
Har du prøvet at resette zaptor og geninstallere firmware?
 
Har en guide her :
 

Tag strømmen fra din Zaptor-boks (bemærk: KUN din zaptor-boks).

 

Hold knappen "MENU" i bund, mens du sætter strømmen til boksen igen, og hold fortsat "MENU" i bund.

 

Når TV-skærmen viser dig en menu, der hedder "Firmware Configuration Menu" og der på selve boksens display står "M 00", kan du slippe "MENU"-knappen igen.

 

Brug piletasterne ned til "System" og tryk "OK".

 

Flyt ned til "Remove software", tryk "OK", flyt til venstre til "Yes", tryk "OK".

 

Når der står "Operation finished succesfully" trykker du "PIL VENSTRE" til "System" er markeret.

 

Flyt ned til "Exit" og tryk "OK" to gange.

 

Der vil herefter stå ”Rebooting” i nogle sekunder og boksen vil derefter genstarte på normal vis.

 

Når den tredje prik har været gul nogen tid, vil skærmen blive sort nogle sekunder, og boksen vil herefter begynde at downloade nyt software.

 

Hele denne procedure tager ca. 10-15 minutter, hvor du ikke skal foretage dig noget.

 

Når startmenuen, med punkterne ”TV”, ”TV-guide”, ”Shop”, ”Indstillinger” og ”Hjælp”, vises på skærmen, er Zaptor-boksen atter klar til brug.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 08:38
Står din boks på andet udstyr? De kan ikk tåle og blive alt for varme ;)
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:53
@ Theilo:
Jeg har forsøgt en factory reset, uden at det afhjalp problemet desværre...
 
@ Rasmus8D:
Den står lige undet TV'et der hænger på vægen med luft hele vejen omkring den, så det burde ikke være problemet.
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 15:21

Hvordan er hele dit setup, bygget op?

Hvor gammelt er dit modem?
Hvis du har ustabilt internet, er det nok det der driller zaptor.
 
 
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Hvordan er hele dit setup, bygget op?

Hvor gammelt er dit modem?
Hvis du har ustabilt internet, er det nok det der driller zaptor.
 
 
Setupet kører fra det trådløse modem (Cisco) kablet til zaptor'en. Antenekablet kører direkte til zaptor'en, derefter videre til  HDD-recorder og til sidst i fjernsynet (Panasonic PV70E).
 
Selve modemet er ikke mere end ca. ½ år gammelt.
 
Det kan muligvis godt være internettet der er problemet, hvilket jeg også selv tror, men de gange jeg har nævnt det for support, så får jeg bare besked på at det kører som det skal.
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 18:47
Har du prøvet at genstarte modem?

Prøv at kontakte deres online support i morgen, syntes dem der er der i weekenden, har lidt mere styr på supporten.

Hvadfor enheder har du tilmeldt i always on?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu