recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen regional HD-kanal til YouSees kunder
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:14
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:34
Jeg kom til at tænke på om det så egentligt overhovedet er tilladt at div IP-tv udbydere som feks TDC og Fullrate så vidt jeg ved ikke leverer Must Carry kanalerne i HD. Grunden til manglende HD er så nok på grund af den begrænsende båndbredde.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:53
Ja, lovgivningen er helt klar, det er der ingen tvivl om, så derfor skal den også efterleves og kanalerne leveres som foreskrevet i HD. At der så for tiden mådke ikke er mange udsendelser der endnu er produceret af Regionerne i HD, er sagen uvedkommende, der vil helt sikkert fremover komme en masse nye produktioner som er i HD, jeg her det fra min lokale region TV2 Øst (Sjælland), at man her udstyr til HD produktion, og yderligere udstyr vil snarest blive indkøbt, så der kan produceres meget mere i HD. Så argumentet for at der ikke er noget i HD holder ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg kom til at tænke på om det så egentligt overhovedet er tilladt at div IP-tv udbydere som feks TDC og Fullrate så vidt jeg ved ikke leverer Must Carry kanalerne i HD. Grunden til manglende HD er så nok på grund af den begrænsende båndbredde.
 
"§ 2. De i § 1 nævnte programmer m.v. skal fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet. Programmerne kan dog fordeles i andre lyd- og billedkvaliteter under forudsætning af, at de samtidig fordeles i mindst samme lyd- og billedkvalitet, som programmerne udsendes i på det terrestriske sendenet.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke, såfremt programmerne fordeles i tele/internet (IP-tv)." 

Det står direkte, at IPTV er undtaget fra kvalitetskravet -  det kan undre, hvis det betyder at leverancer over fiber, hvor båndbredden er rigelig,  ikke er omfattet af  HD kvalitetskravet Confused
Det er imidlertid ret få kunder i forholdt til youSees og Stofas kundeantal.
 
På den anden side kan man vel sige at undtagelsen i Stk. 2 - understreger, at andre bestemt skal overholde §2 Stk. 1.  
 
Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:32
Naturligvis skal YouSee efterkomme loven. Kan der være nogen som helst tvivl om det? Wacko
  
Det der forbløffer mig allermest er dog ikke selve "undskyldningerne", men langt mere det at de ikke helt automatisk har forudset at loven ville ende med at blive sådan. Det overgår simpelthed min forstand, i lyset af de politiske ambitioner angånde lokal-tv, og i betragtning af de hidtidige public service forpligtelser.
 
Regionerne er jo at sammenligne med DR1, som også helt tilsvarende sender opskaleret SD og er en must-carry public service kanal. Havde man måske regnet med at man kunne nøjes med at sende DR1 i et SD encode af den grund, nej vel? ...Og man kunne jo reelt give nøjagtigt de samme begrundelser og undskyldninger for kun at sende SD i forbindelse med DR1, som man har gjort i forhold til regionerne. For hvad er forskellen, og hvordan kunne man overhovedet forestille sig at lovteksten skulle differentiere på det område? ...Jeg forstår ganske simpel ikke hvordan man overhovedet til en start er nået til den konklusion hos YouSee?


Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 18:40
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:18
af rent princip synes jeg at yousee selvfølgelig skal følge loven, men set fra et rent personligt synspunkt, så så jeg gerne at de blev byttet ud med andre kanaler - jeg kunne ikke drømme om at se noget på (i mit tilfælde) Lorry. Jeg ser sådan set gerne at TV2 helt fjerne blokkene med regional tv fra deres sendeflade - jeg synes det er problematisk at en betalingskanal også sender licensfinansieret tv
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

af rent princip synes jeg at yousee selvfølgelig skal følge loven, men set fra et rent personligt synspunkt, så så jeg gerne at de blev byttet ud med andre kanaler - jeg kunne ikke drømme om at se noget på (i mit tilfælde) Lorry.
 
Regionalkanalerne koster ikke kabel-tv udbyderne lige som f.eks de dyre betalingskanaler ala TV2 og TV3. Så jeg så hellere at man sparkede alle dyre betalingskanaler ud af grundpakken og havde en billig grundpakke med alle de billige mustcarry og nabolandskanaler uanset om jeg så så dem eller ej, da de i det mindste ikke rigtigt koster noget.
 
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Jeg ser sådan set gerne at TV2 helt fjerne blokkene med regional tv fra deres sendeflade - jeg synes det er problematisk at en betalingskanal også sender licensfinansieret tv
 
Jeg kan heller ikke se hvilken mening det overhovedet giver, nu hvor regionalkanalerne har deres egen selvstændige kanal. Det virker helt unødvendigt og dumt.


Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 19:23
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:09
Nu spørger jeg måske dumt.
Gør VIASAT og CD det.
SVP03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:13
 
 De 2 Sat. udbydere har ikke Regionalkanalerne. De er også fraværende på IP-TV, efter forlydende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu spørger jeg måske dumt.
Gør VIASAT og CD det.


Nej, de er ikke omfattet af bekendtgørelsen med titlen: "Bekendtgørelse om fordeling af billedprogrammer i fællesantenneanlæg"

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139572
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:40
Principielt skal de selvfølgelig overholde loven. Når det er sagt mener jeg dog at båndbredden kan anvendes bedre end til udsendelse af diverse inferiøre lokalprogrammer i HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:43
 
 Du er så måske en af dem der ikke tror på, at de kanaler på sigt vil udvikle sig og blive bedre end de er.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu