recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax BXR HD+ software rettelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Humax BXR HD+ software rettelser

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 54>
Forfatter
Besked
Johnnioc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2011
Sted: Egtved
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnnioc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 15:25
Er der nogen som oplever udfald af lyd og billede og efterfølgende lys rød tåge på billede !
Har tilsluttet via HDMI til skærm og lyd via optisk til receiver , men efter 2-3 sluk-tænd kommer der ingen udfald
Ved lyd og billede til receiver via HDMI , så prøver receiver at finde et rigtigt signal ind . Dog uden at gøre det hele tiden , der kan gå en time eller 2 og så kan den gå amok med signalet ON-OFF
Det problem har jeg ikke med min PS3 ! lige meget hvordan den er tilsluttet

PS: det sker ikke ved dårligt signal pga antenne modtagelse
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 18:58
Prøv direkte tilslutning til TV. Så kan du finde ud af om fejlen ligger i reciever.
 
Denne tråd er til software rettelser.
 
Opret venligst din egen tråd.SmileSmileSmile
Til top
Johnnioc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2011
Sted: Egtved
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnnioc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv direkte tilslutning til TV. Så kan du finde ud af om fejlen ligger i reciever.
 
Denne tråd er til software rettelser.
 
Opret venligst din egen tråd.SmileSmileSmile


Efter min mening må dette være et software problem
Humax er lige nu tilsluttet til TV , hvis du gider at læse hvad jeg skriver
Softwaren bestemmer jo hvad hardwaren skal gøre !
Jeg ser det som om at softwaren er alt for følsom over for selv micro fejl på modtager signalet , som jeg ikke kan se som fejl på skærmen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 21:52
Hvis det er en softwarefejl, er du den eneste her i tråden der oplever problemet.
 
Jeg kører HDMI direkte til TV og har ikke oplevet problemer af den art.
 
Men hvis der er andre der kan genkende fejlen er det bare med at skrive....
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 22:15
Har aldrig oplevet disse problemer,har haft modtageren siden december 2011,og brugte først scartstik,og nu er den tilsluttet med hdmi direkte til tv.
Har dog prøvet at sende signalet igennem min forstærker med hdmi,men det kørte ikke rigtig,efter en tid slog forstærkeren fra,den medddelte at den blev for varm,har ikke fundet en årsag til det endnu.
Men er ellers godt tilfreds med Humax HD+
Mvh.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 22:59
Har heller ikke oplevet disse problemer.
 
Venter spændt på ny softwareopdatering med en bedre EPG end den der er i dag.
 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 09:52
Har heller ikke oplevet disse problemer - kører lyd og billede via HDMI til AVReciever og derfra videre til TV.
Lyder mere som et hardware-problem  - måske et varmeproblem eftersom det først sker efter et par timer ??  
'lys rød tåge' på skærmen kunne også tyde på et hardware-problem et eller andet sted ?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Har heller ikke oplevet disse problemer - kører lyd og billede via HDMI til AVReciever og derfra videre til TV.
Lyder mere som et hardware-problem  - måske et varmeproblem eftersom det først sker efter et par timer ??  
'lys rød tåge' på skærmen kunne også tyde på et hardware-problem et eller andet sted ?


Hej.
Hvilken reciver bruger du,jeg har denne.

http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-S300/index.html

Har ingen problemer med min bluray afspiller,men hvis jeg tilslutter Humax HD+,meddeler forstærkeren efter en tid at den har varme problemer,og slår signalet fra.
Så det må vel være reciveren der har problemer.
Mvh.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Hvilken reciver bruger du,jeg har denne.

http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-S300/index.html

Har ingen problemer med min bluray afspiller,men hvis jeg tilslutter Humax HD+,meddeler forstærkeren efter en tid at den har varme problemer,og slår signalet fra.
Så det må vel være reciveren der har problemer.
Mvh.

Jeg bruger denne:

http://www.sony.dk/product/hcs-home-cinema-receiver/str-da3500es
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Har heller ikke oplevet disse problemer.
 
Venter spændt på ny softwareopdatering med en bedre EPG end den der er i dag.
 
 
Tror ikke du skal sætte næsen op efter en ny og anderledes EPG.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

 
Venter spændt på ny softwareopdatering med en bedre EPG end den der er i dag.
 
 
Hvad er der da i vejen med den nuværende  EPG ?
Til top
Kinnerup0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kinnerup0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 20:14
Så er den nye softvare instaleret, ganske simpelt, maskinen bad selv om at blive opdateret.
Jeg har efterfølgende prøvet at optage 2 udsendelser efter hinanden i standby, og den fryser ikke, maskinen har ellers ikke været slukket siden engang sidst i December og det kan høres på HD og blæser der er blevet støjende.
Der er blevet en bedre billedkvalitet, derudover har jeg ikke bemærket hvad opdateringen har ændret.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu