recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax BXR HD+ software rettelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Humax BXR HD+ software rettelser

 Besvar Besvar Side  123 54>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Humax BXR HD+ software rettelser
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:20
På opfordring fra max nordic opretter jeg denne tråd.
 
Hermed en mulighed for at samle alle kommentarer vedrørende software retttelser til Humax BXR HD+.
 
Skyd løs.Smile
Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:37
Jeg har følgende stående på min liste

Software fejl:
  • Modtageren vælger ikke altid den kraftigste sender og ligger derfor den forkerte kanal i kanal listen Bliver løst med ny software
  • Når man ligger kanaler i kanallisten får de ikke et nyt kanalnummer
  • Man kan ikke afspille optagelser man kopiere ud på en USB disk og afspille dem derfra
  • Softwaren kan kun opdateres når land står til danmark
  • At modtagere kan vise EPG for både det danske og svenske netværk på samme tid.
  • Flyt optagelser omdøbes til kopier
  • Undertekster ude af synk når man afspiller optagelser Løst se  http://digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp nyhed fra d. 13/2
  • Modtageren skriver EPG beskrivelsen på den forrige udsendelse når man bruge padding
  • Modtageren skriver ingen andgang på kanaler som man har adgang til. Bliver løst med ny software
Lad mig køre om i har andet.

Fremtidige funktioner:
Disse kan vi ikke lover kommer med men vil gerne stille dem som forslag
  • DNLA Funktion
  • Mulighed for at lægge optagelser ud på et NAS drev.
  • Mulighed for at få én EPG oversigt for en kanal
  • Nordic PVR
  • Tilføje tid til en optagelser der er igang.


Redigeret af gertkh - 22-August-2012 kl. 12:42
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:44
Når man ligger kanaler i kanallisten får de ikke et nyt kanalnummer

Jeg ved om dette er samme boldgade som ovenstående.

Når jeg bruger tallene på remoten til at skifte kanal ryger den ud af favorit listen og ind på TV listen.

Smart hvis man kunne skifte kanal i favoritlisten med tallene på remoten.Smile

 
Til top
hawkster40 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hawkster40 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:57

Mangler netværksfunktionalitet, så man kan gemme sine optagelser ud på en NAS. Evt. også DLNA.

Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af hawkster40 hawkster40 skrev:

Mangler netværksfunktionalitet, så man kan gemme sine optagelser ud på en NAS. Evt. også DLNA.


Det må du ikke forvente at det kommer med, da det er Boxer der bestemmer hvilke funktioner der skal være i modtageren.

Men jeg skriver det gerne på listen som et forslag.
Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Når man ligger kanaler i kanallisten får de ikke et nyt kanalnummer

Jeg ved om dette er samme boldgade som ovenstående.

Når jeg bruger tallene på remoten til at skifte kanal ryger den ud af favorit listen og ind på TV listen.

Smart hvis man kunne skifte kanal i favoritlisten med tallene på remoten.Smile

 
Det er korrekt at hvis ikke nummeret findes i favoritlisten at den så hopper til hovedlisten. Jeg vil gå ud fra at dette bliver løst når vi for nye numre i favoritlisten.
Til top
chokofant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Valby, DK
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chokofant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:09
De nævnte småfejl og mangler kan da umuligt være grund til recordere's nylige anmeldelses "stunt"....

Vil nogen forklare hvordan release processen er for nye firmware opdateringer ?
Kan forstå at Max-Nordic (gertkh) samler fejl/ønsker sammen og kommunikerer med Humax, men Boxer har vel i forlængelse af deres godkendelse måske også et ord eller to at skulle have sagt.
Eller er Boxer kun været involveret i at stille initielle krav og ifm godkendelse. Hvad så med nye features ?

Nyt EPG layout og netværks access - ja tak Approve

Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Status: Offline
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:12
Manglende EPG for Danmark og Sverige samtidig.
Når det kan lade sig gøre for andre bokse og TV, må det også kunne gøres her. 
En masse udstyr :-)
Til top
hawkster40 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hawkster40 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Oprindeligt skrevet af hawkster40 hawkster40 skrev:

Mangler netværksfunktionalitet, så man kan gemme sine optagelser ud på en NAS. Evt. også DLNA.


Det må du ikke forvente at det kommer med, da det er Boxer der bestemmer hvilke funktioner der skal være i modtageren.

Men jeg skriver det gerne på listen som et forslag.
Så må Boxer godt nok til at tage sig sammen. Kan ikke lige gennemskue hvem der har fat i den lange ende her... er det Boxer, Humax eller Max Nordic??
Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af chokofant chokofant skrev:

De nævnte småfejl og mangler kan da umuligt være grund til recordere's nylige anmeldelses "stunt"....

Vil nogen forklare hvordan release processen er for nye firmware opdateringer ?
Kan forstå at Max-Nordic (gertkh) samler fejl/ønsker sammen og kommunikerer med Humax, men Boxer har vel i forlængelse af deres godkendelse måske også et ord eller to at skulle have sagt.
Eller er Boxer kun været involveret i at stille initielle krav og ifm godkendelse. Hvad så med nye features ?

Nyt EPG layout og netværks access - ja tak Approve

Boxer stiller nogle krav til producenter om hvilke funktioner de vil have i modtagere, krav til EPG, modtager forhold, skærpelser i forhold til Nordic m.m. Desuden er der nogle sikkerheds krav som Viaccess stiller om hvad man kan med hensyn til ikke at kunne lægge optagelser på nettet eller få adgang til modtageren via en LAN forbindelse.

Inden en software kan frigives skal den godkendes både af Boxer og Viacces. (Viaccsess er dem der laver kodnings systemet til Boxer) 

Med hensyn til ny EPG layout hvad tænker du så helt konkret på ?
Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Karin Karin skrev:

Manglende EPG for Danmark og Sverige samtidig.
Når det kan lade sig gøre for andre bokse og TV, må det også kunne gøres her. 
Er på listen nu.

Ps. Jeg rettet i min liste hver gang, sådan at vi får et samlet overblik.
Til top
Claske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:57
Mulighed for at defaulte til og skifte mellem singlechannel-EPG og (den nuværende) multichannel-EPG.

Singlechannel-EPG:
- skal vende programlisten lodret så programtitlerne får fuld længde og står under hinanden istedet for efter hinanden. Dvs. knappen "pil-ned" flytter markøren til næste program, "pil-op" til forrige program
- større og umiddelbart tilgængelig programbeskrivelse med intuitiv scroll-ned og scroll-op funktion
- nemt skift til næste eller forrige ugedag, evt. med "pil-til-venstre" og "pil-til-højre"
- Picture-in-picture er ikke nødvendigt i dette view da udsendelsen kører i baggrunden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu