recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforbrug

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Tingene bliver ikke lavet på samme måde mere desværre!


Nej, det er der ingen der vil betale for.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:03
Lige præcis Klaus, og det gælder jo med alt, folk klager over for mange dyr i bilerne til slagtning men vil have billigt kød, og det ene med det andet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Hold nu op med at snyd jer selv med den med at købe kvalitet og bla bla. Mit første tv var et gammelt B&O fra 70erne med palisander træ o.s.v sådan et godt solidt kvalitets produkt bygget til at holde i mange år. Det var allerede ældre da jeg overtog det som mit eget første tv iforhold til samtlige af de tv jeg har haft siden til sammen. Tingene bliver ikke lavet på samme måde mere desværre, det er bygget til man skal skifte ud før da der sker defekt på apperaterne eller at som med tv signal mpeg4 o.s.v gør det ikke følger med. Jeg går i den grad selv ind for at vi skal være gode mod vores jordklode som vi kun låner mens vi er her. Så at jeg mener at man skal være ligeglad glem det!


Det er så ikke korrekt! Du kunne vælge igen at købe et Bang & Olufsen TV. Så vil du få lang levetid og mulighed for at opgradere senere - f.eks. til MPEG4...

M.v.h.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:06

Ha ha.

 Spændende tråd. Dog harmonerer den ikke med de gode råd fra hifi freaks herinde, inklusiv mig selv, der anbefaler at have sit grej tændt hele tiden.
 Mit elforbrug er på 5500 KW om året. 1500 i lejligheden om vinteren, og 4000 i kolonihaven.
Alt ialt ca.1.000-Kr. pr. md. og det syntes jeg ikke er så galt. Derimod syntes jeg godt nok at fjernvarmen er dyr. Vi er hjemme 5 md. om året i vores lejlighed, der er 65 kvm. og det koster ca. 9.000-Kr. om året. Endnu mere grotesk er vores gas forbrug : Vi har det samme forbrug året rundt, men i lejligheden koster det for 5 md. ca.900-Kr. (måler afgift bla.) hvorimod i haven i 7 md. bruger vi lidt over 350-Kr. med flaskegas. Undskyld OF.
    carsten
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Ha ha.

 Spændende tråd. Dog harmonerer den ikke med de gode råd fra hifi freaks herinde, inklusiv mig selv, der anbefaler at have sit grej tændt hele tiden.
 Mit elforbrug er på 5500 KW om året. 1500 i lejligheden om vinteren, og 4000 i kolonihaven.
Alt ialt ca.1.000-Kr. pr. md. og det syntes jeg ikke er så galt. Derimod syntes jeg godt nok at fjernvarmen er dyr. Vi er hjemme 5 md. om året i vores lejlighed, der er 65 kvm. og det koster ca. 9.000-Kr. om året. Endnu mere grotesk er vores gas forbrug : Vi har det samme forbrug året rundt, men i lejligheden koster det for 5 md. ca.900-Kr. (måler afgift bla.) hvorimod i haven i 7 md. bruger vi lidt over 350-Kr. med flaskegas. Undskyld OF.
    carsten

Tja, I følge DONG så springer du skalaen for hvor meget det forventes at en hustand på to personer (her gætter jeg selvfølgelig) kan forbruge af el per år. "G - Meget højt elforbrug >3.850 kWh". Så i er vist noget af af nogle miljøgrise :). Jeg pudser lige min glorie, og fortæller at jeg ligger lige over C "Elforbruget er lidt under gennemsnittet", og jeg synes ikke en gang at jeg hysterisk med at spare på strømmen...

EDIT: Nå ja, og jeg har så også el-komfur - hvilket gør jeres forbrug endnu mere voldsomt ;)

/Nils


Redigeret af nbu001 - 01-Februar-2012 kl. 01:47
           
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
Det var nu mest mærkningen som eksempel.
 
Lad være med at købe det.
 
Det bruger for meget strøm.Wink

Jo, men min pointe er jo så at hvis den mærkning skal have en økologisk pointe, så burde CO2 i produktionen være indregnet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Som det er lige nu er rygraden sf elnettet holdt oppe af kulkraftværket. De kan regulere en smule på effekten og så kan der toppes op med vindmøllestrøm.

Ved at indgå en aftale om vindmøllestrøm, forpligter din elleverandører sig til at købe lige så mange kWh vindmøllestrøm som du køber. Jo flere der laver den aftale jo flere vind-kWh skal elselskabet købe. Dermed er man med til at få opført endnu flere vindmøller og dermed bliver andelen af vindmølle-el højere.


Klaus

Det jeg mener er for det første, at en kWh sparet er bedre end en kWh vind-energi købt. For det andet, at det er en politisk opgave at skifte fra kul til grøn energi (vindmøller og andet), ikke en forbruger-opgave (forbrugerens opgave er at spare). Det ene behøver selvfølgelig ikke udelukke det andet, og jeg mener bestemt ikke der som sådan er noget _negativt_ i at købe vind-energi, tværtimod da. Jeg påpeger bare at det er en glidebane hvis man bruger det som "undskyldning" for at svine, i stedet for at spare. Det bedste er naturligvis at gøre begge dele, hvilket jeg tror vi er enige om.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 08:21
Energinet har en nydelig Flash applet, hvor man kan følge energiproduktionen i Danmark live:

Elsystemet lige nu

Enjoy

J
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Energinet har en nydelig Flash applet, hvor man kan følge energiproduktionen i Danmark live:

Elsystemet lige nu

Enjoy

J
Nice.
 
Der bliver sgu da fyret noget kul op på Amagerværket og Advedøre.
De svenskere bruger strøm her når det er koldt.
Vi får så noget fra Tyskland.
 
Kan godt se på sidste cifre at min varmepumpe kører lige nu Big smile


Redigeret af SVP03 - 01-Februar-2012 kl. 08:38
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 08:40
Sådan lige hurtig hovedregning.
Hver dansker gammmel som nyfødt bruger ca. 1000 w lige nu.
Med mindre jeg lige regnede forkert.
SVP03
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Energinet har en nydelig Flash applet, hvor man kan følge energiproduktionen i Danmark live:

Elsystemet lige nu

Enjoy

J
Igen et "sjovt" eksempel. Alle målinger er i MW...... undtagen CO2 udledning, det står i KWh og er, ved hurtig skimming af siden, "kun" på 467g. Det lyder jo ikke af så meget Confused

Hvorfor f...... kalder man ikke bare en spade for en spade og er ærlig med hvad der udledes?

BS
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:



Der bliver sgu da fyret noget kul op på Amagerværket og Advedøre.

De svenskere bruger strøm her når det er koldt.



Svenskerne er bare flinke og aftager vores overskudsproduktion. Så kan de spare på vandet og "atomerne"

J
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu