recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film i bilen - bedste løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film i bilen - bedste løsning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film i bilen - bedste løsning?
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 15:12
Hejsa.

Som så mange forældre overvejer vi en film-løsning til bilen, så ungerne kan bliver underholdt. Jeg tænker at der da må være nogle smartere løsninger end de gængse skærme med integreret DVD-afspiller. Da jeg selv er HTPC entusiast (og også har mange til DIVX og MKV konverterede film) tænker jeg, at der da må findes en mediebox med harddisk/flash-hukommelse/skærm-løsning eller lignende? En løsning ville også være tablets, men findes der en bedre (og måske billigere) løsning? Montage er jo også en væsentlig del af en løsning.

Er der nogle gode forslag?

Hilsen

Jan
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 15:15
hvad med en tablet computer som eks. ipad (eller android af en art) også et brodit beslag http://www.brodit.se/brodit.html?locale=en&pn=home så har du også noget du kan bruge i daglidagen.
 
så er det bare at kode filmene om til et fornuftigt format med eks handbrake eller dvdfab
Mvh

René
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvad med en tablet computer som eks. ipad (eller android af en art) også et brodit beslag http://www.brodit.se/brodit.html?locale=en&pn=home så har du også noget du kan bruge i daglidagen.
 
så er det bare at kode filmene om til et fornuftigt format med eks handbrake eller dvdfab

Ja, det er også noget i den retning jeg tænkte Smile

Er der andre forslag Wink
Til top
blackbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blackbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 15:51
havde selv sæt skærme i nakkestøtterne på min tidligere bil, og connected til min pioneer f30bt, men i den nye bil, gad jeg simpelthen ikke, da det i forvejen var bøvlet med at convertere til et format som pioneeren gad at læse via sd.

så jeg har bare købt et brodit beslag til nakkestøtten, og så havde jeg min gamle ipad 1 liggende alligevel, som nu bliver benyttet når vi kører langt, det er den 7 årige helt tilfreds med.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 17:23
Har også skiftet DVD afspillerne ud med iPad's. Alle børnefilmene har jeg konverteret til M4V så de hjemme kan streames til iPad og ATV2. Og når vi skal ud at køre vælger de hvilke film de vil have smidt over på (jeg fandt brugte 64Gb - så der er rigeligt plads).
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 17:34
Tak for input, tror også tablet er vejen frem
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:03
Vi bruger også en iPad til bilen, dog med en hjemmelavet holder, som sidder som et betræk til nakkestøtten, hvor der er lavet en lomme til ipad'en. Vi har et cover på ipad'en som jeg ikke gider pille af og så behøver holderen heller ikke sidde i bilen når vi ikke kører længere ture.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 19:42
Jeg vil dog anbefale og gå efter crashtestede beslag, brodit er begyndt at mærke flere beslag, i tilfælde af en ulykke vil jeg nødig have en flyvende ipad igennem bilen...

Redigeret af rhsin - 02-Februar-2012 kl. 19:43
Mvh

René
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 22:32
Eneste ulempe ved iPad løsningen er vel at der ikke er trådløse høretelefoner? Eller kan i bruge BT høretelfeoner?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 07:53
iPad virker perfekt sammen med Sennheiser MM550 over bluetooth, det må en række andre headset også gøre.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 08:01
@ Potter: Tak for info
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 14:40
hejsa, hvor køber man de brodit beslag.... lyder vildt smart, synes bare det tager en evighed at konvertere film så de kan ligge på en ipad....
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu