recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zuppes stue/Atmos i kælderen.
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 21:42

Vil lige dele mit setup med jer herinde.

 

Er i gang med at renovere hus, så det er ikke de endelige billeder der bliver lagt op nu. Vi mangler stadig at få skiftet vinduer og lagt nyt trægulv med gulvvarme.

  Vi er så heldige et have en kælder på 114kvm hvor jeg får det ene rum på 3,5m * 7,5m til en hjemme bio.

 

Her mit setup som det ser ud i dag.

 

Tv:

LG pk760N

 

Reciver:

Gammel reciver Onkyo 876

Ny reciver Pioneer VSX 923 (Mangler billede)

 

Højttalere:

På fronten har jeg 3x Dali Motif og bag har jeg nogle ældre Dali, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.

 

Subwoofer:

Dali concept sub 12

 

Hdd optager:

Lg HR 570C med 1TB harddisk

 

Underholdning:

PS3 med 120 gb

En lille Pacakard Bell med XBMC-Live styret af Logitech Harmony 900 eller Android mobil/tablet.

Logitech squeezebox Duet

 

Storage:

Stora Nas med en 2TB og 1TB disk til film og musik 


Ønsker:

En RF-remote eller en ir forlænger - Harmony 900 er købt

Ny subwoofer

Andre baghøjttalere

 


Teknikskab. Der skal en anden låge på, eller så skal den males (er blevet malet hvid midlertidigt) :)

 


 


 


 


 


 


 


 

 

 

 



Redigeret af Zuppe - 13-September-2016 kl. 06:26
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 01:02
Flot setup Nice Dali
Ang. Dit skab,hvis jeg var dig vil jeg lave en låge med hvid højtalerstof, så får du ikke brug for IR, og der bliver heller ikke så varmt der inde.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 08:14
Jeg ville nok have valgt at dreje skabet 90 grader, så lågen ikke var synlig fra stuen.
 
Ellers superflot og uden synlige kabler.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 09:17
Varme er faktisk ikke det store problem, da der er rigeligt med luft inde bag skabet, hvis der skal stof på det skal det være for at få lidt farver på vægen. Det med at vende skabet de 90 grader havde jeg også overvejet, men når jeg får gjort noget ved lågen tror jeg ikke det ser så tosset ud. Har overvejet at male et maleri på lågen, eller sætte en låge i magen til dem vi har i køkkenet, så der er en rød tråd igennem det hele.

Redigeret af Zuppe - 22-Februar-2014 kl. 18:06
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 10:28
Nydeligt, men TV'et hænger alt for højt, synes jeg.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:03

Rigtigt flot og uden alt det "forstyrrende" i synsfeltet som mange setup's er præget af :-)

 
BS
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 12:28
Letten Tak, da vi boede i lejlighed, hang det også lidt lavere, der havde vi så det problem at når vi lå på sofaen og der står noget på bordet kan man intet se. Men højden passer nu meget godt nu.
 

 


Redigeret af Zuppe - 22-Februar-2014 kl. 18:07
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 12:30
BSchmidt Takker og kan kun sige i lige måde :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:04
Har været i gang med at lave nogle højttalere som skal bruges i kælderen, når jeg endelig ( forhåbentlig i 2014) kan komme i gang med at renovere den og samtidig komme i gang med dedikeret hjemmebio.
Finishen er en rigtig øjebæ, men da de ikke skal være synlige har det været 2. prioritet. Jeg skal lige lege lidt mere med delefiltret, for det er ikke helt som jeg gerne vil have det endnu!
Højttalerne er magen til Fusion 8 fra diysoundgroup.com



Her er en måling af højttaleren 1 meter fra. Målingen er taget nede i kælderen.


Redigeret af Zuppe - 06-Januar-2014 kl. 20:21
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:31
Et andet projekt er en folded horn sub med 2 8" tangband 740p


2 15" pyle i isobaric


Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 00:50
Hvad er det for en lav sort hylde/kasse du har stående under fjernsynet?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 16:42
Det er 2 store skuffer, det er en del af et møbel fra Bo Concept. Der hører også et skab til, som der skal stå ovenpå.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu