recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
Forfatter
Besked
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Det er bare om at komme i gang :)

i know. :) 
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Madhouse Madhouse skrev:

Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Det er bare om at komme i gang :)


i know. :) 

en dags arbejde og du er i mål :P
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:27
Der skal nok lidt mere til. Jeg har ghetto tema i min bio, :) så der er helt forfra.. det med at brække gulv op kommer ikke til at ske, selvom det kunne være fedt. 

der er lidt billeder af mit setup her: 
der er lang vej til at komme på niveau med din. :)
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Super fedt projekt. Regner med at skulle ud i noget lignende snart. Har et kælderrum på cirka samme størrelse. Jeg har dog ikke mange færdigheder af den håndværksmæssige slags, så skal betale mig fra det meste...

Er det fuldt rum-i-rum løsning du har lavet? Er alt afkoblet?

Har du nogle bekymringer mht fugt i kælderen?

Har du noget ac eller hvac af en art? Flere timers film med varme enheder og ditto kroppe kan erfaringsmæssigt gøre at luften føles lidt tung i det.


Det er desværre ikke helt rum i rummet, havde ikke mulighed for at få hævet gulvet, da det vil gøre lofthøjden alt for lav. Men vægge og loft er en kasse der ikke rører nogle steder. Jeg nåede desværre ikke at få brugt rummet inden opbygningen, så kan ikke sige om det har givet noget, eller hvor meget det har hjulpet på dæmpningen.

Nej jeg har ingen bekymringer mht. fugt. Først fjernede jeg alt puds, for detefter at lave en forsatsvæg. først 20 mm luft så flamingo og så letbeton. Det er en fremgangsmåde jeg bruger i hele vores kælder. Jeg skal så have lavet noget udluftning i soklen, så der kan komme et luftskifte.

Ingen ac eller noget pt.

Jeg troede du fik støbt gulvet så det var afkoblet fra væggen?

Lukker du så ikke bare fugten inde i væggene hvor de så ikke kan komme af med det?

Udluftning i hvilken sokkel? Og hvordan tænker du?

Beklager alle spørgsmålene, har som sagt et rum magen til jeg skal i gang med :)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Madhouse Madhouse skrev:

Der skal nok lidt mere til. Jeg har ghetto tema i min bio, :) så der er helt forfra.. det med at brække gulv op kommer ikke til at ske, selvom det kunne være fedt. 

der er lidt billeder af mit setup her: 
der er lang vej til at komme på niveau med din. :)


Ja der er lidt vej endnu, men det er nu rart når man er kommet igennem alt det tunge arbejde.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Super fedt projekt. Regner med at skulle ud i noget lignende snart. Har et kælderrum på cirka samme størrelse. Jeg har dog ikke mange færdigheder af den håndværksmæssige slags, så skal betale mig fra det meste...

Er det fuldt rum-i-rum løsning du har lavet? Er alt afkoblet?

Har du nogle bekymringer mht fugt i kælderen?

Har du noget ac eller hvac af en art? Flere timers film med varme enheder og ditto kroppe kan erfaringsmæssigt gøre at luften føles lidt tung i det.


Det er desværre ikke helt rum i rummet, havde ikke mulighed for at få hævet gulvet, da det vil gøre lofthøjden alt for lav. Men vægge og loft er en kasse der ikke rører nogle steder. Jeg nåede desværre ikke at få brugt rummet inden opbygningen, så kan ikke sige om det har givet noget, eller hvor meget det har hjulpet på dæmpningen.

Nej jeg har ingen bekymringer mht. fugt. Først fjernede jeg alt puds, for detefter at lave en forsatsvæg. først 20 mm luft så flamingo og så letbeton. Det er en fremgangsmåde jeg bruger i hele vores kælder. Jeg skal så have lavet noget udluftning i soklen, så der kan komme et luftskifte.

Ingen ac eller noget pt.

Jeg troede du fik støbt gulvet så det var afkoblet fra væggen?

Lukker du så ikke bare fugten inde i væggene hvor de så ikke kan komme af med det?

Udluftning i hvilken sokkel? Og hvordan tænker du?

Beklager alle spørgsmålene, har som sagt et rum magen til jeg skal i gang med :)


Altså gulvet er ikke støbt sammen med væggen, men da flamingo ikke absorbere særlig godt, forplanter det sig gennem gulv flamingo og sand. Jeg fandt aldrig ud af om de lydisoleringsplader fra rockwoll kunne virke, så tog den sikre vej.
Sokkelen er jo kælderens ydermur, det er der jeg vil lave en udluftning, netop så den varme/fugtige luft kan komme ud. Jeg skal have lavet nye lyskasser, så vil jeg lade et rør køre ud i dem og så sætte en rist på.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Super fedt projekt. Regner med at skulle ud i noget lignende snart. Har et kælderrum på cirka samme størrelse. Jeg har dog ikke mange færdigheder af den håndværksmæssige slags, så skal betale mig fra det meste...

Er det fuldt rum-i-rum løsning du har lavet? Er alt afkoblet?

Har du nogle bekymringer mht fugt i kælderen?

Har du noget ac eller hvac af en art? Flere timers film med varme enheder og ditto kroppe kan erfaringsmæssigt gøre at luften føles lidt tung i det.


Det er desværre ikke helt rum i rummet, havde ikke mulighed for at få hævet gulvet, da det vil gøre lofthøjden alt for lav. Men vægge og loft er en kasse der ikke rører nogle steder. Jeg nåede desværre ikke at få brugt rummet inden opbygningen, så kan ikke sige om det har givet noget, eller hvor meget det har hjulpet på dæmpningen.

Nej jeg har ingen bekymringer mht. fugt. Først fjernede jeg alt puds, for detefter at lave en forsatsvæg. først 20 mm luft så flamingo og så letbeton. Det er en fremgangsmåde jeg bruger i hele vores kælder. Jeg skal så have lavet noget udluftning i soklen, så der kan komme et luftskifte.

Ingen ac eller noget pt.

Jeg troede du fik støbt gulvet så det var afkoblet fra væggen?

Lukker du så ikke bare fugten inde i væggene hvor de så ikke kan komme af med det?

Udluftning i hvilken sokkel? Og hvordan tænker du?

Beklager alle spørgsmålene, har som sagt et rum magen til jeg skal i gang med :)


Altså gulvet er ikke støbt sammen med væggen, men da flamingo ikke absorbere særlig godt, forplanter det sig gennem gulv flamingo og sand. Jeg fandt aldrig ud af om de lydisoleringsplader fra rockwoll kunne virke, så tog den sikre vej.
Sokkelen er jo kælderens ydermur, det er der jeg vil lave en udluftning, netop så den varme/fugtige luft kan komme ud. Jeg skal have lavet nye lyskasser, så vil jeg lade et rør køre ud i dem og så sætte en rist på.

Ah, ok.

Okay, glæder mig til at følge processen :)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 11:26
Så er der bestilt et limmerhorn042 waveguide hjem, samt nye enheder til mellemtone og bas. Så nu skal der snart laves delefilter og testes højttalere.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 09:19
Jeg fik aldrig lavet mine limp mass absorbere, så nu er der bestilt 10m2 MLV (mass loaded vinyl) hjem på 5.8 kg/m2, så kan jeg få gjort noget ved mine room modes. Jeg skal samtidig have lavet min front om, efter jeg har lavet nye LCR højttalere. I samme omgang vil jeg se hvad det kræver, at flytte alt mit udstyr ud af rummet.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Jeg fik aldrig lavet mine limp mass absorbere, så nu er der bestilt 10m2 MLV (mass loaded vinyl) hjem på 5.8 kg/m2, så kan jeg få gjort noget ved mine room modes. Jeg skal samtidig have lavet min front om, efter jeg har lavet nye LCR højttalere. I samme omgang vil jeg se hvad det kræver, at flytte alt mit udstyr ud af rummet.
Glæder mig til at høre om resultatet!

Jeg havde nogle membran-absorbers på tegnebrættet til min bio, men ville se på resultatet før jeg gik i gang med dem. Fik heldigvis løst de fleste problemer ved brug af flere subs i stedet så kom aldrig gang.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 12:43
Jeg har også overvejet flere subs, men det vil fylde en del mere i lokalet, plus jeg skal ud og købe flere forstærkere og en 18" enhed mere. Mit mål er at lave rummet så clean som muligt. Derfor vil jeg prøve med dem her først, da de kan bygges ind i væggen. Et andet plus er at det ikke koster så meget. Tror jeg kommer til at bruge 2100 på det i alt.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 13:21
Ja 2100kr er en del mindre end hvad mine ekstra subs + forstærkere kostede :)

Er meget spændt på at høre om dit projekt. Selvom jeg bruger flere subs er der stadig nogle issues der kunne fixes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu