recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <1 678910 13>
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 00:54
Så er der bestilt en Yamaha RX-A3050, jeg håber at den lever op til mine forventninger. Jeg valgte den over en Denon avr-x7200w, da jeg ikke gider audyssey, og så har den allerede har HDMI 2.0 og HDCP2.2.
Da alle mine baghøjttalere er 4 ohms bliver de kørt over en 8 kanals crown cts8200.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 01:10
Jeg modtog min Yamaha 3050 i fredags, jeg har desværre ikke fået leget så meget med den endnu. Der er kun lige kørt en hurtig YPAO. Jeg har fået set lidt af Terminator Genisys, jeg må sige at det er en helt anden oplevelse med Atmos end 5.1 som jeg er vandt til.

Jeg modtog noget constantan tråd, så jeg kan  lave en cutter til at skære i eps. Så nu skal jeg bare ud og finde noget gulvisolering og så skal jeg i gang med at lave diffusere. jeg har brugt denne beregner
http://mh-audio.nl/user/acoustic%20calculator.asp til at finde ud af hvordan det skal skæres ud.

 Jeg laver en skabelon ud af træ, som jeg sætter på hver side af isoleringen, som jeg så bare følger.

Et billede af fronten som den ser ud pt.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 00:05
Så er har jeg fået sat diffusere op. De er beregnet til at virke fra 1770 Hz til 8613 Hz, dem der er sat op nu har kostet mig under 150 kr. Det er noget billigere end dem man kan købe, finishen er dog ikke den samme. ;)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 00:22
Hvor har du købt diffusere henne?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 00:39
Jeg har selv lavet dem ud af gulvisolering. Jeg har smidt et link i min sidste post til en beregner.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 17:56
Hej igen - du har ikke fået sat din skærm op endnu, vel? Vi overvejer nemlig kraftigt at bruge spandex nu, i stedet for bi-stretch. Så det kunhne være fedt med nogle tips og faktiske erfaringer med brug af spandex.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 18:20
Hejsa, jo det er sat op. Jeg mangler dog stadig at lave en ramme rundt om i kanten. Jeg er selv godt tilfreds med resultatet. Hvad vil du gerne vide?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 18:57
Fedt! Jo, det er fordi at jeg har siddet og høvlet side op og side ned omkring brug af spandex. Du har sikkert læst nogle af de samme artikler, for mange nævner Spandexworld og deres Milliskin. (Der er så åbenbart også en decideret religionskrig hvad angår ét eller to lag, hvid over sølv/sølv over hvid osv....!)

Anyway, det jeg gerne ville vide var sådan set blot dine indtryk over resultatet, samt ikke mindst, hvor meget du har strukket det. Jeg har nemlig læst, at man IKKE skal strække spandex alt for meget, blot nok til at det ikke krøller, ellers mister man en masse gain og kan se strukturen i stoffet. MEN, det begrænser jo, hvor stor en skærm man kan lave. Så mit spørgsmål er vel: hvor meget har du strukket dit stof, og hvor stor en skærm har du lavet?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 20:13
Jeg kan ikke sige noget om hvordan det vil være med to lag af hvid og sølv, da jeg kun har brugt 1 lag Moleskin og ikke Milliskin.

Resultatet er jeg meget tilfreds med. Det skal så lige siges at det er første gang jeg roder med projektor.

Rammen til lærredet er 310 bred og 165 høj, stoffet har jeg strukket så det ikke folder, og så lige lidt mere.. Det skal lige siges at jeg ikke ser noget struktur fra 4.5m. Når jeg står helt oppe ved lærredet er pixels mere fremtræden end strukturen.

Hvor kommer du fra i landet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Så er har jeg fået sat diffusere op. De er beregnet til at virke fra 1770 Hz til 8613 Hz, dem der er sat op nu har kostet mig under 150 kr. Det er noget billigere end dem man kan købe, finishen er dog ikke den samme. ;)

Hvad synes du, at det har gjort ved lyden at sætte diffusers op hele vejen rundt? Er de i ørehøjde eller når de lige over? Er svært at afgøre på billedet :)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 22:22
Underkanten sidder i ørehøjde. Jeg nåede ikke at se så mange film inden at de blev sat op. Så jeg har desværre ikke så meget at sammenligne med. Jeg kan høre lidt ringen når jeg kører test sweeps imellem de 2 side højttalere, så tror jeg vil lave lidt flere diffusere til at sætte op omkring side surround.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 22:28
Har leget lidt med opsætning her til aften.


Manuel Eq


Jeg syntes selv at det er blevet meget godt. Målingen er lavet i sweetspot.

Edit. Db skalaen passer ikke, da jeg ikke kalibrerede min mic efter genstart af REW


Redigeret af Zuppe - 03-Februar-2016 kl. 22:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu