recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til "Test" CD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til "Test" CD?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 16:02
Tool - Right in Two

(Tool står generalt bag nogle af de bedste produktioner jeg har. Ofte er lyden indspillet ret lavt, for at de har et bredere dynamisk spektrum at udfolde sig på. "Right in Two" er det nummer jeg vil anbefale da det er meget let tilgængeligt og kan høres af de fleste... Men der er mange andre perler med det geniale Hifi-band).

http://www.youtube.com/watch?v=gzB9XCrwvMk&feature=related
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Det ser FANDEME godt ud folkens! hvis det fortsætter på samme måde bliver det jo til mere end bare EEN CD LOL (ikke at det gør noget..)

 
Det er da ikke noget problem. Du komprimere dem bare til mp3 filer LOL
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fabhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 17:00
Mange gode numre er allerede nævnt og Otto tog mange af dem jeg også bruger :)
Men her er nogle flere

Cowboy Junkies - Im so lonesome I could cry http://www.youtube.com/watch?v=ZS2Dkgt3Zqc
NHOP - Tranquillity in the woods http://www.youtube.com/watch?v=YlbyabnVXmo
Rebecca Pidgeon - Auld Lange Syne http://www.youtube.com/watch?v=_BbICNunjMA
Bill Withers - Grandma's Hands http://www.youtube.com/watch?v=IxjNauWYFfc
Aaron Copland - Fanfare for the common man http://www.youtube.com/watch?v=zEro8pG0hiE
James Carter & the Prisoners - Po Lazarus http://www.youtube.com/watch?v=3AksY2gX1Dc


Redigeret af fabhund - 03-Februar-2012 kl. 17:02
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Det ser FANDEME godt ud folkens! hvis det fortsætter på samme måde bliver det jo til mere end bare EEN CD LOL (ikke at det gør noget..)

 
Det er da ikke noget problem. Du komprimere dem bare til mp3 filer LOL


Fandeme nej, skal det være ordenligt, er det nød til at være i så høj kvalitet som muligt! (meget techno/psytrance fås i dag desværre kun i mp3, dog i 320kbps.. men ikke i FLAC som jeg helst vil have det i. Cry)

Så hellere 10 CD'ere end 1 fyldt med MP3.. Wink

@senorkaka - Rigtig fint med et link, som f.eks. youtube, kvaliteten kan man jo altid få forbedret i form af en CD eller FLAC download, men det giver en god forsmag på hvad det er for et nummer.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 18:38

 

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Pas på med "pæn" pop-musik som eksempelvis Norah Jones og Adele - det lyder pisse godt på dårlige anlæg, men på rigtigt gode anlæg kan man høre alle fejlene i produktionen, og mange vil tro at det så er anlægget der fejler. Brug Eva Cassidy og Diana Krall i stedet for... En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find

Pyha - det lyder beroligende:

Sjældent har jeg hørt noget så forvrænget, som Adeles stemme på CD'en "Adele 19" nummer 6 (Melt my Heart to Stone)".

Mvh Erik
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find originalerne.


Men originalerne kan så lide af andre problemer, hvorfor de netop oftest bliver re-mastered. Et kompromis man ligesom skal gøre op. Af de remastered version jeg har, der synes jeg faktisk de har fået mere dynamik med.
Et dårligt eksempel i den her tråd, da det bestemt ikke er en CD jeg vil anbefale, men i forbindelse med dynamik før og efter remastered, så er Depeche Mode´s Speak & Spell helt tydeligt en dynamik forbedring. Der var stort set intet før. (Totalt synthpop fra start 80érne, hvor begrebet dynamik stort set ikke eksisterede).



Nu skal vi ikke dreje diskussionen for meget på vildspor, men diskussionen om "dynamik" har det med at blive lidt speget... Jeg vil starte med at sige at der naturligvis er undtagelser hvor "remastered" rent faktisk er lig med "bedre", men i flertallet af udgivelserne er det ikke tilfældet. Især på opsamlingerne er "remastered" lig med versioner der er lavet om så de fungerer bedre i MP3-afspilleren, i bilstereo'en osv, men lyder dårligere på et godt hifi-anlæg. Jeg kender ikke det nævnte eksempel, men for eksempel AC/DC pladerne vil mange kalde "bedre" på remastered-versionerne, simpelthen fordi der er mere "knald på" - men der er mindre dynamik. Det er vigtigt at skelne mellem reel dynamik, forstået ved forskellen mellem højt og lavt, og så at lyden er subjektivt "dynamisk", dvs. at der er "smæk på". Ordet "dynamisk" i dén forbindelse bliver ofte brugt forkert, dvs man kalder lyden dynamisk når det den i virkeligheden er, er højere.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

 

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Pas på med "pæn" pop-musik som eksempelvis Norah Jones og Adele - det lyder pisse godt på dårlige anlæg, men på rigtigt gode anlæg kan man høre alle fejlene i produktionen, og mange vil tro at det så er anlægget der fejler. Brug Eva Cassidy og Diana Krall i stedet for... En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find

Pyha - det lyder beroligende:

Sjældent har jeg hørt noget så forvrænget, som Adeles stemme på CD'en "Adele 19" nummer 6 (Melt my Heart to Stone)".


Jeg vil iøvrigt gerne lige præcisere min udtalelse med, at når jeg siger det lyder godt på dårlige anlæg, så mener jeg ikke godt i forhold til samme nummer på et godt anlæg, men godt i forhold til andet musik på samme dårlige anlæg.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 21:46
Herfra skal lyde en anbefaling af High Fidelitys Reference CD nr. 2. Det er i særdeleshed track 1 - 9
Sound Of Seduction - Feel like dancin'
Housewives - California dreamin'
Anne linnet - Du betyder liv
Her Personal Pain - Cinema Café
Johnny Madsen - Johnny the blues
Kashmir - Youth
Michael Ruff Band - Come together
Jan Glæsel - Meyerheim & Co.
Trio NHØP - Dancing Girls
Ikke et nummer som ønsket, men disse numre spænder så vidt, at et anlægs formåen tydeliggøres. 
Alene nr. 3 afslører anlæggets kvalitet, dette nr. fremstår rodet og detaljeløst på et "dårligt" anlæg. Mine gardiner blev trukket fra, da cd, for og effektforstærker blev udskiftet til Holfi ( havde Onkyo Integra M-508 og Onkyo Integra P-308 samt Sony Cd X505es ). 
 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 22:24
Dream Theater - The Best of Times http://www.youtube.com/watch?v=wG7r32tQTak
 
Et storslået nummer, med alt fra klaversolo, til guitarsolo til storslået heavy rock. Tongue Det' gur!


Redigeret af betho - 03-Februar-2012 kl. 22:27
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 23:04
Havde jeg ét nr der skulle bruges til at vælge højtaler ville det være

Sarah mclaghlan - Angel

Fantastisk smukt nummer.. Stemmen skal rumme detaljer og ikke bliver skinger og skarp.. Klaveret skal lyde ægte og intet skal smelte sammen.

Kan blive rørt af det nr selv efter flere år med det som første valg.. Eva cassidy GO Home;)
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Old Black Old Black skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find originalerne.


Men originalerne kan så lide af andre problemer, hvorfor de netop oftest bliver re-mastered. Et kompromis man ligesom skal gøre op. Af de remastered version jeg har, der synes jeg faktisk de har fået mere dynamik med.
Et dårligt eksempel i den her tråd, da det bestemt ikke er en CD jeg vil anbefale, men i forbindelse med dynamik før og efter remastered, så er Depeche Mode´s Speak & Spell helt tydeligt en dynamik forbedring. Der var stort set intet før. (Totalt synthpop fra start 80érne, hvor begrebet dynamik stort set ikke eksisterede).



Det er jeg nu ikke helt enig i. Hvis du sammenligner de disse to udgaver, er der tydeligvis et større dynamik område på original udgaven.


Jeg har dog ikke hørt den nye, men ejer den gamle, som jeg synes lyder ganske udmærket Smile
 
Fed hjemmeside har lige tjekket alle Depeche Mode plader som de har testet/målt på.
Generalt så er der mere dynamik på de gamle plader, så første udgivelse må være mere værd Wink
 
Har 10 albums med Depeche Mode i første udgivelse og tilsvarene har dem også i remaster/SACD, så jeg må lige teste om jeg kan høre forskel Smile
 
/G
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 00:05
Det er helt klart for mig, at flere af forslagene her i tråden er bestemt af hvilken musik man selv kan lide, og det er jo i bund og grund meget tilforladeligt - men flere af forslagene egner sig efter mig mening faktisk slet ikke til at høre hvad et setup reelt kan, når vi taler om klang og detaljer, andre af de nævnte er ret elendige indsplininger. Og netop indspilningerne er uhyre afgørende for hvad man oplever - igen i klang og detaljer. Man må efter min ringe mening sætte sig lidt udover i test sammenhæng, hvad man normalt kan lide at høre.
 
Hvordan lyder en akustisk guitar, hvad med et piano, lyder det naturligt? og sang, er den forståelig og klar. Der er for mig uhyre mange enkelte faktorer der i min verden er afgørende for, hvorledes jeg bedømmer et setups stereo gengivelser. Og jeg er faktisk gammel stereomand, og ret hård i mine bedømmelser.
 
Hvis jeg skal ud og lytte til et stereo setups formåen (eller et ditto surround setup i stereo, som mit eget), så går det på nogle af de indspilninger, som Stockfish Records serie i "Closer to music" har indspillet. Specielt deres Volume 1, synes jeg er glimrendeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu