recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til "Test" CD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til "Test" CD?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er helt klart for mig, at flere af forslagene her i tråden er bestemt af hvilken musik man selv kan lide, og det er jo i bund og grund meget tilforladeligt - men flere af forslagene egner sig efter mig mening faktisk slet ikke til at høre hvad et setup reelt kan, når vi taler om klang og detaljer, andre af de nævnte er ret elendige indsplininger. Og netop indspilningerne er uhyre afgørende for hvad man oplever - igen i klang og detaljer. Man må efter min ringe mening sætte sig lidt udover i test sammenhæng, hvad man normalt kan lide at høre.
 
Hvordan lyder en akustisk guitar, hvad med et piano, lyder det naturligt? og sang, er den forståelig og klar. Der er for mig uhyre mange enkelte faktorer der i min verden er afgørende for, hvorledes jeg bedømmer et setups stereo gengivelser. Og jeg er faktisk gammel stereomand, og ret hård i mine bedømmelser.
 
Hvis jeg skal ud og lytte til et stereo setups formåen (eller et ditto surround setup i stereo, som mit eget), så går det på nogle af de indspilninger, som Stockfish Records serie i "Closer to music" har indspillet. Specielt deres Volume 1, synes jeg er glimrendeSmile


Lad mig gætte....
Har du på noget tidspunkt haft Christian på besøg?Wink
Det er en super cd, der virkelig kommer ud i krogene.
Efter han havde havde her, måtte jeg efterfølgende selv investere i vol.1+2

Hilsen Ole

Jeg vil sige at for mig er musik valget langt vigtigere end kvaliteten. Jeg er røv ligeglad med hvordan et bestemt stykke klassisk / akustisk musik stykke lyder på mit anlæg, hvis jeg aldrig igen vil sætte det på.
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:40
Kim Sjøgren: Over the rainbow. 
Og i den anden boldgade, Metallica: Black album.
Som live album synes jeg Pink Floyd: Pulse er rigtig godt.

I sidste ende tror jeg det er lige gyldigt hvilken cd man bruger som reference. Det vigtigste er at man kender musikken godt. Så er det også lettere at høre eventuelle forskelle mellem forskellige anlæg. 
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 00:38
Faldt lige over en stak refference-cd'er fra High Fidelity, kan huske at jeg havde dem i gang da jeg byggede højttalere med min søn.
Du må kunne låne dem på biblioteket, hvis de siger de ikke har dem, kan du sige, at de ligger på Depotbiblioteket (har selv stillet dem på plads for nogle år siden, da de lå i Ballerup).
Niels
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:37
Angående HF's ref cd'er, kan jeg anbefale cd nr 15 track 2,5 og 6. Kan også anbefale cd nr 8 track 4, 11 og 12. Og så lige cd nr 20 track 12, 13 og 14. Her er alle de gode parametre til at bedømme anlægget. Fælles for alle de nævnte track, er ret god dynamik med oceaner af info. Big smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 20:07

Jeg har i min CD samling gendfundet Supertramps CD "Some Things Never Change" (1997), som efter min mening, står i en meget flot indspilning.

 Lyden står med en ekstrem knald på, og hvor man føler hver en tone bliver frembragt, som når man  på fuld kraft, smækker en stål linial på 1 meter, med den flade side,  ned i en bordplade.

Jeg mener det er en CD der er god til at se om udstyret lider af åndenød.


- så hvis der er andre der kender CDen og har en kommentar til lyden af den, kunne det være interessant.

( -eller en eller anden ÜberNørd, der kan fortælle mig at jeg tager fejl fordi ..., thi man kan jo altid lære noget nyt Smile)

Mvh Erik
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Jeg har i min CD samling gendfundet Supertramps CD "Some Things Never Change" (1997), som efter min mening, står i en meget flot indspilning.

 Lyden står med en ekstrem knald på, og hvor man føler hver en tone bliver frembragt, som når man  på fuld kraft, smækker en stål linial på 1 meter, med den flade side,  ned i en bordplade.

Jeg mener det er en CD der er god til at se om udstyret lider af åndenød.


- så hvis der er andre der kender CDen og har en kommentar til lyden af den, kunne det være interessant.

( -eller en eller anden ÜberNørd, der kan fortælle mig at jeg tager fejl fordi ..., thi man kan jo altid lære noget nyt Smile)

Hvis du oplever pladen på denne måde, ja så må den jo være så god som du skriver. Så du tager nok ikke fejl. Men kender ikke selv pladen. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:34
Jason Isbell Sevenmile island masser af dynamik og detaljer og lyder fantastisk på et godt anlæg.

Ellers så Stevie ray i Mufi udgaven det er en god indspilling
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér juan08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 21:54
Hej

Et stort undskyld for dette indlæg. Har/vil ikke bllve nævnt et/flere musiknumre.

MEN men Vi mennesker har en laaaaang udviklings historie bag os........Hvor vi har forsøgt at udvikle os optimal.
Når det drejer sig om hørelsen, har den menneskelige tale/stemme være vigtig .....Derfor er hørelsen optimeret til at forstå sprog/tale.
Det vi kan høre 20 - 20000........Super men hvad hjælper det med musik, når stemmen/talen er vigtigere.
Med Alderen forsvinder de 20>20 så allerede ved 20 år alderen driller de yderste ender.  +30 år thjaaa så tror jeg det skal være hjertet, som bestemmer hvad der skal lyttes til ....

Mine anbefaling er nem!
Du har dit drømme anlæg og tilslutter en Fm tuner + en DAB tuner.................Hvis du IKKE kan høre forskel på de to (fm/dab) ved en A - B TEST (radioavis/musik) ................Nyd musikken, nyd livet og glem ALT om en test-cd!
Og Ja jeg er over de Femti har nedsat hørelse + Tinitus på et øre ......Men jeg kan høre forskellen (Fm/Dab).
Det at nyde musikken med hjertet......Det at glædes over musikken, ja fuglekvider er en dejlig glæde ved livet
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Mine anbefaling er nem!
Du har dit drømme anlæg og tilslutter en Fm tuner + en DAB tuner.................Hvis du IKKE kan høre forskel på de to (fm/dab) ved en A - B TEST (radioavis/musik) ................Nyd musikken, nyd livet og glem ALT om en test-cd!
Hvis du virkelig vil undersøge det, er du nødt til at gøre det "blindt" - folk kan "høre" de mest ufattelige detaljer når de selv har fingeren på kanalvælgeren og ved på forhånd hvad de lytter til.. Wink

Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Og Ja jeg er over de Femti har nedsat hørelse + Tinitus på et øre ......Men jeg kan høre forskellen (Fm/Dab).
..også hvis du lader konen vælge?

Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Det at nyde musikken med hjertet......Det at glædes over musikken, ja fuglekvider er en dejlig glæde ved livet
Amen!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 22:51
Tager lige den her op igen.
Var til Dynaudio igen.
Morten fra dem spiller jo det samme hver gang, den Moddy Waters ig hvad hedder den med det svenske kirkekord fra 80erne ???
SVP03
Til top
hifi hans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2015
Sted: vester skerning
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifi hans Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 10:24
prøv at høreindspilninger med
Mighty Sam McClainTongue
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Tager lige den her op igen.
Var til Dynaudio igen.
Morten fra dem spiller jo det samme hver gang, den Moddy Waters ig hvad hedder den med det svenske kirkekord fra 80erne ???

Måske det eneste der lyder godt på Dynaudio
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu