recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til "Test" CD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til "Test" CD?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik til "Test" CD?
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 22:40
Hey Recordere.

Efter at have været til et par arrangementer med både High-End hifi, og noget helt "nede" i "hr. & fru. danmark" afdelingen, er jeg kommet til et punkt hvor det kunne være rart med sin egen test cd, både til div. arrangementer, men os bare for at kunne tage med hjem til venner, bekendte mm. for at smide på og høre hvad de har stående, i forhold til hvad man ellers høre andre steder.

Og i denne forbindelse ville jeg gøre jer, hvilke numre I ville anbefale, skal bruge ca 15-20 numre, og de 2 af dem er allerede forudbestemt... er ude efter nogen forskellige genre for at gardere sig mest muligt, så det alt lige fra klassisk, til rock, pop, punk, hiphop, techno, psytrance, ja ALT!

De 2 jeg allerede har bestemt mig for, er disse:

Metallica - Nothing Else Matters
Nils Lofgren - Keith Don't Go

Men har i nogen super forslag, som i bare mener er et MUST, så kom endelig med det, men helst gerne et forslag pr. person, så det vil sige det nummer i aller helst ville tage med hvis det var jer.


- På forhånd rigtig mange tak, og håber virkelig det kan blive godt Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Men har i nogen super forslag, som i bare mener er et MUST, så kom endelig med det, men helst gerne et forslag pr. person, så det vil sige det nummer i aller helst ville tage med hvis det var jer.


Infected Mushroom - Deeply Disturbed

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:21
Spændende - lad os drage glæde af hinanden ;).

Katie melua - stemmen skal bare sidde lige i vinkel!

Safri duo - gode trommer, skal være godt med punch.

Hvis du gerne vil have noget danceagtigt, så syntes jeg faktisk hambenbergs feat. Stine "i want you" er ret godt indspillet, ligeledes David guetta - sia "titanium" også rigtig godt indspillet. Hendes stemme kommer også vildt godt op, afslører med det samme om et anlæg er for "hidsigt" "lyst".

Noget som altid har givet godt med nærvær er Bee Gees. Den skal også bare sidde lige i skabet ;).
Til top
albertsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér albertsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:21
Mener stadig at Eagles - Hotel California hører til på en sådan cd
bruger også the Corrs, John mayor, eller Norah jones når jeg selv sælger i butikken.. Men der er meget delte meninger..

/Martin
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 00:09
Ser godt ud folkens, keep em' comming!
Men venligst kun EEN sang pr. person, så det lidt nemmere at vælge ud i sidste ende!



@KlausDM - I like the way you're thinking! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
albertsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér albertsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 01:47
Okay
Jamen min er

John mayer - Free fallin' - live at Nokia teater fra albummet where the light is
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 07:27
Switcfoot - Dark Horses
 
Genial rockproduction med stort lydbillede uden at gå på kompromis med detaljegraden !
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Ser godt ud folkens, keep em' comming!Men venligst kun EEN sang pr. person, så det lidt nemmere at vælge ud i sidste ende!


Den bryder jeg så lige... Wink

For det første, så vil jeg gøre opmærksom på at der kan være stor forskel på om et nummer lyder "imponerende", især for folk der ikke har hørt nummeret før, og om nummeret er godt til at afsløre fejl. Hvis man kender numrene godt, kan de fleste numre bruges til at afsløre fejl (omend langtfra alle numre afslører ALLE fejl). Nogle numre kan bruges til begge dele, og så er det at du skaber nogle "klassikere" (såsom Eagles og Nils Lofgren) som man enten elsker eller hader, fordi de bliver spillet til hudløshed.

Hvis du nu vil lave en rigtig "røvballe hifi-klassiker-CD", med alle de ting som med god grund bliver brugt "altid", enten fordi de "sælger" godt eller fordi de stresser anlægget, og som dækker et meget bredt udvalg af genrer, så er mine forslag (jeg nævner plader eller kunstnere som helhed, så kan du selv vælge numre ud):

Eagles og Nils Lofgren som nævnt (ikke som sådan "hifi" indspilninger, men rumklang sælger!)
Jazz at the Pawnshop (endnu ikke overgået mht. realisme og følelsen af at være i en lille jazz-klub)
Roger Waters - Amused to Death (3D lyd med to højttalere, og generelt utroligt godt produceret)
Telarc's 1812 ouverture (kanoner! Pas på højttalerne)
Eva Cassidy - Live at Blues Ally (fantastisk stemme, fantastisk indspilning)
Trentemøller - så'r der BAS!
Rage Against The Machine - meget aggressivt, men meget velproduceret. Skal lyde aggressivt, men ikke grimt.
Og så kan du ikke leve uden at have noget Diana Krall, Dire Straits, Tracy Chapman og Jennifer Warnes på sådan en plade - og så er der helt sikkert en masse åbenlyst som jeg har glemt... Og så er der en hel masse ting som er udmærkede, men som ikke helt klassificerer som "hifi klassikere"...

Pas på med "pæn" pop-musik som eksempelvis Norah Jones og Adele - det lyder pisse godt på dårlige anlæg, men på rigtigt gode anlæg kan man høre alle fejlene i produktionen, og mange vil tro at det så er anlægget der fejler. Brug Eva Cassidy og Diana Krall i stedet for... En anden generel kommentar: Pas på med opsamlinger og remastered-versioner, de er ofte dynamik-komprimerede. Find originalerne.

En fejl jeg mener folk tit begår, er at have bestemte stykker musik til at teste bestemte ting, og så tester de én ting ad gangen: Trentemøller til at teste bas, Diana Krall til at teste stemmer osv - men et kvalitetsanlæg er i mine øjne defineret ved at få tingene til at hænge sammen, dvs. stemmerne skal også lyde godt på Trentemøller, og bassen skal også lyde godt på Diana Krall. Det er meget bedre at lytte efter om anlægget kan levere begge dele overbevisende, dvs. hvis Trentemøller lyder godt og sammenhængende i alle aspekter, og Diana Krall lyder godt og sammenhængende i alle aspekter, så har du et godt anlæg. Et anlæg der har super bas ved Trentemøller og super stemmer på Diana Krall, men hvor ingen af numrene fungerer som helhed, er et dårligt anlæg.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 09:28
Roger waters - Amused to death (super vel produceret og med en ekstrem detaljegrad)
Toto - I will remember (Ham SimonP kan noget med trommelyd - og der må skues op!)

Fed tråd iøvrigt

Martin
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 09:41
Med fare for at sige noget indlysende vil jeg sige, at det bedste musik til at teste anlæg med er det, du kender allerbedst. Hvis man ikke normalt hører klassisk musik er det meget vanskeligt at høre, om klangen er rigtig og derfor bliver det nemt en konkurrence i, hvad der lyder mest imponerende og spektakulært, hvilket vel næppe er hensigten.

Omvendt gælder det, at på de sange man har hørt en mio. gange kan man langt nemmere sætte fingeren på små forskelle, fordi ens hukommelse for, hvordan det har lydt i andre sammenhænge er mange gange stærkere.

Ikke dermed sagt, at jeg ikke også kan sætte pris på velproducerede plader, men jeg kan langt bedre bruge fx U2s the Joshua Tree til at lytte til musikgengivelsen, selvom dens lyd er tynd. Derfor kan Metallica være det helt rigtige valg for dig, også selvom det - efter min mening - er produceret med et baseballbat.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:20
Vince Clarke & Martyn Ware - Spectrum Pursuit Vehicle (dog ikke til vokal, da det er ren instrumental).
Til top
Morten812 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2010
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten812 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 11:28

Mark Knopfler går du aldrig fejl af... altid god og velproduceret lyd.

Ellers må du ud og opspore nogle af de gamle test-cder fra 'High-fidelity'
Panasonic TX-P50V20
DALI IKON 8,SUB,VOKAL 2,ON WAll ( 7:1 )
Denon AVC-A1HDA Upgrade
Denon DVD2500BT
Cambridge 650DB
Denon DVD-2900
Pionerr CLD-D925


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu