recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY højttalerstander
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY højttalerstander

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DIY højttalerstander
    Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:10
Ohøj herinde.

Har taget et spring ud i lydens verden og købt mig lidt B&W grej.

Bla et sæt B&W DM601S3 som jeg vil lave et par standere til, men men men. 

Hvad er den "rigtige" opskrift? Skal de være så tunge som muligt eller er det bedst med noget hulrum, som fyldes med sand? 

Jeg havde tænkt på en 15-20 mm plade som fod, rundt/firkantet rør til søjlen og ja, en topplade af ikke nærmere bestemt tykkelse. 

Hvad med fødder? Jeg havde noget neoprene (blygummi) i tankerne. Og hvad kommer man imellem højttaler og stander? 

Indspark og husmoderråd modtages gerne Wink
Beolit 707
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:49
Mindes at der på "hififorfolket" er lavet en beskrivelse af en DIY stander - måske det kan give indspark til projektet.
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:57
Fin artikel. 

Men der kommer ikke mange guldkorn til de spørgsmål jeg stiller ang. vægt osv...
Beolit 707
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af M1ch43l M1ch43l skrev:

Hvad er den "rigtige" opskrift? Skal de være så tunge som muligt eller er det bedst med noget hulrum, som fyldes med sand?


Sandet er netop for at gøre dem tunge......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:37
Skal de være så tunge som muligt?

Kan vel nemt få dem til at veje 40-50 kg.

Eks stander på 30 kg og 10 kg sand. 
Beolit 707
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:38
ShellAnd? Lyder som Sjælland i udtale Thumbs Up
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:45
Lige præcis....
Beolit 707
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 13:53
Yes, tunge og med sand.
Sandet hjælper ikke blot med at gøre standeren tungere, men optager også resonanser, så længe det ikke er for fin kornet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu