recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router, nu ingen adgang til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router, nu ingen adgang til NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
r1100sdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r1100sdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router, nu ingen adgang til NAS
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 22:44
Hej,

jeg har haft et velfungerende setup men efter at have fået ny router, kan jeg ikke tilgå min NAS.


Set-up i "uddrag"
TV: Samsung UE40B7070WW
Kablet til D-link Switch DGS1005
Kablet til Router Asus RT56N (før en D-LInk 655)
Til Routeren sidder NAS Netgear  ReadyNAS Duo V2 2110.
Til routeren sidder også Motorla Kabel-modem fra tv-udbydderen

Før virkede alt fint, men efter skiftet til Asus routeren kan jeg ikke få kontakt til min NAS. Netgears RAIDAIR software kan se min NAS med IP og MAC samt status etc. Men jeg kan ikke få adgang til den hverken vi browser netværks adm eller de tidligere shrot-cuts til drev på NAS. TV'et kan gå på internettet, der er fuld adgang til nettet fra alle andre enheder, såvel kablet som trådløst. Man Galaxy Tab kunne tilgå NAS via UPnPLay, men det kan den heller ikke længere.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
r1100sdk



Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 06:42
Det er ikke fordi du kører med en fast IP på NAS'en og din nye router deler ip-er ud i et andet segment?

/ask
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:20
som jacobask.

Der er normalt en reset-mulighed på NAS'en der nulstiller indstillingerne, således at der automatisk bliver tildelt en IP-adresse i det rigtige segment.

Jeg havde problemet hvor jeg anvende 192.168.0.50 på min gamle router. Da jeg fik en ny, anvendte den 192.168.1.xxx og jeg skulle derfor igennem ovenstående proces. Dog valgte jeg at logge på med den gamle router og vælge automatisk tildeling, hvorefter jeg loggede på med den nye og skiftede til den fast IP jeg ønskede.


Til top
r1100sdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r1100sdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 22:15
Tak for hjælpen begge to.

Det var jo lige præcis det der gik galt for mig.

Frem med den gamle router, aktivere dhcp, problemet er løstTongue

Nu skal jeg bare lige have givet den en fast IP, configureret D-link routeren som switch til "kælder segmentet" og og så er jeg fuldt kørende igen.

Niels
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu