recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den bedste løsning til brug af Spotify
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den bedste løsning til brug af Spotify

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

kskruger; skal man ikke bruge en wireless-adapter/USB for at kunne streame til Onkyo'en, eller er den indbygget ?
 
MVH
Jesper


Jo, man skal bruge en wireless usb adapter.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/andet-tilbehor-tv-og-radio/UWF1/onkyo-wi-fi-adapter-uwf-1


Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

kan man smide et lan kabel i den så den er mere stabil


Jo den bliver klart bedre med et LAN kabel.
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af cwl cwl skrev:

Du SKAL betale for at kunne streame via squeezebox - hvilket jeg i øvrigt er overbevist om at du skal  alle tilfælde hvor du vil streame spotify - også gennem reciveren (ikke bekræftet). Jeg har lige købt min og så godt den billige pris elgiganten havde på duetten til 1111,- Jeg valgte touch'en da den har usb så jeg kan have en hdd sluttet til den med mit lokale musikbibliotek på - igen ønsker jeg hverken at skulle starte pc eller TV op for at ku nyde min musik. Herudover læste jeg i div fora at der er ret meget bøvl med duetten - især over wifi...
 
Duet'en er ikke officielt understøttet, men med et 3 parts plugin virker det fremragende. Bruger det selv med min duet + iPeng.
Og ja man skal have et premium abb. før det virker med SB
Til top
Hendriksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Februar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hendriksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
 
Nu er det sådan at jeg er meget tæt på at købe en Onkyo 609, Spotify support har haft stor indfyldelse på valglet, hvor meget "drop-out" opleves der ved brug af Spotify?
Jeg vil tilslutte min Onkyo 609 med LAN, har trukket kabler i huset da jeg er tilhænger af LAN hvor forbindelsen skal være stabil.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 12:55



Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Hendriksen Hendriksen skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
 
Nu er det sådan at jeg er meget tæt på at købe en Onkyo 609, Spotify support har haft stor indfyldelse på valglet, hvor meget "drop-out" opleves der ved brug af Spotify?
Jeg vil tilslutte min Onkyo 609 med LAN, har trukket kabler i huset da jeg er tilhænger af LAN hvor forbindelsen skal være stabil.
 
Som udgangspunkt ved alt internet tjeneste, så kan du nok ikke helt ungå at få drop-out på, på et eller andet tidspunkt. Men jeg synes Spotify er meget stabil, så jeg oplever det ikke som et problem. Hvor imod med internet radio, den kan være er ret ustabil til tider.  
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hendriksen Hendriksen skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
 
Nu er det sådan at jeg er meget tæt på at købe en Onkyo 609, Spotify support har haft stor indfyldelse på valglet, hvor meget "drop-out" opleves der ved brug af Spotify?
Jeg vil tilslutte min Onkyo 609 med LAN, har trukket kabler i huset da jeg er tilhænger af LAN hvor forbindelsen skal være stabil.
 
Som udgangspunkt ved alt internet tjeneste, så kan du nok ikke helt ungå at få drop-out på, på et eller andet tidspunkt. Tror ikke på, at Sonos kan sige sig fri på dette punkt. Men jeg synes Spotify er meget stabil, så jeg oplever det ikke som et problem. Hvor imod med internet radio, den kan være er ret ustabil til tider.  
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hendriksen Hendriksen skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

[QUOTE=JesA]- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
 
Nu er det sådan at jeg er meget tæt på at købe en Onkyo 609, Spotify support har haft stor indfyldelse på valglet, hvor meget "drop-out" opleves der ved brug af Spotify?
Jeg vil tilslutte min Onkyo 609 med LAN, har trukket kabler i huset da jeg er tilhænger af LAN hvor forbindelsen skal være stabil.
 
Som udgangspunkt ved alt internet tjeneste, så kan du nok ikke helt ungå at få drop-out på, på et eller andet tidspunkt. Tror ikke på, at Sonos kan sige sig fri på dette punkt. Men jeg synes Spotify er meget stabil, så jeg oplever det ikke som et problem. Hvor imod med internet radio, den kan være er ret ustabil til tider.  
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

[QUOTE=Hendriksen][QUOTE=kskruger] [QUOTE=JesA]- og mere til kskruger; jeg har læst flere steder at Onkyo skulle have nemt ved at "tabe kontakten" til spotify - at den simpelthen "konflikter"/ikke er stabil når den skal finde internet radio - har du haft nogle oplevelser i den retning ?
 
MVH
Jesper


Ja, jeg oplever at den til tider kan være ret ustabil med internet radio og der kan også forekomme drop-out på Spotify, men slet ikke i samme omfang som med internet radio.
 
Nu er det sådan at jeg er meget tæt på at købe en Onkyo 609, Spotify support har haft stor indfyldelse på valglet, hvor meget "drop-out" opleves der ved brug af Spotify?
Jeg vil tilslutte min Onkyo 609 med LAN, har trukket kabler i huset da jeg er tilhænger af LAN hvor forbindelsen skal være stabil.
 
 Som udgangspunkt ved alt internet tjeneste, så kan du nok ikke helt ungå at få drop-out på, på et eller andet tidspunkt. Tror ikke på, at Sonos kan sige sig fri på dette punkt. Men jeg synes Spotify er meget stabil, så jeg oplever det ikke som et problem. Hvor imod med internet radio, den kan være er ret ustabil til tider.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:08
M.h.t stabilitet, er der så nogen der har erfaringer med Sonos & spotify ? - Sonos skulle, efter sigende, være temmelig stabilt, bla. grundet at det kører over sit eget netværk (?), så at sige..
 
MVH
Jesper
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:15
Jeg har haft gode erfaringer med Sonos og Spotify, men er skiftet over til Wimp. Det tiltaler mig umiddelbart bedre. Jeg fandt aldrig ud af på Spotify hvordan jeg lavede playlister i app'en på min iPhone. Hver gang jeg klikkede på et nummer, så spillede den blot det nummer i stedet for.
 
Wimp og Sonos fungerer fremragende sammen. Du har adgang til alle de samme funktioner som du har fra app'en til iPhone. Det er også stabilt og jeg har ingen problemer med at streame overhovedet. Med hensyn til kvaliteten der har jeg ikke et anlæg eller et hifi-øre der gør mig i stand til at udtale mig særligt meget om det. Til mit brug synes jeg kvaliteten er helt fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu