recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket bundkort og CPU?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket bundkort og CPU?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
splintogco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splintogco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket bundkort og CPU?
    Sendt: 17-Februar-2012 kl. 20:44
Hej Forum

Jeg tror det er ved at være tid til at min AsRock A330ION skal udskiftes.
Jeg har et gammelt mediecenter bestående af et Origen AE X15v2 kabinet, med et ikke tidssvarende bundkort og CPU.

http://www.origenae.co.kr/en/htpc_x15e.htm

Jeg har derfor brug for hjælp til valg af bundkort og CPU. Jeg foretrækker Intel, med mindre der er markante grunde til at vælge andet. Da mediecenteret skal stå i stuen, prioriterer jeg lav støj over performance. Der skal ikke spilles, men eventuelt redigeres HD-video hvis det er muligt. Det primære brug er dog som mediecenter.

Derfor hvad er det bedste køb lige for tiden.
På forhånd tak for hjælpen.



Hilsen Michael


Følg mit eksperiment:
http://splintogco.blogspot.com/
Til top
splintogco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splintogco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 21:49
Det var godt nok ikke meget respons. Kan være jeg bare skal købe en Mac Mini i stedet Smile


Michael
Følg mit eksperiment:
http://splintogco.blogspot.com/
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 22:10
Jeg kører med Asrock H55 og Intel I3, det afvikler fint bd med hd-lyd via onboard HDMI.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 23:09
Intel DH61AG bundkort (har indbygget PSU) skal bare bruge en 12usd 19v laptop adaptor.
Indeholder USB3, 1 mini-pci-x half & 1 Full size sokkel, idel til et trådløst netkort.
Der er support for en CIR header (IKKE usb baseret IR reciver) virker mere stabil end USB recivere, kan købes på ebay, kan i øvrigt tænde pc'en fra slukket tilstand.
 
Til alm HTPC brug: tag en DUAL core Intel i3 2120 koster ca 800,-
Til avanceret HTPC brug med Video Rencode og lign, tag en QUAD core i5 2405S (65watt) koster ca 1400,- LINK: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5039014
 
 
Og så 8GB RAM, DDR3 133MHz SO-DIMM, ca 330,- LINK http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702543
4 gb er nok, men 8 gb koster ca 150,- mere, og så er der ikke noge risiko for memory limit.
 
Ang storage, jeg vil ALTID have en SSD til system, live buffer og lign, og så flyttes alt optaget TV og musik over til min WHS server, den bør mindst være på 120gb, har selv en 160gb.
 
Mvh Gigabyte
 
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 10:18
er ganske enig med gigabyte - går også efter et Intel bundkort og CPU som han anbefaler.
Bruger selv HTPC'en til det hele (se TV, optage, DVD, filmlager på NAS osv.)

Redigeret af espersen - 20-Februar-2012 kl. 10:23
;o)
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:42
Anbefaler også det samme som Gigabyte :) Super lækkert bundkort og CPU(Af de tests jeg har lavet hidtil)
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 09:52
Synes de der intel-bundkort er en jungle. Hvorfor lige netop DH61AG? Hvorfor ikke et andet DH61XX eller DH67XX?
Umiddelbart understøtter -AG ikke SATA-600, men "kun" SATA-300. Den eneste fordel jeg umiddelbar får ud af -AG er så vidt jeg kan gennemskue noget med "ENERGY STAR kvalificeret" - hvilket måske giver et bedre strømforbrug?
 
Prisforskellen er umiddelbart ikke så stor, så det er næppe her der skal spares!
 
Gigabyte m.fl. kan I begrunde det specifikke valg?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 10:50
AG har en Onboard strømforsyning, skal bare bruge en 19v lsptop psu (12usd ebay).
rigtigt det understøtter ikke sata600, men det er kun meget dyre ssd diske der kan udnytte sata600 hastigheder, og selv de givet ikke nævneværdige bedre 'real world' hastighedder. Og så ved jeg bare at AG virker perfekt. Jeg har set USB problemer med DH67CF. (Tunere der ikke virker efter S3 dvale).

Mvh Gigabyte


100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
splintogco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splintogco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:06
Dejligt med noget respons. Jeg vil se lidt på de forskellige muligheder og så må vi se hvad det ender med.


Michael
Følg mit eksperiment:
http://splintogco.blogspot.com/
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 01:20

Hvordan er varmeudviklingen på sådan en I3 CPU i forhold til den noget ældre AMD X2 4800+? Jeg lider desværre lidt af varmeproblemer, så overvejer at udskifte til I3 hvis det kunne blive bedre, og det ser bestemt spændende ud det bundkort.

Hvad kan evt. anbefales af TV Tuner kort der kan bruges m. dette bundkort, da jeg skal bruge PCIe porten til mit lydkort?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 08:30
Idle er ca en 4del af 4800. Belastet, reelt det halve af 4800. Samtidig bruger chipsettet også den halve effekt. Sandy Bridge er rasende effektiv sammen
lignet med din cpu.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Rasmusjc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusjc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 11:58

Ikke for at ændre i tråden, men er det egentlig muligt at købe sådan en maskine færdigsamlet og hvad måtte prisen være i forhold til selv at sætte det sammen.

Kunne godt tænke mig en HTPC men har ikke meget forstand på at samle det., men det er måske lige til?
Rasmus Christensen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu