recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spil højt - lejlighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spil højt - lejlighed?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spil højt - lejlighed?
    Sendt: 29-Februar-2012 kl. 15:20
Ifølge Tænk (for hvad det nu er værd), da skal der skrues rigeligt op, når man vil have rimeligt udbytte af ens Surround anlæg, og Skærmbillederne.  For eks. Jurassic Park
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 12:39
Et råd herfra, har du muglihed for det så flyt for helvede i hus, bor selv i lejlighed en meget lydt en af slagsen, og mellem min stue og naboens soveværelse er eneste adskillelse en træ væg med strå og puds på (omkring 10 cm tyk) og der ku føres samtale igennem den, har dog nu lydisoleret den med isolering og gipsplader og nu hører vi ikke mere til hinanden udfra når vi mødes på opgangen, bruger ikke sub i mit setup af hensyn til andre beboere i ejendommen men savner godt nok en sub det er bare ikke det samme uden, men desværre er et hus i københavn ikke til at betale for os almindelig dødelige 
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Regler er til at for at undgå at alle kan leve sammen i fred og fordragelighed. 

Say what?Wink
Ja! Sund fornuft og omtanke burde kunne gøre detWink

Det var nu mere ment som om at det ikke helt gav mening det cyberguyen havde skrevet.. regler er jo lavet FOR at alle kan komme overens.. også dem som ikke har nogen sund fornuft!
Erfaringen viser desværre at dem uden sund fornuft ofte overtræder regler, fordi de er da ikke møntet på demDead
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Regler er til at for at undgå at alle kan leve sammen i fred og fordragelighed. 

Say what?Wink
Ja! Sund fornuft og omtanke burde kunne gøre detWink

Det var nu mere ment som om at det ikke helt gav mening det cyberguyen havde skrevet.. regler er jo lavet FOR at alle kan komme overens.. også dem som ikke har nogen sund fornuft!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Regler er til at for at undgå at alle kan leve sammen i fred og fordragelighed. 

Say what?Wink
Ja! Sund fornuft og omtanke burde kunne gøre detWink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Regler er til at for at undgå at alle kan leve sammen i fred og fordragelighed. 

Say what?Wink
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Så køb hus i udkants Danmark eller gå til koncert, naboerne behøver ihvertfald ikke at mærke folks musik
 
Sikke da noget vrøvl - Folk der vil have så meget ro at naboer generer dem, skal da ikke bo i lejlighed. De kan f.eks flytte til udkants-Danmark som du foreslår.
 
Hvis man flytter til "storbyen" må man acceptere at naboer har andre måder at leve deres liv på og går op i andre ting end man selv gør. Man bliver bare nødt til at indse at der skal være plads til alle. Jeg kan godt lide det tidligere indlæg som så det som en art kassekredit. Det er da klart at man ikke skal spille højt hver evigt eneste dag, men hvis man vil se en god film (med ordentligt lyd på) en torsdag aften, så må andre sandeligt også finde sig i det.


Andre skal ikke finde sig i noget som helst. Hvis ens nabo ikke kan finde på at følge de regler som gælder for ejendommen og insisterer på at genere med en film torsdag aften. Så må naboen flytte i hus.

Mener du også andre bare skal findes sig i, hvis du ikke ønsker at holde for rødt lys?

Regler er til at for at undgå at alle kan leve sammen i fred og fordragelighed. Selvfølgelig kan man gost se en film, men det bliver med lyttebøffer på hvis man insisterer på et lydtryk som ellers ville ryste naboens billeder ned.

Selvfølgelig skal man ikke være en nabo fra helvede og klage over at hende eller ham ved siden af knaser sine kiks højlydt, når de istedet kunne have blødt dem op i kaffen først. LOL
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 20:51
Man må jo også sige, at begrebet "lydtæppe" har fået en ny betydning, når nu at sub'en kan få gulvbrædderne til at bevæge sig.LOL Mon ikke, der også skal skrues ned for bassen?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:43
Ud over mange af de andre gode råd der er kommet, vil jeg komme med et meget simpelt et: Vent med overhovedet at tilslutte dit anlæg til der er gået en uge. Så har du en chance for at fornemme lydniveauet i bygningen. Og du bliver ikke fra starten af stemplet som ham den nye larmende knægt.
 
Derudover, mener jeg ikke at du skal skifte dit udstyr, men du skal nok overveje hvordan højtalerne bedst opstilles så de ikke overfører vibrationer til gulvet. Gummi/spikes/betonfliser osv.
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zola25 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Så køb hus i udkants Danmark eller gå til koncert, naboerne behøver ihvertfald ikke at mærke folks musik
 
Sikke da noget vrøvl - Folk der vil have så meget ro at naboer generer dem, skal da ikke bo i lejlighed. De kan f.eks flytte til udkants-Danmark som du foreslår.
 
Hvis man flytter til "storbyen" må man acceptere at naboer har andre måder at leve deres liv på og går op i andre ting end man selv gør. Man bliver bare nødt til at indse at der skal være plads til alle. Jeg kan godt lide det tidligere indlæg som så det som en art kassekredit. Det er da klart at man ikke skal spille højt hver evigt eneste dag, men hvis man vil se en god film (med ordentligt lyd på) en torsdag aften, så må andre sandeligt også finde sig i det.
 
 
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Ja det kan du nok have ret i.
ting bliver desværre ofte misforstået når man kommunikere via tekst. Man kan jo bare se hvor tit man måske misforstår en sms!
Om det er mig som har formuleret mig forkert, eller om det jeg har skrevet er blevet misforstået. det skal jeg ikke kunne sige.

Men ved gennemlæsning af mit første indlæg, så kan jeg dog godt se at jeg fremstår som en diskotekfyr på 20 år med store cerwin vega speaker LOL

men nej nej, jeg et normalt forhold til lydstyrke som de fleste, generelt "normal" lydstyrke, og så skrue op når det skal være sjovt Wink
Lige præcis, og når jeg så samtidigt bruger en smartphone som primær kilde her på recordere, ja så kan man let overse ting og sager i farten. Og ja nu du selv nævner det med Cerwin vega, så var det faktisk lige min tanke, men vil ikke støde Cerwin vega ejere.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 14:37
Ja det kan du nok have ret i.
ting bliver desværre ofte misforstået når man kommunikere via tekst. Man kan jo bare se hvor tit man måske misforstår en sms!
Om det er mig som har formuleret mig forkert, eller om det jeg har skrevet er blevet misforstået. det skal jeg ikke kunne sige.

Men ved gennemlæsning af mit første indlæg, så kan jeg dog godt se at jeg fremstår som en diskotekfyr på 20 år med store cerwin vega speaker LOL

men nej nej, jeg et normalt forhold til lydstyrke som de fleste, generelt "normal" lydstyrke, og så skrue op når det skal være sjovt Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu