recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spil højt - lejlighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spil højt - lejlighed?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har boet lidt forskellige steder. Bl.a. på kollegie hvor der intet hensyn behøves at tages, med undtagelse af kl. lort om natten. Andre steder har jeg modtager klager for moderat lyd niveau inden kl. 20.

Der hvor jeg bor nu er der ret lydtæt, jeg kan spille så højt som jeg lyster, nærmest uanset hvilken tid af døgnet der er tale om. Det er sgu rart! :-)
er det lejlighed du bor i nu?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har boet lidt forskellige steder. Bl.a. på kollegie hvor der intet hensyn behøves at tages, med undtagelse af kl. lort om natten. Andre steder har jeg modtager klager for moderat lyd niveau inden kl. 20.

Der hvor jeg bor nu er der ret lydtæt, jeg kan spille så højt som jeg lyster, nærmest uanset hvilken tid af døgnet der er tale om. Det er sgu rart! :-)
er det lejlighed du bor i nu?

Jep. En et-værelses i Charlottenlund på 5. sal :-p
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har boet lidt forskellige steder. Bl.a. på kollegie hvor der intet hensyn behøves at tages, med undtagelse af kl. lort om natten. Andre steder har jeg modtager klager for moderat lyd niveau inden kl. 20.

Der hvor jeg bor nu er der ret lydtæt, jeg kan spille så højt som jeg lyster, nærmest uanset hvilken tid af døgnet der er tale om. Det er sgu rart! :-)
er det lejlighed du bor i nu?

Jep. En et-værelses i Charlottenlund på 5. sal :-p
på den vis (:
jeg må se hvad jeg kan finde af "ok" lydtæt beboelse i Vejle midtby Wink
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:43
Hej Rene
Man skal selvf. bruge sin sunde fornuft, og vise hensyn. Det tror jeg sagtens du kan finde ud af, og du behøver ikke at sælge dit anlæg, men bruge det fornuftigt :-)
mvh Christian
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:30
det er netop det, musik kan sagtens nydes ved rimlig niveau...
 
Men så længe man ikke har sit eget hus, så må man tage hensyn til sine nabo´er, og længere er den ikke..
 
Der er selvfølgelig forskel på at klage over at man kan høre lidt støj hvis man virkelig spidser ører, eller at klage over at ens overbo spiller HEAVY på fuld kraft, og laver det der næste nummer hver gang der er gået 10 sek... det kan godt blive frustrende i længden..
 
Og du kan være uheldig at komme et sted hen hvor der har været problemer med støj, hvor du så bliver hårdt ramt, første gang du laver noget der ligner larm..
 
Jeg må indrømme at bo i et miljø hvor anlæg kører på fuld knald flere timer hver dag, eller hvor du SKAL lytte med på din overbo eller nabo´s musik konstant, er ikke særlig fedt....
 
Personligt har jeg købt et par KLASSE høretelefoner når jeg skal høre høj musik, og så har jeg et godt anlæg, med et par gode højtalere, som lyder godt, men normalt ikke kommer meget over -30Db på mit anlæg, som egentligt også er ok volumen..
 
Så ser vi da en film engang imellem, men også der er niveauet normalt....
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det lyder nu bedre når der bliver skruet op. musik skal ikke kun høres, det skal mærkes

Ok dette var bare let at misforstå, som små egoistisk, men ja set over sammenhæng så ja du har ret.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

hold da op en masse svar man har fået herinde, mange tak!
Jeg kan se folk hurtig har draget forhastet konklusioner om at jeg er en kommende patient med hørerskader, og egoistisk osv.
Kan se mange har misforstået min spørgsmål en del, jeg må have formuleret mig forkert..
- Mine forældre har selvfølgelig altid sat begrænsninger for hvor højt jeg må spille, de gider ikke hører på at jeg spiller meget højt.
Hvis jeg ser film, ser jeg aldrig film over, biograf volume. -15db på receiveren, efter reference niveau.
Og det skader ihvertfald ikke hørelsen, jeg tror også det er begrænset hvor mange hørerskader jeg kan forvolde mig selv, med mit nuværende setup.
Med hensyn til naboer osv, er det self min hensigt at være opmærksom på ikke at genere naboer i lejligheden. Jeg ser da mig selv som et sympatisk menneske, der tager hensyn til andre.
Det store formål med spørgsmålet var bare at hører om man decideret skulle sælge sit setup for at flytte, da man jo hører om, at nogen oplever at de knap kan se tv for naboerne.
Og ja som der bliver skrevet som respons i tråden, så lyder mit anlæg selvfølgelig også godt ved lav volume, men alle kan jo godt lide høj musik af og til.
(min definition af høj, er sådan man stadig kan hører hvad andre siger) ikke diskotek musik...
Hej. Jamen selvfølgelig kan man nyde både musik og film i lejligheder, set skal der ikke herske tvivl om, men igen som så mange gange før bliver diverse indlæg i forums hurtigt misforståede. Hvis du læser dit første indlæg i denne tråd og tænker at det er en anden der har skrevet det, så forstår du nok reaktionen hehe.
Det er bagsiden ved man skriver, og ikke taler sammen, ting bliver lettere misforstået. God fornøjelse med anlæg, og eventuelt flytning.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 14:37
Ja det kan du nok have ret i.
ting bliver desværre ofte misforstået når man kommunikere via tekst. Man kan jo bare se hvor tit man måske misforstår en sms!
Om det er mig som har formuleret mig forkert, eller om det jeg har skrevet er blevet misforstået. det skal jeg ikke kunne sige.

Men ved gennemlæsning af mit første indlæg, så kan jeg dog godt se at jeg fremstår som en diskotekfyr på 20 år med store cerwin vega speaker LOL

men nej nej, jeg et normalt forhold til lydstyrke som de fleste, generelt "normal" lydstyrke, og så skrue op når det skal være sjovt Wink
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Ja det kan du nok have ret i.
ting bliver desværre ofte misforstået når man kommunikere via tekst. Man kan jo bare se hvor tit man måske misforstår en sms!
Om det er mig som har formuleret mig forkert, eller om det jeg har skrevet er blevet misforstået. det skal jeg ikke kunne sige.

Men ved gennemlæsning af mit første indlæg, så kan jeg dog godt se at jeg fremstår som en diskotekfyr på 20 år med store cerwin vega speaker LOL

men nej nej, jeg et normalt forhold til lydstyrke som de fleste, generelt "normal" lydstyrke, og så skrue op når det skal være sjovt Wink
Lige præcis, og når jeg så samtidigt bruger en smartphone som primær kilde her på recordere, ja så kan man let overse ting og sager i farten. Og ja nu du selv nævner det med Cerwin vega, så var det faktisk lige min tanke, men vil ikke støde Cerwin vega ejere.
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zola25 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Så køb hus i udkants Danmark eller gå til koncert, naboerne behøver ihvertfald ikke at mærke folks musik
 
Sikke da noget vrøvl - Folk der vil have så meget ro at naboer generer dem, skal da ikke bo i lejlighed. De kan f.eks flytte til udkants-Danmark som du foreslår.
 
Hvis man flytter til "storbyen" må man acceptere at naboer har andre måder at leve deres liv på og går op i andre ting end man selv gør. Man bliver bare nødt til at indse at der skal være plads til alle. Jeg kan godt lide det tidligere indlæg som så det som en art kassekredit. Det er da klart at man ikke skal spille højt hver evigt eneste dag, men hvis man vil se en god film (med ordentligt lyd på) en torsdag aften, så må andre sandeligt også finde sig i det.
 
 
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:43
Ud over mange af de andre gode råd der er kommet, vil jeg komme med et meget simpelt et: Vent med overhovedet at tilslutte dit anlæg til der er gået en uge. Så har du en chance for at fornemme lydniveauet i bygningen. Og du bliver ikke fra starten af stemplet som ham den nye larmende knægt.
 
Derudover, mener jeg ikke at du skal skifte dit udstyr, men du skal nok overveje hvordan højtalerne bedst opstilles så de ikke overfører vibrationer til gulvet. Gummi/spikes/betonfliser osv.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 20:51
Man må jo også sige, at begrebet "lydtæppe" har fået en ny betydning, når nu at sub'en kan få gulvbrædderne til at bevæge sig.LOL Mon ikke, der også skal skrues ned for bassen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu