recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - C & T's ATMOS hjemmebio WIP- Nye billeder fra s. 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C & T's ATMOS hjemmebio WIP- Nye billeder fra s. 5

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: C & T's ATMOS hjemmebio WIP- Nye billeder fra s. 5
    Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:11

Så er turen endelig kommet til mig. Jeg har været i gang med renovere kærestens lejlighed, da det var "kravet" for at jeg ville flytte ind. Det er en to-værelses, så umiddelbart skulle det have været til at overskue, men også køkkenet skulle gennem-renoveres, så det har været en stor omgang. Men da det forummet hedder "Min hjemmebiograf" så må jeg hellere holde mig til hjemmebiografen, som jeg sætter op.

D.d. er jeg stadigvæk ved at trække kabler og gøre parat til flytning en af de kommende dage, så billederne vil nok være lidt kedelige, men jeg kan da lige komme med listen over produkterne som vil udgøre hjemmebioen.

Gamle hjemmebio: (Billeder af den nye hjemmebio i 2. post og fra side 5)

Billedsiden

  • 42PFL9732D (Som jeg stadig er meget glad for, trods to ens reparationer med to års mellemrum)
  • Lissau 92" California
  • Epson EH-TW6000
  • PS3 Fat
  • Panasonic DMP-BDT310EG


Lydsiden

  • Pioneer SC-LX82
  • Dali IKON 8
  • Dali Mentor Vokal
  • Dali Ikon On-wall MK2
  • Velodyne subwoofer CHT12R

Af kabler har jeg købt en del Supra, f.eks. Supra HDMI til projektoren og 2,5 Supra højttalerkabel til B&W CM1 højttalerne i rummet ved siden. Til baghøjttalerne har jeg valgt noget 4,0 no-name kabel, som vist skulle være godt nok.

Jeg har sat kabelkanaler op med skillevæg, for at holde stærkstrøm fra svagstrøm, og så er nogle af dem selvfølgelig for små. Dette betyder at jeg ikke kan holde HDMI-kablet sammen med højttalerkablerne til baghøjttalerne, så enten et højttalerkabel eller HDMI-kablet må ligge sammen med stærkstrømskablet. Jeg har valgt at det må blive HDMI-kablet, da det var nemmest og da Supra-kablet forhåbentlig er isoleret godt nok. Desuden er det kun på en længde af ca. 5 meter, som de løber sammen.


Kritik, ris, ros og idéer er meget velkomne.


Lærredet var lidt af et helvede at hænge op med de beslag, der kun tillader få millimeter luft mellem toppen af lærredet og loftet.



Her ses det hvordan jeg var blevet nødt til at hugge lidt i loftet.



Her er kablerne til rummet ved siden af. Det eneste af god kvalitet her er Supra kablerne til CM1'erne.



Stikkontakt til projektoren, Supra HDMI-kablet og højttalerkabel til baghøjttalerne.



Her er enderne som glæder sig til at møde noget godt hifi-udstyr.



Her er så et 92" Lissau California fra ca. 3 meters afstand, som også bliver siddeafstanden.



Så kom der sgu lige et par bag-drenge op. I højglans hvid selvfølgelig.



Og her er så rodet, som det ser ud lige nu d. 7/3-12. Synes lige at jeg ville dele det; godt man ikke er klaustrofobisk.








Redigeret af Chaospling - 24-November-2014 kl. 12:18
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:12
Her begynder hjemmebio #2 (Billeder her og billeder og fortælling fra side 5):



Her er næsten alt, hvad der skal bruges til et lofthøjttalersæt i loftet:



Her sidder den første lofthøjttaler. Der skal dog et par små ændringer til, så det bliver en anelse kønnere.









Redigeret af Chaospling - 25-November-2014 kl. 00:18
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:12
Reserveret2
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 00:13
Reserveret3
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 07:06
Ser sgu spændende ud..!
Glæder mig til at se det færdige resultat og evt blive inviteret på en demo ( bor selv på Amager )
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 12:21
Aah ja Strecker! Du hjalp mig, da jeg skulle finde et TV-møbel... Så gæt hvad jeg snart skal samle hehe. Kunne da være meget interessant at invitere over på en demo og høre hvad du/I synes; du har garanteret mere forstand på det end jeg har.
Kender du til Dali? Kender ikke til dine futuriske højttalere, men det kunne da være interessant at høre andres mening om mine IKON 8 sammenlignet med deres.
Jeg overvejer desuden en DSpeaker Anti-mode 8033c, har du sådan en lille sag?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 13:01
Dejligt med lidt hjemmebio bygselv.
 
Og det er godt at vi ikke skal til at ringe efter "Herre i eget hus" programmet.
 
Sæt flere billeder på efterhånden som projektet skrider frem
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Aah ja Strecker! Du hjalp mig, da jeg skulle finde et TV-møbel... Så gæt hvad jeg snart skal samle hehe. Kunne da være meget interessant at invitere over på en demo og høre hvad du/I synes; du har garanteret mere forstand på det end jeg har.
Kender du til Dali? Kender ikke til dine futuriske højttalere, men det kunne da være interessant at høre andres mening om mine IKON 8 sammenlignet med deres.
Jeg overvejer desuden en DSpeaker Anti-mode 8033c, har du sådan en lille sag?
tillykke med den fine tv bænk Smile
 
 jeg er  frisk på at dukke op til en kold og en demo af dit setup..
tilbudet gæder selvfølgelig også den anden vej hvis du vil forbi og lytte til mit grej
 
jeg kender godt dine Ikon højttalere men det er mange år siden jeg har lyttet til dem, så kunne være sjovt at høre dem igen..
 
jeg har haft en Dspeaker 8033 da jeg kørte med 2 subs, men efter vi er flyttet og der kun er 1 sub i vores stue blev Dspeaker`en overflødig, syns ikke der var forskel når den var sat til så den røg videre..
 
du siger bare til når vi skal slå hovederne sammen og tænde op for anlægget, det er jo temlig lige til når vi begge bor på Amager ( bor ved DR byen )
 
 
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 15:34
Så Pony65, så kom der lige et par billeder op igen.

Nå... Hold da op Strecker. Jeg troede at sådan en DSpeaker næsten var et must og så skiller du dig af med den igen! Nu bliver jeg i tvivl om jeg skal købe sådan... Vil jo helst gerne have at setup'et er optimalt første gang jeg bruger det.

Så er det snart af sted for at hente den projektor.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 15:47
Syns du skulle få presset en times tid ind i kalenderen til at kigge forbi mig en af dagene, og høre hvordan det kan lyde :-)
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 16:04
Hehe det kunne da være meget interessant at være lidt social; det har jeg vist prøvet før. Gætter dog på at dine fronter er i en anden liga end mine...
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 16:14
Næh i synderligt.
De kostede 30.000,- sætter men kan nu findes for 15.000,-

Men de leverer garanteret en anden lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu