recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 12 volt trigger - relæ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

12 volt trigger - relæ

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 12:47
Køb da SÅDAN en. Den kræver hverken strømforsyning  eller loddekundskaber :-) Den løsning har jeg selv brugt i flere år.

BS
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Køb da SÅDAN en. Den kræver hverken strømforsyning  eller loddekundskaber :-) Den løsning har jeg selv brugt i flere år.

BS


Takker Smile

Og den er nem at slutte til???


Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 15:56
Ja ellers får du mig til at gøre det ole wedel
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 17:29
Klausdm, du har tilsyneladende fuldstændig ret mht at triggersignalet er en FAST spænding, jeg ved ikke hvordan jeg havde målt mig frem til et puls signal, men prøvede lige at måle nu her, og min Onkyo AVP sender også en fast spænding, 12v, ud!
Undskyld, jeg tog fejl, så håber alle synder er forladt ;-)
Mvh
Jan
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 17:59

Min Denon 3806 har et strøm udtag (det har din 2312 ikke) hvor i der sider en 5,6 volt Nokia mobiloplader der trækker en 12 volt blæser. Denonen bliver for varm bare den er tændt da et strømforbrug på 80watt giver for meget varme når der kun er 5 centimeter luft over den. Du må kunne bruge en TV strømspareskinde og så kan du jo bruge den termostat som BS foreslår hvis du vil.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 13:59
Hvilken løsning endte trådstarten med?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 19:56
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 20:13
okay

Jeg skal nemlig bruge et relæ med 230 volt med tændes med 12 volt trigger fra min processor, så det tænder for strømmen til mine blæser.

Jeg har kigget på denne:

https://elektronik-lavpris.dk/p92241/ksd225ac8-solid-state-relay-z-vers-250v-25a-hocke/
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 20:28
Umiddelbart ser den ud til at ville virke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 20:28
Vilstrup, bor du et sted i nærheden af mig og kan bruge en der ikke har plastcover over sig, så kom forbi. Jeg har en 8-10 stykker.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vilstrup, bor du et sted i nærheden af mig og kan bruge en der ikke har plastcover over sig, så kom forbi. Jeg har en 8-10 stykker.....

Klaus


Danm har du haft en masse produktion i gang😳 Men ja det ville jeg helt sikkert, da et plast cover jo ikke koster meget.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 21:49
Ellers har jeg en i overskud (købte 2). Den kan fås billigt.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu