recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælles indkøb af JVC DR-MH30 - debat.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælles indkøb af JVC DR-MH30 - debat.

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kaiser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 19:53

Hej Thorvald,

Ikke fordi jeg selv skal være med, men man behøver vel ikke at begrænse sig til denne ene model...?

Jo flere maskiner, jo mere rabat - uanset mærke.

For så vidt, at et interesseret firma forhandler alle maskinerne...men ellers kan de nok skaffe dem!

MVH/Keld

Til top
springmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 21:09

Det kunne være fint, hvis Michael Damgaard fra god pris kunne fortælle lidt om, hvor meget man kunne skrabe rabatten op på!!

Men hvis man kunne nærme sig den tyske prisTongue er jeg med på køb af jvc DR-MH30

Så jeg er med måske!! indtil videre!!

Torben Sørensen Böhlers
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 20:58

Altså: Alle kommende indlæg i dette emne bør kun indeholde om man vil være med til at fællesindkøbe JVC DR-MH30.

Hvis der er nogen, der er interesseret i at fællesindkøb af specifikke Kiss modeller, JVC DR-MH20, Panasonic osv. bør der startes selvstændige tråde for hver enkelt model. Jeg kan måske godt overtales til at starte disse emner, så kan man evt. sende en privat besked om hvilket emne/model, men gerne vil starte - så kan jeg oprette skemaet. Men man kan jo også bare selv starte og se om der er andre der er interesserede.

Oprindeligt skrevet af BeeVee BeeVee skrev:

køb af 2 maskiner
Jeg skal nok opdatere listen en gang om dagen.



Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
per34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2004
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 20:48

Det var da en rigtig god ide, at samle mange købere til JVC DR-MH30.

Den er jeg med på, hvis der kan hives en god rabat ud af en forhandler.

Jeg har fulgt boardet i flere måneder, for at finde den helt rigtige optager og jeg er også faldet for JVCen.

Hilsen PE.

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 19:49

Det er selvfølgelig en god ide - jeg ville bare nødig have, at det hele gik op i snak og bureaukrati     så vi ikke kom igang.

Det er jo EM-tid, Tour-de-France, OL osv. osv. 

Listen for JVC er vel igang !? ...og det skal nok blive godt.

Til top
KimØ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:34

Hov - du var allerede inde på det Thorvald - havde jeg lige overset.

Sååæh - jeg kan kun tilslutte mig din tanke

Jeg venter stadigvæk på Kiss DP-558 - hvis den ellers kommer inden 56x-serien...

Til top
KimØ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:32

Hvad med om vi lavede et nyt forumindlæg for hver model, som man herefter kunne "tilmelde sig" - og hvor et skema løbende kunne blive ajourført.

Formumindlæggene kunne fx hedde: "Fællesindkøb - JVC DR-MH30", "Fællesindkøb - Kiss DP-558" osv. Vi kunne jo vedtage at forumopretteren ajourfører skemaet i det pågældende forum.

Blot en tanke...

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:09

Jeg synes vi skal skære ind til benet og fokusere på, om vi kan købe flere JVC DR-MH30 på samme tid og dermed opnå rabat.

Hvis vi holder os fra at involvere andre mærker og andre modeller, bliver det lidt nemmere at komme videre og finde en forhandler.

Derudover synes jeg det er en god ide at arbejde videre på det skema, som Thorvald har startet ( her skal jeg forresten stå med køb af 2 maskiner ).

Alle der seriøst har besluttet sig for en DR-MH30, bedes derfor melde ind - så vi kan komme i kontakt med 2-3 danske forhandlere - jeg er nemlig enig i, at det er på alle måder nemmest, selvom det er lidt dyrere.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 11:02

Hej Tus

Oprindeligt skrevet af tus tus skrev:

Det kan selvfølgelig også være et dyrt valg at købe i udlandet såfremt udstyret går i stykker og producenten afviser reparation i DK, men jeg har kun positive erfaringer hidtil. Men mon ikke mærkevare producenterne ønsker at holde en vis service standard.

Hvordan de enkelte fabrikanter håndterer dette spørgsmål er jeg ikke helt inde i, så betragt blot dette som en generel kommentar. Smile

Rent juridisk, så er det ikke fabrikanten, importøren eller grossisten som yder dig reklamationsret for et apparat du køber. Det er derimod den butik du handler i. Oftest er butikkerne dækket ind hos deres leverandør, så de blot skal ekspediere varen videre i tilfælde af fejl, men det er egentlig ikke så interessant i denne sammenhæng.

Det interessante er hvor du skal henvende dig, og sende varen til reparation, med mindre andet er aftalt: Og det er til den butik hvor du har handlet.

Hvis en dansk importør sælger en vare til en dansk butik, så tager de en advance som bl.a. skal dække serviceomkostningerne. Så med mindre de enkelte landes afdelinger og importører opererer med et internt afregningssystem, eller al økonomi er topstyret og uden for de enkelte afdelingers hænder, så vil det være en underskudsforretning at reparere produkter købt i andre lande.

Når det er sagt, så opererer bl.a. Sony vist med World Wide Garanti - dvs. at de internt må have et system til at håndtere de udgifter som er forbundet hermed. Men det kan man ikke bare gå ud fra, så check op på det før ethvert køb i udlandet - ihvertfald hvis man vil sikre sig mod uforudsete udgifter på den konto.

Og ja. Selvfølgelig er alle leverandører interesseret i at opretholde et vist service niveau, men prisen på apparaterne er jo ikke til at afhente det i en limosine LOL så udgangspunktet er formentlig - hvis der også skal være en vis økonomi i det - at god service er: At du får al den service du har krav på - og lidt mere til - igennem den butik hvor du har handlet.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 09:53

Med din pris på 6650,- i Tyskland og billigste pris i Danmark 8499,- er forskellen 1849,- Hvis værdien af 5 stk DVD-Ram er ca. 450,- så er forskellen 1399,- Derforuden kan vi måske få lidt rabat ved at købe en større mængde. Jeg synes ikke det er værd at spare 1000,- ved at købe i udlandet - p.g.a. de problemer der kan være ved det. Specielt ikke når vi snakker om sådan nogle fine maskiner, med hensyn til medier ser jeg anderledes på det.

 

Jeg vil helst købe i Danmark og gerne så billigt som muligt – så jeg håber der er nogle leverandører, der læser disse indlæg og overvejer om ikke de kan give nogle gode tilbud – som kommer tættere på de udenlandske priser, når man ser bort fra momsforskellen.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 09:40

Hej potentielle købere af DVD recordere.

Jeg har de samme købs overvejelser, men jeg syntes prisen er for høj i DK i forhold til Tyskland. For postordrekøb burde der kun være forskel på fragtprisen og moms. I Tyskland er den laveste pris jeg har set på DR-MH30 €845, men lige nøjagtig den butik sælger ikke til DK, kun levering i Tyskland. Det kan måske også arrangeres. En anden butik sælger den til €869 + fragt €14 (UPS) til DK, det svarer til ca. 6.650 DKK. Momsforskellen er ca. 510DKK, så prisen ved køb i burde ligge på ca. 7.150, det er dog excl. 5*RVD-RAM, som selvfølgelig har en værdi. På nedenstående link kan priserne følges

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=324472

Det kan selvfølgelig også være et dyrt valg at købe i udlandet såfremt udstyret går i stykker og producenten afviser reparation i DK, men jeg har kun positive erfaringer hidtil. Men mon ikke mærkevare producenterne ønsker at holde en vis service standard.

Jeg er selv interesseret i enten Pioneer DVR-720H eller JVC DR-MH30, men jeg må nok vente længst på at Pioneer frigiver deres nye model.

Mvh

TUS

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 08:21

Det ser ud til at status i øjeblikket er:

Brugernavn

Interesseret i

Vil være med til fællesindkøb

for evt. billigere pris

BeeVee

JVC DR-MH30

Ja

Karma

JVC DR-MH30

Ja

KimØ

?

Ja?

Thorvald

JVC DR-MH30

Måske

 

 

 

Jeg kan evt. rette skemaet til efterhånden som emnet udvikler sig og flere giver deres besyv med. Overskriften på tråden burde måske have været "Fælles indkøb af JVC DR-MH30" eller "Fælles indkøb af hdd-dvd optager".

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu