recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er en Playstation 3 god til bluray og DVD upscale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er en Playstation 3 god til bluray og DVD upscale?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
HifiMesteren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er en Playstation 3 god til bluray og DVD upscale?
    Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:00
Ja som overskriften siger,.

Hvordan klarer en playstation 3 sig i forhold til at afspille bluray film?

Hvor god er den til at upscale gamle DVDEr til 1080p på mit 46" panasonic G30 ?

Hvor meget larmer en PS3 når den afspiller blu ray eller dvder? og bruger den meget strøm heraf?



Hvor god er alle disse ting i forhold til en dedikeret bluray afspiller som f.eks. panasonics?


Overvejer meget en playstation 3, men er i tvivl om hvor godt den håndterer bluray og dvd afspilning i forskellige former.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:16
PS3 er megagod til upscaling af DVD. Det er ligefør, det når BD niveau.  Bruger noget strøm, omkring 120W
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af HifiMesteren HifiMesteren skrev:

Hvor meget larmer en PS3 når den afspiller blu ray eller dvder?
 
Når den har været tændt et stykke tid kører blæseren op på så høj en hastighed at jeg lægger mærke til det.
 
Jeg brurger derfor ikke min PS3 som DVD/Blu-ray afspiller, men har købe en Panasonic.
 
Det skal bemærkes at jeg har min PS3 stående inde i et skab, så selv om lågerne er åbne bliver PS3'en nok lidt varmere end hvis den stod frit.


Redigeret af perkjaer - 08-Marts-2012 kl. 08:53
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 09:45
PS3 er fortrinlig til at afspille både DVD og Blu-ray. Jeg har dog selv købt en dedikeret afspiller, da jeg synes blæseren larmer lidt for meget.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
HifiMesteren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 10:26
120 W ?

Bruger en PS3 virkelig det?

Det er jo ret meget.... hvis vi antager et godt 46 " plasma TV.. bruger måske 200 W når man ser film.. og så 120 oveni.. :-O

Av for min el-regning ! :D


Men hvilken dedikeret blu-ray afspiller ville i anbefale så? som ikke er sindssyg dyr?

Men som stadigvæk har god DVD upscale og lyd og bluray billede kvalitet? og som IKKE bruger meget strøm og larmer :D!?

Tak
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af HifiMesteren HifiMesteren skrev:

120 W ?

Bruger en PS3 virkelig det?

Det er jo ret meget.... hvis vi antager et godt 46 " plasma TV.. bruger måske 200 W når man ser film.. og så 120 oveni.. :-O

Av for min el-regning ! :D


Men hvilken dedikeret blu-ray afspiller ville i anbefale så? som ikke er sindssyg dyr?

Men som stadigvæk har god DVD upscale og lyd og bluray billede kvalitet? og som IKKE bruger meget strøm og larmer :D!?

Tak

Tja, sådan virker en PS3 lidt oldnordisk. Når man sammenligner med Apples TVboks, der (stadig) maks sluger 9W (med FullHD)
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 11:00
Bruger selv PS3 som BD/DVD afspiller og det klarer den fint.
Jeg lader dog min skærm opskalere under DVD afspilning, så kører PS3 blæseren ikke op i gear...
 
Men hvis du kun skal bruge en afspiller ville jeg købe noget andet.
Personligt bruger jeg PS3 som afspiller, spillekonsol, streaming af Netflix, dvb-t optager mm. og så er det fint med een maskine der stort set kan det hele....


Redigeret af thor-thor - 08-Marts-2012 kl. 11:04
Til top
HifiMesteren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HifiMesteren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 11:12
Men.... hvordan klarer et panasonic G30 upscaling af DVDer til 1080p? Jeg har en gammel pioneer DVD afspiller...

hvis jeg sætter den til, vil jeg så kunne se dvd i 1080p hvis mit TV så selv gør det?


Hvad er forskellen fra at TV'et upscaler.. og så til en afspiller der upscaler DVD for TV'et?

Jeg er forvirret :D
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:


Tja, sådan virker en PS3 lidt oldnordisk. Når man sammenligner med Apples TVboks, der (stadig) maks sluger 9W (med FullHD)


Det var da den mest urimelige sammenligning jeg nogensinde har set.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 13:18
Ok, lige et spørsmål her fra sidelinien

Jeg overvejer at købe en PS3 til afspilning af blueray film. Men er i tvivl om PS3'en kan sende True-HD lyd som bitstream, altså sådan at min Onkyo TX-SR805 klarer decoding og dermed lyser op med TRUE-HD ved Blueray afspilning, eller om PS3 skal sættes til PCM for at man kan få sendt HD lyd til recieveren og reciever dermed ikke lyser op med HD-lyd? Lidt kringlet forklaring men håber i forstår :)

Det jeg ønsker er at PS3'en sender HD-lyd uden nogen form for tab samtidigt med at Recieveren kan vise at lydsignalet er HD-lyd.

Har læst nogle gamle indlæg og der stod at man altid skulle sætte PS3 til PCM hvis man ville udnytte HD-lyden fra Blueray filmene, men at man så måtte tage til takke med at recieveren ikke lyser op med True-Hd f.eks. Er dette stadigt tilfældet med SLIM modellen?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 13:24
Den nye, mindre PS3 understøtter bitstreamelse.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Ok, lige et spørsmål her fra sidelinien

Jeg overvejer at købe en PS3 til afspilning af blueray film. Men er i tvivl om PS3'en kan sende True-HD lyd som bitstream, altså sådan at min Onkyo TX-SR805 klarer decoding og dermed lyser op med TRUE-HD ved Blueray afspilning, eller om PS3 skal sættes til PCM for at man kan få sendt HD lyd til recieveren og reciever dermed ikke lyser op med HD-lyd? Lidt kringlet forklaring men håber i forstår :)

Det jeg ønsker er at PS3'en sender HD-lyd uden nogen form for tab samtidigt med at Recieveren kan vise at lydsignalet er HD-lyd.

Har læst nogle gamle indlæg og der stod at man altid skulle sætte PS3 til PCM hvis man ville udnytte HD-lyden fra Blueray filmene, men at man så måtte tage til takke med at recieveren ikke lyser op med True-Hd f.eks. Er dette stadigt tilfældet med SLIM modellen?
Du skal sætte den til bitstream. og ja alle ps3'r fra den første generation af Slim og fremefter kan bitstreame HD-lydformater også under 3d-bd afspilning.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu