recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere funktionsfejl på Samsung BD-D8x00N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere funktionsfejl på Samsung BD-D8x00N

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flere funktionsfejl på Samsung BD-D8x00N
    Sendt: 09-Marts-2012 kl. 16:46
Jeg købte min BD-D8200N for et par uger siden, og har i det store billede være rimeligt tilfreds. Frem for alt er maskinen dejligt lydsvag og er den udstyret med en fremragende tuner. Ingen 'væltede' billeder eller pixeleringer. Dog har jeg kæmpet lidt med undertekster, men det handler vist mere om problemer med teknikken fra DR end her ude i stuerne Når alt dette er sagt vil jeg også gerne fortælle om de problemer og uhensigtsmæssigheder jeg har observeret - samt høre om jeg er alene med de erfaringer.

Skal jeg starte med det mest alvorlige, så handler det om maskinens ur. Jeg har et par gange oplevet, at klokken står på fx. 17:08 på en slukket maskine indtil jeg tænder den - så skifter den til kl 14:03(som er den rigtige tid) Skifter jeg urets indstilling fra [auto] til [manuel], så forsvinder problemet.

Så har jeg haft problemer med at rette i titlen på det indspillede. Fx. har jeg optaget flere af disse afsnit med Thomas Uhrskov, der hedder 'Bøj hjernen 1-5'. Men vil jeg redigere i teksten, så kan jeg ikke få lov at bruge danske karakterer(æ, ø og å savnes). Forsøger jeg så at gemme, så kan den ikke finde ud af at gemme dette 'ø' i teksten som optagelsen selv har 'sat'.
Nu vi snakker titler, så gemmer den kun titlerne fra guiden indtil man prøver at tilføje et par minutter i hver ende - gør man det, så slettes titlens navn fra rec.oversigten.

En af de væsentligste grunde til at jeg har en recorder, er for at kunne klippe reklamer fra, og se en udsendelse uden disse trivialiteter. Dette har jeg gjort i rigtig mange år med mine LG'optagere, men dér halter min nye Samsung også fælt bagefter. Vil jeg slette de første 2 minutter af en udsendelse, så kan jeg ikke starte fra 00:00. Editoren starter selv udsendelsen, så inden man har sat den første markør er der gået 3-4 sekunder. Tilsvarende problemer har man også i den anden ende. Vil man slette den afsluttende del, så kan det ikke lade sig gøre at ramme det sidste sekund. Prøver man, så starter filmen forfra i editoren igen. Det er MØG'irriterende. Desuden skal jeg slette en del ad gangen - På mine aldrende LG'ere kan jeg sagtens markere fx. 10 små afsnit, som jeg så sletter på én gang med et tryk.

Sluttelig er der en voldsom træghed fra man trykker på fjernbetjeningen, til den fx. begynder at spole - og spolehastighederne er helt  i skoven. De første tre trin hedder ultralangsomt 1-3 - så kommer langsomt 4-5 og så har vi 'anstændig spolehastighed 6-7' ............ men det tager knap 20 sekunder at nå dertil, da man skal vente et par sekunder for hvert tryk......... og sørme ikke om tælleren på skærmen forsvinder efter få sekunder.

Jeg overvejer stærkt, om jeg skulle aflevere den igen til forhandleren - eller er jeg den eneste med så mange problemer ???????? Det virker på mig, som at man har sendt et produkt på markedet, som ikke har fået tid at modnes mht. aflusning af fejl.

PS. Og jeg HAR opgraderet til firmw. 1009.0

Tilføjet 9/3  kl 17:26:
Jeg glemte lige i skyndingen at nævne en kopibeskyttelsesfunktion........
En enkelt dag ville den intet optage fra DR's kanaler. Hver gang jeg forsøgte, fik jeg besked om, at udsendelsen var kopibeskyttet, og derfor ikke kunne optages. (Fra Samsungs egen rec.)

Da mine optagere fra LG begge har analoge tunere, har jeg anvendt Samsungmaskinen som tuner for disse, hvilket giver mig mulighed for at brænde optagelserne ud på skiver. Men nogle gange udsender denne Samsungmaskine et kopiblokeringssignal, som får mine LG'maskiner til at melde fra. Jeg har endnu ikke lokaliseret et bestemt mønster i hvornår og hvorfor det optræder - det virker ikke logisk.

Har rettet emneoverskrift 25/3 kl.11:15 fra "BD-D8200N" til "BD-D8x00N" , da jeg synes at kunne læse i andre tråde, at disse problemer går igen på flere modeller.



Redigeret af Kavi - 25-Marts-2012 kl. 11:34
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 17:58
Hvis det er en trøst så er du ikke alene, der er meget Lange tråde herinde. Maskinens softwere er ringe til gengæld er tuneren fremragende, personligt har jeg ikke haft problmer med kopibeskyttelse, det afhænger formentlig af hvordan man modtager signalet. Ja det er ikke meningen at du skal tage signaler ud og brænde, det forlanger filmselskaberne.
Selv kan jeg leve med den, bruger den blot til at optage og se det. Der nye og smartere modeller på vej men om de har forbedret softwaren ved jeg ikke.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ja det er ikke meningen at du skal tage signaler ud og brænde, det forlanger filmselskaberne.

Det er nu sjældent jeg brænder deciderede  film ud. Ofte er det udsendelser med historisk indhold eller andet dokumentar-stof.

Jeg er bekendet med kopiproblematikken, at man jo får en perfekt kopi af filmen på sin harddisk når den udsendes, og denne må ikke videredistribueres af dig og mig............. men det jeg brænder ud, er jo 'kun' af den gamle analoge kvalitet - og da maskinerne blev købt var disse lovlige :)

Er iøvrigt lidt nysgerrrig, om denne kopibeskyttelse er en speciel feature implementeret i T2'tunere ? Min gamle Sagem har aldrig givet disse problemer.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 20:02
Du kan omgå problemet med at slette i starten/slutningen af en optagelse ved i stedet at opdele udsendelsen i tre. Den første del, du vil slette - den midterste del, du vil gemme - den sidste del, du vil slette. Efterfølgende sletter du første og tredie del - og sletter reklamer i den del, du vil gemme.
Bare en anden måde at gøre det samme på.

De øvrige problemer - samt adskillige flere - vil du kunne læse om i mange andre indlæg i dette forum.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Du kan omgå problemet med at slette i starten/slutningen af en optagelse ved i stedet at opdele udsendelsen i tre. Den første del, du vil slette - den midterste del, du vil gemme - den sidste del, du vil slette. Efterfølgende sletter du første og tredie del - og sletter reklamer i den del, du vil gemme.
Bare en anden måde at gøre det samme på.

Takker, det er jo metoden som alternativ, men stadig møgirriterende. Og det ændrer desværre ikke ved, at det er enormt bøvlet

>> De øvrige problemer - samt adskillige flere - vil du kunne læse om i mange andre indlæg i dette forum.

Flere af de problemer har jeg fundet beskrevet, ligger så langt tilbage i tråden(og bliver ikke længere omtalt), at jeg troede de var fixet, da jeg besluttede at investere .................. men Samsung er måske helt ligeglade med omtale, siden de ikke retter de fejl folk rapporterer ??


Redigeret af Kavi - 10-Marts-2012 kl. 07:59
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pb13ultra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 08:23

ja, samsung er da ligeglad med kundernes problemer, der er heller ingen service.

De problemer du nævner ,er småting, som man hurtigt lære at leve med. Jeg tror ikke der bliver

fikset nogen ting på denne maskine, det er jo ikke fejl, men features.

mvh Kim.

Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Skal jeg starte med det mest alvorlige, så handler det om maskinens ur. Jeg har et par gange oplevet, at klokken står på fx. 17:08 på en slukket maskine indtil jeg tænder den - så skifter den til kl 14:03(som er den rigtige tid) Skifter jeg urets indstilling fra [auto] til [manuel], så forsvinder problemet.

Uret i maskinen retter sig efter den tvkanal man kigger på eller sidst har optaget fra. Har jeg således sidst kigget på en lokalstation, så er det jeg risikerer at uret går ca 3 måneder og nogle timer forkert. Jeg har således skiftet urets indstilling til manuel - på den måde kommer jeg udover Samsungs manglende evne til at bygge firmware :)

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Jeg glemte lige i skyndingen at nævne en kopibeskyttelsesfunktion........
En enkelt dag ville den intet optage fra DR's kanaler. Hver gang jeg forsøgte, fik jeg besked om, at udsendelsen var kopibeskyttet, og derfor ikke kunne optages. (Fra Samsungs egen rec.)

Da mine optagere fra LG begge har analoge tunere, har jeg anvendt Samsungmaskinen som tuner for disse, hvilket giver mig mulighed for at brænde optagelserne ud på skiver. Men nogle gange udsender denne Samsungmaskine et kopiblokeringssignal, som får mine LG'maskiner til at melde fra. Jeg har endnu ikke lokaliseret et bestemt mønster i hvornår og hvorfor det optræder - det virker ikke logisk.

Der er stadig ikke logik i fænoménet, men når det optræder, så forsvinder det som regel når man har skiftet op-og-ned et par gange på samsungs kanalvælger. Det gælder dog kun ved overspilning gennem scartkablet.
I går ville jeg optage et afsnit om den britiske arkitektur fra DR-K  direkte på samsungmaskinen, men den kom op med info om at dette ikke var tilladt grundet copyright. Hér hjalp det ikke at skifte op/ned på kanalvælgeren.
Måske jeg i stedet havde kommet til at tune ind på  DDR-K :)



Redigeret af Kavi - 04-April-2012 kl. 17:40
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
CRI Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Lejre, Danmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 10:54
Hej. Har oplevet samme irriterende problem med 'kopibeskyttelse' - alene på DR programmer og uden noget mønster. Det var liveshows, film, børneudsendelser. Forleden slukkede jeg og tændte for maskinen, og så kunne jeg igangsætte en optagelse, den lige før havde forhindret ved kopibeskyttelse. Ved ikke om det vil virke hver gang men der lykkedes det altså. Prøv den klassiske sluk-tænd metode.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:


I går ville jeg optage et afsnit om den britiske arkitektur fra DR-K  direkte på samsungmaskinen, men den kom op med info om at dette ikke var tilladt grundet copyright. Hér hjalp det ikke at skifte op/ned på kanalvælgeren.

Her følger et 'knips' af den ovenfor beskrevne copyrightbesked.


-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
C-Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C-Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 19:58
Håber I kan hjælpe mig, selvom det er en gammel debat.

Min Samsung BD D8200N skriver Weak or no signal hver gang jeg ville slutte den til Confused
 
(Det er i en kælder og kabelet er trukket fra 1. sal og ned gennem stuen)
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 20:25
Prøv at tage optageren med op, hvor du er sikker på der er signal. virker den der, så er dit kabel dårligt eller for langt.

Virker den heller ikke dér, så har du lavet en fejl i opsætningen. Fx. er det vigtigt at vælge rigtigt, når du fortæller om du får [Kabel] eller [Luft] dvs egen antenne.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu