recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY tv-mobel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY tv-mobel

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:35
Er efterhånden ved at have styr på alle detaljerne og have bestilt det meste, så håber at kunne bruge påsken på at samle det.
Jeg har dog været lidt i tvivl om jeg skulle have en automatisk temperatur styring på, men er blevet enig med mig selv at det nok ville være overkill og at det letteste ville være at sætte de 2 blæsere til at køre konstant når div udstyr er tændt. Skal lige have fundet en plan snedig for hvordan jeg får dem til at tænde med udstyret hver for sig, så blæser 1 kun kører når udstyret i rum 1 benyttes. Har ikke lige fundet løsningen på dette endnu (med mindre man skal have 2 seperate strømkilder og så en el-spareskinne........
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:40
Det var sådan jeg mente....

Og så kunne du jo sætte blæseren inde i bagpladen eller i rummet bagved bagpladen så den får lidt mere plads. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Skal lige have fundet en plan snedig for hvordan jeg får dem til at tænde med udstyret hver for sig, så blæser 1 kun kører når udstyret i rum 1 benyttes. Har ikke lige fundet løsningen på dette endnu (med mindre man skal have 2 seperate strømkilder og så en el-spareskinne........
Jeg er ikke den store elektriker eller elektromekaniker, så ved ikke forfærdelig meget om den slags, men findes der ikke noget der kan registrere hvornår andet bliver tændt og tænde for resten? Sådan noget kunne bruges til dine blæsere. Smile

Redigeret af Hessi - 20-Marts-2012 kl. 14:33
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:07
Lige mine tanker, men kender ikke ret meget til mulighederne på området
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:35
Kan man få en manuel afbryder der passer til de kabler der går til blæseren???
På den måde kunne man koble strømforsyningen til en elspare skinne der tænder når fx min reciver tænder (og dermed blæser i rum1) og så have en manuel afbryder til rum 2.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:38
Måske man kan finde noget grej der kan tænde automatisk med 12v trigger hvis jeres receivere har 12v trigger.
Ellers kan man få denne temp. styret tænder ret billigt, som man bare hugge op til en billig 12v universal strømforsyning. 

Er heller ikke eletriker, men det burde vel fungere.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Skal lige have fundet en plan snedig for hvordan jeg får dem til at tænde med udstyret hver for sig, så blæser 1 kun kører når udstyret i rum 1 benyttes. Har ikke lige fundet løsningen på dette endnu (med mindre man skal have 2 seperate strømkilder og så en el-spareskinne........
Jeg er ikke den store elektriker eller elektromekaniker, så ved ikke forfærdelig meget om den slags, men findes der ikke noget der kan registrere hvornår andet bliver tændt og tænde for resten? Sådan kunne bruges til dine blæsere. Smile

Jo, se Asklepios' biotråd.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:47
Temperatur styring kan være en måde at gøre det på, men hvis der nu var en simplere måde at få de 2 enheder til at kører seperat (uden at skulle have hver deres strømforsyning) ville det være optimaltSmile
Tror det setup hvor det hele er hooked til recieveren kun kan bruges hvis begge blæsere skal køre samtidig
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 15:05
Hvis de skal være temperaturestyret er det vel nødvendigt at de styres individuelt. Du kan lave en temperaturstyret blæser ved at finde et kredsløb på nettet som baserer sig omkring en thermistor. Det er en modstand som har en variabel modstand alt efter temperaturen - lige hvad du skal bruge.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:21
kan man få en manuel afbryder men e tryk knap til et 3pin´s kabel, som er til blæserne? Har søgt lidt, men kan kun finde kontrollere med en glidende modstand. 
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:41

Nogen der kender dybden af yamaha RX-A2010 når der er kabler monteret bagpå?

Det samme gælder for Pioneer SC-LX75????

Skal have en af disse. Har lavet dybden på 50cm indvendigt, mens yamaha recieveren er på 46,7 i dybden (ved ikke om det er målt når der er kabler i???)

Bør jeg lave "skabet" dybere???

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:53
Jeg ville nok give det 5 cm. mere i dybden. Havde et tv møbel der var 50 cm dybt, godt nok udvendig mål, men bagpladen var meget tynd, og der var intet foran der hvor receiveren var. Receiveren, Denon AVR-2809, havde "kun" 1 cm. til møblets front efter jeg havde mast det godt og grundigt ind. Men jeg vil sige det kommer and på kablerne og om det er med bananstik. Mine kabler er "store" og tykke bi-wire kabler med bananstik.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu