recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY tv-mobel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY tv-mobel

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:19
ok..... Nogen der har receiveren, som jeg kan få til at skrive hvor meget det fylder m kaber?
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:37
Ifølge googles lommeregner er Yamaha'en 46,5666667 cm. dyb og det er helt sikkert uden kabler og stik. Min Denon AVR-2809 er 42 cm. dyb uden kabler og stik. Så har du noget at sammenligne med.

Efter min mening var de 42 cm. + kabler og stik lige en tand for meget for 50 cm. dybde. Så er 99% sikker på 46,5666667 cm. + kabler og stik er for meget for 50 cm. dybde uanset hvilke stik og kabler det det bliver. Og er bange for at 55 cm. dybde er en tand for lidt også.

Pioneer'en er 44.2 cm. dyb uden kabler og stik. Så der vil jeg tro at 55 cm. dybde er passende når stik og kabler tilføjes.

Ville nok lægge 10 cm. til receiverens dybde for at få den rette dybde til bordet. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Det var sådan jeg mente....

Og så kunne du jo sætte blæseren inde i bagpladen eller i rummet bagved bagpladen så den får lidt mere plads. Smile


Lurer lige med da jeg selv går i -DIY mode- ingen så længe, og skal i den sammenhæng også have blæsere i mit møbel. Min plan var at vende blæserne så de puster luften hen over receiveren, og ikke bagud vendt som din tegning. Nogen der har erfaringer mht hvilken vej blæserne skal sidde???

Mvh. Rasmus Fausing
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:39
Tror desværre du har ret Hessi.
Nogen der kender de specifikke mål på Yamaha Rx-2010 (3010) m. kabler????
Vil gerne have mølet så smalt som muligt, men der skal selvfølgelig være plads til at kablerne kan sættes iTongue
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:40
Reciverens dybde er målt incl knapper på forsiden. Så tænk lige på det hvis der skal indfældede låger i møblet. Jeg mener også der skal lægges 10 cm til for at der er plads til at bøje kabler uden at de knækker, og til en låge.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:45
10cm lyder rimeligt, men ville være kanon hvis nogen kunne måle det i praksis (ringede til av-connection der sælger dem og de mente ikke at der skulle lægges mere end 5cm til).
Lågerne er der taget højde forSmile
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

10cm lyder rimeligt, men ville være kanon hvis nogen kunne måle det i praksis (ringede til av-connection der sælger dem og de mente ikke at der skulle lægges mere end 5cm til).
Lågerne er der taget højde forSmile
Det kan de have ret i... men det kommer an på stik og kabler. Hvis det ikke er tykke bi-wire kabler uden bananstik (eller med bananstik hvor lederen kan komme ind fra siden) kan det nok godt lade sig gøre med  5 cm., men det bliver tight.

Hvis bare dine kabler er lidt tykke, ikke fleksible og de er termineret med bananstik hvor lederen er stukket i bagenden (jaja værs'go LOL) så skal der med 100% garanti mere end 5 cm. til.

Vil du minimere ekstra fylde, køb da bananstik hvor lederen kan komme ind fra siden eller undgå terminering... så tror jeg faktisk det er lige før du ikke behøver mere end de 5 cm. uanset kabel, men de enkelte ledere med isolering skal stadig hen over hinanden når de skal tilsluttes receiveren, og det kan godt give lidt ekstra fylde.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 14:00

Med en dybde på 46,7 vil jeg få 8,3cm hvis jeg laver dybden 55 cm istedet........så burde det da kunne være derConfused....vil helt undgå at møblet bliver for bredt (pga hvor det skal stå)

Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 15:21
Hvad højde har tænker i man bør have....kan se de modeller man kæber (unnu etc.) er ca. 32,5cm....
jeg har overvejet 35cm så er der plads til reciever og blue-ray i den ene side + konsoller mm. i det andet skab. Andre bud på en "optimal" højde???
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Hvad højde har tænker i man bør have....kan se de modeller man kæber (unnu etc.) er ca. 32,5cm....
jeg har overvejet 35cm så er der plads til reciever og blue-ray i den ene side + konsoller mm. i det andet skab. Andre bud på en "optimal" højde???


Jamen det kommer jo som du beskiver an på hvad du har, og regner med at få i fremtiden af udstyr. Men når jeg (inden længe) skal igang, så ender jeg med en INDVENDIG højde på 37. Det passer med det udstyr jeg har planer om at anskaffe mig. Men 35 vil jeg mene er fornuftigt. Smile

Vær dog opmærksom på hvilke krav der stilles til luft omkring dit udstyr fra producentens side. Overvej blæsere, eller lufthuller hvis det bliver lidt knapt med pladsen.

Rasmus


Redigeret af fausing - 27-Marts-2012 kl. 20:15
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Hvad højde har tænker i man bør have....kan se de modeller man kæber (unnu etc.) er ca. 32,5cm....
jeg har overvejet 35cm så er der plads til reciever og blue-ray i den ene side + konsoller mm. i det andet skab. Andre bud på en "optimal" højde???


Jeg ville ikke stille andet udstyr sammen med receiver af hensyn til varmeudviklingen.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 21:22
Jeg sætter blæsere i på 120mm med 500 rpm og et støjniveau på 5db:
http://www.coolerkit.dk/scythe_gentle_typhoon_120mm___500_rpm-p-1736.html
Så tænker ikke at varme bliver et problem.
Jeg regner med at stille en blue.ray ovenpå recieveren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu