recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The new iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

The new iPad

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 16:38
Tror godt du kan oplade i bilen,   Men bare ikke når skærmen er tændt.

Oplever det samme via pc, men den oplader langsomt når skærmen er slukket.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tror godt du kan oplade i bilen,   Men bare ikke når skærmen er tændt.
Hvis så den bare, kan holde på den strøm, som er tilbage, ville det være fedt nok.

Oplever det samme via pc, men den oplader langsomt når skærmen er slukket.
Altså den er tændt, men skærmen sort, er det sådan du mener?
Hvordan kører din ellers? Min kører som en drøm. Alt kører bare, og når jeg kører fingerene over skærmen, så er det en fornøjelse at have en Pad. Og både konen og tøserne er helt vilde. Ser ud til, at jeg nok, bliver nødt til at får fat i en billig iPad 2, på et tidspunkt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
prebengh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prebengh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 17:08
Hej

Fona havde for et par måneder siden tilbud på en TomTom biloplader til 129 kr som også kunne oplade en Ipad.
Min lokale Fona havde den ikke, men jeg har ikke prøvet andre.
Det er denne her:

http://www.tomtom.com/da_dk/products/accessories/most-popular/high-speed-multi-charger-9UUC.001.04/

Mvh
Preben
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af prebengh prebengh skrev:

Hej

Fona havde for et par måneder siden tilbud på en TomTom biloplader til 129 kr som også kunne oplade en Ipad.
Min lokale Fona havde den ikke, men jeg har ikke prøvet andre.
Det er denne her:

http://www.tomtom.com/da_dk/products/accessories/most-popular/high-speed-multi-charger-9UUC.001.04/

Mvh
Preben
Det er da ikke dumt, at man kan sætte 3 ting til, på en gang. Der er åbenbart mange at vælge imellem, men vil lige se, om den kan holde strømmen over den ledning jeg har i forvejen, evt. oplade, når skærmen ikke er tændt.
Men fandt jeg den i en butik, så smuttede den nok ned i kurven.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:06
Er der forskel på processor hastigheden i ipad 2 og ipad 3, de har jo begge 1 gh dual core, men er de ens eller hvordan??
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Er der forskel på processor hastigheden i ipad 2 og ipad 3, de har jo begge 1 gh dual core, men er de ens eller hvordan??


Der er kun forskel på grafikken, som har fået en quad core processor nu.

Men da en pad jo er en stor skærm, så har det også betydning for hastigheden. Især i de mere grafiktunge apps.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:20
okay, jeg ved ikke lige om jeg skal finde en iPad 2 brugt eller købe en ny iPad 3. Har en samsung 10.1 tablet i forvejen, men vil godt have 1 hvor apps er lavet til store skærme, da jeg styrer musik fra sonos osv derfra
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:30
Er der egentlig nogen, som har kunnet få internedeling frem, på deres 3½G Pad?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:45
Desværre ikke.
Selvom jeg tidligere har skrevet, at det må være et problem hos Apple, da sim-kortet i min iPhone giver adgang til internetdeling og det ikke gør på iPad'en, så er jeg (måske) blevet klogere i mellemtiden.
Så vidt jeg kan forstå på diverse udenlandske fora på nettet, så skal udbyderen opdatere deres carrier-settings hos Apple.
Disse carrier-settings er specifikke for den enkelte type hardware, så selvom det virker på en iPhone er det ikke lig med at det virker på en iPad.

Det er min forståelse af situationen. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at ringe til 3 og spørge dem i dag, men jeg vil se om jeg ikke kan få tid til det i morgen.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Desværre ikke.
Selvom jeg tidligere har skrevet, at det må være et problem hos Apple, da sim-kortet i min iPhone giver adgang til internetdeling og det ikke gør på iPad'en, så er jeg (måske) blevet klogere i mellemtiden.
Så vidt jeg kan forstå på diverse udenlandske fora på nettet, så skal udbyderen opdatere deres carrier-settings hos Apple.
Disse carrier-settings er specifikke for den enkelte type hardware, så selvom det virker på en iPhone er det ikke lig med at det virker på en iPad.

Det er min forståelse af situationen. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at ringe til 3 og spørge dem i dag, men jeg vil se om jeg ikke kan få tid til det i morgen.
.
Det der forstod, jeg så ikke en meter af.Confused Er det udbyderne, som skal opdatere noget med Apple? Så kommer det vel på et tidspunkt.
Heller ikke nogle andre, som har hørt noget til dette?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:36
Beklager! Det kan godt blive lidt mudret, når man skal forsøge at forklare noget, man ikke selv er helt 100% sikker på hvordan fungerer
Udbyderne indsender (så vidt jeg har forstået) såkaldte carrier-settings til Apple, som Apple så pusher ud til enhederne.
Disse carrier-settings indeholder bla. oplysninger om hvad udbyderen tillader og ikke tillader, som feks. internetdeling.
En sjældent gang imellem har jeg oplevet, at når jeg synch'er min iPhone med iTunes, så kommer iTunes op og siger noget i stil med "New carrier-settings detected. Would you like to update?"

Jeg tror/håber også, at det er noget 3 bare skal have opdateret. Jeg kan ihvertfald ikke forestille mig, at de ikke vil tillade det, da de jo nærmest kaster mobile hotspots i nakken på kunderne, så du kan dele dit mobile bredbånd på op til 5 enheder, nøjagtigt ligesom på iPad'en.

Men jeg vil ligesom du, også meget gerne høre fra andre der har forsøgt sig med internetdeling på den nye iPad.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Beklager! Det kan godt blive lidt mudret, når man skal forsøge at forklare noget, man ikke selv er helt 100% sikker på hvordan fungerer
Udbyderne indsender (så vidt jeg har forstået) såkaldte carrier-settings til Apple, som Apple så pusher ud til enhederne.
Disse carrier-settings indeholder bla. oplysninger om hvad udbyderen tillader og ikke tillader, som feks. internetdeling.
En sjældent gang imellem har jeg oplevet, at når jeg synch'er min iPhone med iTunes, så kommer iTunes op og siger noget i stil med "New carrier-settings detected. Would you like to update?"

Jeg tror/håber også, at det er noget 3 bare skal have opdateret. Jeg kan ihvertfald ikke forestille mig, at de ikke vil tillade det, da de jo nærmest kaster mobile hotspots i nakken på kunderne, så du kan dele dit mobile bredbånd på op til 5 enheder, nøjagtigt ligesom på iPad'en.

Men jeg vil ligesom du, også meget gerne høre fra andre der har forsøgt sig med internetdeling på den nye iPad.
Ja, det kan godt være besværligt.ConfusedLOL
Jamen, det er jo ikke kun 3, jeg har TDC og det virker jo heller ikke.
Det kunne være rart, om der var nogen fra telia og tellmore som kunne smide lidt ind.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu