recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung sammen med B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung sammen med B&O

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung sammen med B&O
    Sendt: 13-Marts-2012 kl. 02:26
Nu må jeg se om jeg kan foreklarer mit problem da jeg ikke er HiFi nørd, og har lidt svært at google nogle gode svar af samme grund
 
Jeg har et et B&O anlæg sådan ca komplet bestående af nyt og gammelt , nu er mit gamle AV 9000 ved at nå pensions alderen efter ca 15 års tro tjenste , vil egenligt gerne have et nyt B&O , men ser egenligt for lidt TV til at vil ofre 50000 + på det
 
Nu har jeg fundet det TV jeg gerne vil have = Samsung UE55D8005xxe og her spiller designet en del ind på valget
 
Resten af mit B&O er af nyere dato = beocenter 2 + 2 x penta + 2 gange Beolap 8000 baghøjtaler + en køkkenhøjttaler beolap 3500
 
Så mit store spørgsmål er hvordan får jeg dette til at spille samen via min Beolap 4 fjernbetjening og jeg vil jo egenligt gerne beholde surround lyd og kommer nok til at mangle en center højttaler istedet for den der sidder i det gamle Av 9000 , og på den måde undgår jeg sikkert også den pap højttaler der sidder i det nye Fladskærm, den nye kunne være en Beolap 3500 mere ?
 
Nogle ider med nogel link til en fornuftig løsning, som selv jeg forstår
 
Ved ikke om jeg har beskrevet det rigtigt ;) men jeg har da forsøgt  
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af Chase Chase skrev:

Nogle ider med nogel link til en fornuftig løsning, som selv jeg forstår
 

Du har 2 "problemer".

1. Du skal have lyden fra TV over til anlægget. Anlægger har ikke digital in (som jeg ser det) og derfor skal du have en D/A converter mellem tv og anlæg. Hvordan man gør er beskrevet med billede af Peter Pan nede under Teknik forum afdelingen.

2. Du skal have din Beo4 til at styre dit tv. Her er løsningen nem: Lintronic TT455-RT-238

Jeg bruger selv en Lintronic boks til at styre alt mit non-B&O udstyr med en Beo4.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Chase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 09:29
Ja egenligt mangler jeg jo stedet at putte højtaler stikket ind i , da jeg jo ikke har noget surround modul mere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Chase Chase skrev:

Ja egenligt mangler jeg jo stedet at putte højtaler stikket ind i , da jeg jo ikke har noget surround modul mere


Nå ja, det glemte jeg helt. Din Beocenter 2 er jo ikke surroundforstærker.

Det er noget pis!

For dybest set skal du have dig en surroundforstærker/forsats, som du også skal til at styre. Volumenregulering foregik jo via dit tv, men det kommer næppe til at blive særligt godt, idet der også er volumenregulering på dit beocenter 2. Men præcist, hvordan det hænger sammen kan jeg ikke helt finde ud af. Beocenter 2 har digital out, men om det er før eller efter volumenreguleringen i den ved jeg simpelthen ikke og brugsanvisningen siger ikke noget om det.

Køb et B&O tv......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér m@dsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 12:13
Det kan være du kan finde svaret her http://www.bricksite.com/peterpanbandoconnections/velkommen
Han ved stort set alt om B&O.
Michael

Redigeret af m@dsen - 13-Marts-2012 kl. 12:14
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Chase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 13:45
jeg vil prøve at tjekke tingene igemmen når jeg kommer hjem,
 
men for, dælen man hænger på den, når man først er igang med B&O
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:41
Surround får du ikke ud af dit setup længere. Dekodernen sad i dit AV9000, så den er væk. Du kan dog godt køre stereo over i dit BC2 via en optisk converter og så spille fra fronthøjttalerne når du ser TV. Du bør dog få fat på nævnte Lintronic system hvis du vil gøre tingene så lette at betjene som muligt. I dit tilfælde skal boksen så kun styre dit Samsung TV, hvor du godt kan få din Beo4 til at tænde både TV og BC2 samtidigt, samt sørge for at volumenjusteringer kun sker på dit BC2.

Redigeret af Yakken - 13-Marts-2012 kl. 18:42
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Chase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 16:42
Det er åbenbart noget rigtigt skrammel , jeg er ved at rode mig ud i !
 
Er den eneste løsning at købe et B&O fjernsyn igen med surround og i hvilke fald hvilket skal man vælge for at få et fornuftig setup med surrond , gerne fra 46"og det kunne også være et brugt
 
takker for alle svarene, for det er ikke nemt for os ikke kyndige at søge og finde noget man forholde sig til
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 19:40
Det kan godt lade sig gøre. Men det kræver at du kommer til kun at bruge beocenter 2 som afspiller og koble den til en surround forstærker med pre out eller en surround processor med et digitalt coaxcialt kabel. Billedet skal så overføres til Samsung tv'et med et scart kabel.
Så det kan lade sig gøre men er ikke lige elegant som køb af et nyt b&o tv.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 22:23
Der er en anden løsning, som dog også er ret dyr. Hvis du køber et Beosystem 5, så kan du sætte alt hertil og samtidigt styre dit Samsung med din Beo4. Prisen er dog også omkring 54.000 kr for den løsning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Chase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 23:46
Jeg har ikke købt mit Samsung endnu , det var bare det jeg overvejede at købe, men vil lige spørge panelet om det var en ide
 
Og nu fik jeg jo så en LYS ide Hmmmmmm som sikkert bare ikke kan lade sig gøre , men en ide er det da , og jov i må godt grine
 
Dette B&O AV9000 er jo et kæmpe monster med en Trekant højtaler og en video indbygget, som i princippet intet er værd i kr , man kunne tage en hammer og smadre fjernsyns delen putte dette Surrond modul og andet skrammel ned i video delen når den er tømt for de ting den måtte indholde af Kiks gamle bånd og hvad eller der befinder sig derinde, sætte en ny fladskærm på og styre det gemmen Lintronic og nu med motordrejesokkel
PS kan jeg tage patent på denne ide ;)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 19:58
Jeg tvivler. Styringen forudsætter jo at fjernsynet kører og tingene er nok bundlet så hårdt sammen, at du ikke bare lige krøller indmaden ned i foden. Husk også på, at HVIS det nu lod sig gøre, så trækker den jo Tv-lyden fra AV9000's egen tuner, hvilket nok bliver lidt bøvlet at omgå.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu