recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40W4500 ghosting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40W4500 ghosting

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden?


Nej, det gør det ikke - men vi har selv valgt det.


Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

(Og kn..... forbrugerne i r....?)


Forbrugerne er helt og aldeles selv skyld i det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube: The Light Bulb Conspiracy - YouTube . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...


Ja, og man tør jo næsten ikke tænke på hvor mange af ens egne ting der har denne tidsindstillet levetid.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube: The Light Bulb Conspiracy - YouTube . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden? (Og kn..... forbrugerne i r....?)
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)


Jeg er delvist enig i det du skriver. Hvis tv'et var 5+ år gemmelt, kunne jeg heller aldrig drømme om at klage. Jeg er udemærket klar over at alt har en begrænset levetid. Jeg mener dog i dette tilfælde med et fjernsyn der går i stykker efter lidt over 3 års brug, så bør Sony tage ansvar. Om det så bliver at de tilbyder at reparere tv'et, giver mig et nyt tilsvarende tv, eller tilbyder mig en god rabat på et nyt tv, så er det sådan set helt fint med mig. Det eneste jeg ønsker er at Sony tager ansvar for at de har lavet et produkt der åbentlyst kun har en levetid på 2-3 år.
Din sammenligning med din bil er heller ikke helt korrekt. Der er forskel på en fejl på din rude og fx en motor eller bremsefejl. Hvis det var alment kendt at motoren på din SEAT skulle udskiftes efter 3 år, eller bremserne uden varsel holdt op med at fungere, så ville SEAT formentligt også tage ansvar for den fejl. Det jeg mener er at et defekt rudeoptræk ikke har nogen indflydelse for om bilen kan køre eller ej.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?


Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:29
Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:25
Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?

Pt. er der næsten ingen, der har interesse i at kritisere en kort levetid. Hverken forskere, producenter eller politikere - og faktisk heller ikke forbrugere, idet flere sociologiske kritikere kalder forbrug for en livsstil og nærmest sidestiller forbrug med narkomani.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

den har jeg også selv tænkt på

har lige bestilt et nyt med dvb-t2 og boxer plus cam, en videnskab snart og købe et tv

et phillips crt tv fra 2006, farvel og tak, det gamle crt de havde holdt 15 år
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:12
Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid


Dream on.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Glem det.
Fjernsyn kan ikke både være billige og holdbare. Enten betaler du for en reparation, laver det selv, eller smider det ud.

Klaus


Jeg beklager, at jeg på denne måde hi-jacker tråden. 

Ovenstående, mener jeg, simpelthen er noget ævl... Selvfølgelig kan TV både være billige og holdbare - det er f.eks. almindelig kendt, at man under glødepærens udbredelse forlagte bod af fabrikker, hvis pærer holdt for længe. Se f.eks. her http://paradigmet.blogspot.com/2011/10/forbrugermodellen-en-case-story.html

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid - men samtidig har jeg producenterne mistænkt for at spendere flere penge på udvikling af kortere levetid end længere. Indbygget forældelse er ingenlunde et nyt begreb.


Redigeret af hunt - 21-Marts-2012 kl. 20:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu