recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40W4500 ghosting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40W4500 ghosting

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL-40W4500 ghosting
    Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:11
Jeg har et Sony KDL-40W4500 tv, som er købt i december 2008. For en uges tid siden begyndte tv'et at vise et sløret billede de første par minutter det er tændt. Herefter bliver billedet normalt. Problemet er det samme som bliver beskrevet i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem

Jeg har også foretaget en grundig søgning på google, og det viser sig at problemet ofte forekommer for netop denne model. Problemet er givet vis, at et stik på skærmpanelet løsner sig med tiden, hvilket skaber en løs forbindelse, som gør at billedet bliver sløret. Når eletronikken så i løbet af et par minutter er blevet varmet tilstrækkeligt op, udvider metallerne i stikket sig tilstrækkeligt til at den løse forbindelse forsvinder. Med tiden vil den løse forbindelse dog blive værre og værre.

Mit tv er jo desværre over to år gammelt, så garantien dækker ikke. Jeg syntes dog at det er under al kritik at Sony ikke har anerkendt denne åbentlyse produktionsfejl, som jeg mener det er. Jeg har haft kontakt til Sony Centret i Aarhus for at høre om de har haft andre kunder der har reklameret over samme fejl. De påstår dog blot overfor mig, at de aldrig har hørt om problemet før. Det undrer mig lidt eftersom en bruger i den tråd jeg linker tidligere i dette indlæg skriver, at han af et reperationscenter er blevet oplyst om at dette er en fejl der ofte forekommer på netop Sony KDL-40W4500.

Jeg agter at gå videre med denne sag til Sony da jeg ikke mener det er rimeligt at et tv, der er lidt over 3 år gammelt, kan have en så åbentlys produktionsfejl uden at Sony tager ansvar for det.

Mit sprøgsmål til jer er nu, om der eventuelt er nogen af jer der har haft et sony tv med denne fejl? Eller eventuelt kender nogen? Det kunne være lækkert at høre om nogen har haft samme problem, da det kun vil gavne min sag.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:


Jeg agter at gå videre med denne sag til Sony da jeg ikke mener det er rimeligt at et tv, der er lidt over 3 år gammelt, kan have en så åbentlys produktionsfejl uden at Sony tager ansvar for det.


Glem det.
Fjernsyn kan ikke både være billige og holdbare. Enten betaler du for en reparation, laver det selv, eller smider det ud.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 20:50
Tja hvis du syntes at 8500kr er billigt for et fjernsyn der holder 3 år, så er det jo fair nok. Jeg syntes blot at Sony i det mindste bør erkende at der er en produktions fejl i de fjernsyn, om det så betyder at de tager dem retur eller ej det er underordnet for mig, det er princcippet i det der tæller.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:05
Mit eget 42" tv har kostet 20.000. Deter betydeligt billigere per kvadrattomme end mit gamle crt der kostede 10.000 kr. Mit nuværende er 6 år gammelt og jeg har helt seriøst ikke forventet en levetid der er så lang.

Hvad vil du få ud af at Sony siger at det er en seriefejl?
Det er hverken værre eller bedre end Samsung tv, eller Onkyo forstærkere der tørrer ud i kondensatorerne. Ingen af disse er erkendt som seriefejl.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:30
Tja hvis din holdning er den generelle holdning, så er det jo klart at virksomheder som Sony kan slippe afsted med sådan en indlysende fejl. 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:05
Har præcis den samme model købt i starten af 2009 med præcis samme fejl. Begyndte for et par måneder siden og opfører sig præcis som beskrevet ovenfor. Dead
 
Indtil videre lever vi med fejlen idet som du selv skriver  - den fosrsvinder efter et par minutters opvarmning.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:19
Jeg synes faktisk at det ville klæde Sony at tilbyde at reparere TVet.
Det kan enten være mod et mindre gebyr eller gratis.
Hvad er der blevet af kundeservice.
 
Tør du vælge Sony næste gang????
 


Redigeret af Mufti - 20-Marts-2012 kl. 22:20
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Tja hvis din holdning er den generelle holdning, så er det jo klart at virksomheder som Sony kan slippe afsted med sådan en indlysende fejl. 


Hvis du vil have kundeservice, så koster det.....
Køb B&O i stedet, de har forstået det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvad er der blevet af kundeservice.


Det er der ingen der vil betale for......

Næh du 60" tv til 6000 kr - det er vejen frem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 11:48
Send det ind til rep. Sony har forlænget garantien på denne model. Gælder kun 40".
De vil prøve og reparere det men panelet kan ikke længere fåes så det bliver byttet til et EX500 istedet.

Hvis det er så tag fat i elektronik centeret først. Enten i Risskov eller Skovlunde.
Så ind med den skærm ;)


Redigeret af akafester - 21-Marts-2012 kl. 11:50
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Send det ind til rep. Sony har forlænget garantien på denne model. Gælder kun 40".
De vil prøve og reparere det men panelet kan ikke længere fåes så det bliver byttet til et EX500 istedet.

Hvis det er så tag fat i elektronik centeret først. Enten i Risskov eller Skovlunde.
Så ind med den skærm ;)
 
 
Lyder godt, men hvor fra ved du at garantien er blevet forlænget på denne model ?
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:47
Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu