recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40W4500 ghosting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40W4500 ghosting

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
JonasDK90 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:55
Skal tv'et fejle noget, når man sender det ind? LOL
Har nemlig et magen til :)


Redigeret af JonasDK90 - 21-Marts-2012 kl. 12:56
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:08
Så vidt jeg ved så tjekker de hvert eneste TV, så det må blive et ja til dit spørgsmål. Wink
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).
 
 
Ved ikke lige om det også bliver rødligt i den ene side, men det ligner til forveksling det der ses på billedet her:  (der er også samtidig nogle vandrette streger på skærmen)
 
Til top
Devo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2008
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Devo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:18
Hej
Har selv haft dette tv,som gjorde det samme....undersøgte det, og det er et kæmpe problem for sony, også i udlandet...jeg kontaktede sony på deres hjemmeside,og beskrev fejlen....tv blev hented og jeg blev ringet op 2 dage efter,og blev tilbudt et nyt tv..
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).
 
 
Ved ikke lige om det også bliver rødligt i den ene side, men det ligner til forveksling det der ses på billedet her:  (der er også samtidig nogle vandrette streger på skærmen)
 

Fejlen fremkommer som regel sammen med at billedet også bliver rødligt, men ellers ser det også sådan ud når man ser bort fra det røde billede.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 18:12
Jeg giver jer lige en opdatering på min sag. Efter at have læst jeres indlæg omkring at Sony har anerkendt at det er en fejl, har jeg nu snakket med Sony's support. De har bedt mig om at tage et par billeder af problemet og sende dem ind til dem.

Jeg skal nok holde jer løbende opdateret med udviklingen i sagen. Jeg kan høre at der er andre end mig her inde med samme problem.


Redigeret af Food Fighter - 21-Marts-2012 kl. 19:37
Til top
JonasDK90 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 18:14
Kanon. Tak for info :)

Håber godt nok mit os snart står af Tongue
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Glem det.
Fjernsyn kan ikke både være billige og holdbare. Enten betaler du for en reparation, laver det selv, eller smider det ud.

Klaus


Jeg beklager, at jeg på denne måde hi-jacker tråden. 

Ovenstående, mener jeg, simpelthen er noget ævl... Selvfølgelig kan TV både være billige og holdbare - det er f.eks. almindelig kendt, at man under glødepærens udbredelse forlagte bod af fabrikker, hvis pærer holdt for længe. Se f.eks. her http://paradigmet.blogspot.com/2011/10/forbrugermodellen-en-case-story.html

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid - men samtidig har jeg producenterne mistænkt for at spendere flere penge på udvikling af kortere levetid end længere. Indbygget forældelse er ingenlunde et nyt begreb.


Redigeret af hunt - 21-Marts-2012 kl. 20:02
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid


Dream on.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:12
Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

den har jeg også selv tænkt på

har lige bestilt et nyt med dvb-t2 og boxer plus cam, en videnskab snart og købe et tv

et phillips crt tv fra 2006, farvel og tak, det gamle crt de havde holdt 15 år
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:25
Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?

Pt. er der næsten ingen, der har interesse i at kritisere en kort levetid. Hverken forskere, producenter eller politikere - og faktisk heller ikke forbrugere, idet flere sociologiske kritikere kalder forbrug for en livsstil og nærmest sidestiller forbrug med narkomani.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu