recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40W4500 ghosting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40W4500 ghosting

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:29
Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?


Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)


Jeg er delvist enig i det du skriver. Hvis tv'et var 5+ år gemmelt, kunne jeg heller aldrig drømme om at klage. Jeg er udemærket klar over at alt har en begrænset levetid. Jeg mener dog i dette tilfælde med et fjernsyn der går i stykker efter lidt over 3 års brug, så bør Sony tage ansvar. Om det så bliver at de tilbyder at reparere tv'et, giver mig et nyt tilsvarende tv, eller tilbyder mig en god rabat på et nyt tv, så er det sådan set helt fint med mig. Det eneste jeg ønsker er at Sony tager ansvar for at de har lavet et produkt der åbentlyst kun har en levetid på 2-3 år.
Din sammenligning med din bil er heller ikke helt korrekt. Der er forskel på en fejl på din rude og fx en motor eller bremsefejl. Hvis det var alment kendt at motoren på din SEAT skulle udskiftes efter 3 år, eller bremserne uden varsel holdt op med at fungere, så ville SEAT formentligt også tage ansvar for den fejl. Det jeg mener er at et defekt rudeoptræk ikke har nogen indflydelse for om bilen kan køre eller ej.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden? (Og kn..... forbrugerne i r....?)
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube: The Light Bulb Conspiracy - YouTube . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...
Til top
Food Fighter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Food Fighter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube: The Light Bulb Conspiracy - YouTube . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...


Ja, og man tør jo næsten ikke tænke på hvor mange af ens egne ting der har denne tidsindstillet levetid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden?


Nej, det gør det ikke - men vi har selv valgt det.


Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

(Og kn..... forbrugerne i r....?)


Forbrugerne er helt og aldeles selv skyld i det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Ja, og man tør jo næsten ikke tænke på hvor mange af ens egne ting der har denne tidsindstillet levetid.


Herhjemme er det ingen.

Kvaliteten af elektronikken der bygges i dag er så lav, så det er slet ikke nødvendigt, alt skal bare være billigt......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 10:49
Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?
 
Mit gamle Samsung M71 40" holdte lige præcis 26 måneder. Forhandleren kunne ikke gøre noget, der var jo gået 2 mdr.  mere end de 2 års reklamationsret. Samsung gad slet ikke høre om det.
Et TV til dengang ca. 16.000,- hvilket var meget for et TV, men ikke meget for en forholdsvis ny teknologi (fladskærms TV). Havde jeg brugt 1/3 af prisen kunne jeg sikkert have fået et rigtig godt CRT tv, med langt færre funktioner/muligheder og lavere opløsning. Til gengæld ville det nok holde de næste 10-15 år.
Konkret kan man spørge sig selv, hvad disse funktioner/muligheder og højere opløsning har kostet.
 
Det er en meget høj pris, når holdbarheden er så kort. Og fremadrettet rykker det også på forbrugernes syn på andre ting.
Hvorfor skal jeg koncentrere mig om funktioner/muligheder/opløsning, og endnu værre, billedekvalitet, hvis det alligevel viser sig, at kun holde lidt over et par år? Vores fokus på kvalitet bliver tvunget væk på den måde, og producenterne hygger sig tilsyneladende. For Samsungs vedkommende får de jo immervæk produceret en helvedes masse forskellige TV, hvilket helt klart er i deres interesse.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?
 
Mit gamle Samsung M71 40" holdte lige præcis 26 måneder. Forhandleren kunne ikke gøre noget, der var jo gået 2 mdr.  mere end de 2 års reklamationsret. Samsung gad slet ikke høre om det.
Et TV til dengang ca. 16.000,- hvilket var meget for et TV, men ikke meget for en forholdsvis ny teknologi (fladskærms TV). Havde jeg brugt 1/3 af prisen kunne jeg sikkert have fået et rigtig godt CRT tv, med langt færre funktioner/muligheder og lavere opløsning. Til gengæld ville det nok holde de næste 10-15 år.
Konkret kan man spørge sig selv, hvad disse funktioner/muligheder og højere opløsning har kostet.
 
Det er en meget høj pris, når holdbarheden er så kort. Og fremadrettet rykker det også på forbrugernes syn på andre ting.
Hvorfor skal jeg koncentrere mig om funktioner/muligheder/opløsning, og endnu værre, billedekvalitet, hvis det alligevel viser sig, at kun holde lidt over et par år? Vores fokus på kvalitet bliver tvunget væk på den måde, og producenterne hygger sig tilsyneladende. For Samsungs vedkommende får de jo immervæk produceret en helvedes masse forskellige TV, hvilket helt klart er i deres interesse.
 
 
Ja det er løjerligt! På den ene side får vi tudet ørerne fulde af CO2 og resourcespild. På den anden at vi skam skal forbruge og holde hjulene igang, og det hjælper producenterne os så med...Wacko
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?


Så er det bare Samsung.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er løjerligt! På den ene side får vi tudet ørerne fulde af CO2 og resourcespild. På den anden at vi skam skal forbruge og holde hjulene igang, og det hjælper producenterne os så med...Wacko


Jeg prøver igen:
Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu