recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Humax BXR HD+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Humax BXR HD+

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Humax BXR HD+
    Sendt: 22-Marts-2012 kl. 10:00
Overvejer snart at udskifte min gamle Sagem box til Humax, men skal lige først have afklaret en række spørgsmål om funktionalitet, som jeg ikke har  kunne læse mig til i brugervejledning.

1. Sendes der også 5.1 (DD5.1) ud på HDMI-udgangen  - eller er det kun på SPDIF ? (f.eks ved DR HD)   Går iøvrigt ud fra at boksen udsender PCM 2.0 såfremt kanalen sender 'HE-AAC 2/0' og DD5.1 ved 'HE-AAC 3/2.1'

2. Virker 'Afslut-padding tid' også ved 'Omgående optagelse' eller virker det kun ved optagelser programmeret via EPG'en  ?

3. Kan man under afspilningen af en optagelse trykke 'info' og dermed få vist samme programinformation som ved 'live-tv' ?

4. Kan man (under 'live-tv') trykke 'Info' og dernæst bladre frem og tilbage med pil op/ned og dermed få vist programinfo for de andre kanaler, mens man bliver på samme kanal ?

5. Kan I anbefale et godt sted (på nettet?) at købe boksen (synes f.eks. den er noget dyrere i Elgiganten end på nettet)

Grunden til at jeg spørger er at omstående punkter (1-4) alle er mulige på min gamle Sagem boks og er en funktionalitet jeg nødig vil undvære.

Har også Sagem RT90-320 i kikkerten, men hælder pt. mest til Humax'en.

På forhånd tak.

Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 17:25
1- 4 kan alle besvares med..... JA
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Overvejer snart at udskifte min gamle Sagem box til Humax, men skal lige først have afklaret en række spørgsmål om funktionalitet, som jeg ikke har  kunne læse mig til i brugervejledning.

5. Kan I anbefale et godt sted (på nettet?) at købe boksen (synes f.eks. den er noget dyrere i Elgiganten end på nettet)

På forhånd tak.

En masse udstyr :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 22:08
Jeg takker for svarene .
Har dog endnu ikke helt afvist Sagem RTI90-320 HD da den bla. skulle være mere støjsvag samt VOD-ready. Men så er der jo bare lige det med sync-problemet, som endnu ikke er løst......
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 09:20
Hvis du vil vente på en fejlfri boks, kommer du nok til at vente længe........
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis du vil vente på en fejlfri boks, kommer du nok til at vente længe........

Det har du ret i, men der er visse fejl jeg ikke vil kunne leve med, og udskiftning af min nuværende boks skulle gerne resultere i færre graverende fejl samt nye ønskværdige features, hvis du forstår.
Til top
Delfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2012
Sted: Viby DK
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:05
Hej,
Jeg købte hois Elgiganten, men viste dem det billige tilbud fra Greig Vision (http://greig-vision.dk/digitale-modtagere-9 ) og fik boksen til kr. 2699.

Jeg vil gerne kunne optage danske udsendelser  med undertekst fra TekstTV (da f.eks. TV2 ikke sender Subtitles) - da jeg bruger høreapparater og har svært ved at forstå talen.

På min gamle, nu ubrugelige Sony Harddiskoptager, kunne jeg sætte tekstTV til, når udsendelsen var begyndt og så starte optagelsen. Det kan jeg tilsyneladende ikke nu! Cry

Er der der en løsning?
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Delfin Delfin skrev:

Hej,
Jeg købte hois Elgiganten, men viste dem det billige tilbud fra Greig Vision (http://greig-vision.dk/digitale-modtagere-9 ) og fik boksen til kr. 2699.

Jeg vil gerne kunne optage danske udsendelser  med undertekst fra TekstTV (da f.eks. TV2 ikke sender Subtitles) - da jeg bruger høreapparater og har svært ved at forstå talen.

På min gamle, nu ubrugelige Sony Harddiskoptager, kunne jeg sætte tekstTV til, når udsendelsen var begyndt og så starte optagelsen. Det kan jeg tilsyneladende ikke nu! Cry

Er der der en løsning?

Ja!!! Tekstning for hørehæmmede slås til i menuen under sprog.
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:16
Er det på Humax'en muligt at vælge i mellem de to lydspor på f.eks. DR HD (eller DR1) når der er valgt multikanal-lyd i opsætningen ?

Det kan man nemlig ikke på Sagem -boksene.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 18:10

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:02
[QUOTE=kanvas]

Du kan få svar på alle dine spørgsmål her:
http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/UM_BXRHD__200DA_11-1017.pdf
[/QUOTE
]

Der har jeg naturligvis kigget først. Men OK, i vejledningen står:

Tryk på Audio knappen for at skifte Lydsprog og Lydretning.

Du kan ikke skifte lydretning når programmet udsendes i Dolby Digital"

Hvad er 'lydretning' ?

Redigeret af filmfreak - 11-April-2012 kl. 19:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 07:52
Jeg har nu lånt et eksemplar af Humax BXR HD+ med nyeste software og har nu gjort mig et par egne erfaringer. Der er dog lige et par ting der studsede mig lidt:

1) Støj. Boksen støjer generelt meget mindre end min gamle Sagem boks, men den er dog stadig svagt hørbar selv i ca 3-4 m afstand. Der sker dog en gang imellem det at blæseren pludselig 'skruer op' hvorved den larmer noget - næsten ligeså meget som min gamle Sagem, men det varer heldigvis kun få minutter så bliver støjniveauet 'normalt' igen. Det skal siges at boksen står helt frit.
Men er dette normalt ved denne boks ?  Selv efter den er sat i Standby kører blæseren fortsat et pat minutter .

2) DR K.  Har oplevet at lyden mangler på DR K og forstærken viser DD5.1 (kører med multikanal lyd).
Først efter at have zappet frem og tilbage et par gange kommer lyden igen og forstærkeren viser DD2.0.  Ved godt at DR K sendes med et andet lydformat (<> HE-AAC )  end de øvrige kanaler, men boksen har det åbenbart lidt svært  med DR K.

3) I starten oplevede jeg ofte at når jeg zappede hen til en boxer kanal var der i 1-2 sek. en meddelelse på skærmen der viste at 'Du har ikke adgang til denne kanal....' hvorefter billedet kom frem. Det skete lidt tilfældig på visse Boxerkanaler. Tror nok problemet var forbigående det jeg kun oplevede det i starten. Har aldrig oplevet dette på min gamle Sagem eller TV (samme boxerkort).

Har lagt mærke til at signalkvaliteten på MUX 5 svinger imellem 80-90% (kanal 59) og signalstyrken er stabilt på 100% . På alle øvrige muxer er både styrke og kvalitet stabilt på 100%. Måske er DVB-T2 mere følsomt ? Før overgangen til DVB-T2 var der ikke denne forskel i signalkvalitet.

Redigeret af filmfreak - 14-April-2012 kl. 07:53
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu