recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbox 360 som DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketxbox 360 som DVD?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
golfdane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: xbox 360 som DVD?
    Sendt: 04-April-2006 kl. 10:18

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvor velegnet XBox 360 er som DVD afspiller (sammenlignet med en DVD med indbygget scaler, f.eks. Denon 2910). Et sted står der at den kan vide DVD i 720p, et andet sted 480p.

Hvad er sandheden?

Er der nogen der har LIVE erfaringer med dette?? Jeg så en demodisk fra MS kørende på en Samsung 42" plasma 42S5H med XBOX'en hooket up via Component, med nogle der sjipper, og det billede kunne jeg sagtens leve med, men jeg tror næppe det var en DVD stream.

Er der kommet regionshacks til 360'eren?

 

Til top
JakobK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 11:50

Efter at jeg fik min XBOX 360 bruger jeg altid den til afspilning af DVD (+ spil naturligvis). Jeg kører 1080i ud af XBOX (component) og ind i min Panasonic 42" HD plasma.

Og det ser for vildt ud! Selv alm. SD DVD'er ligner HD-materiale. Uden at kende forklaringen vil jeg mene at den måske scaler i software. For selvfølgelig er der ikke mere data i billedet fra DVD'en. Farve og kontrast er super.

Jeg har aldrig set så lidt alias-problemer ved DVD-afspilning, selv på WinDVD fra PC (via VGA 1400*1050). Selvfølgelig afhænger det af pakningen af den givne DVD - men alle DVD'er jeg har testet lå langt over hvad jeg forventede.

Så personlig vil jeg ikke bruge penge på dyre DVD'afspillere og scalere. Hvis ikke XBOX 360 larmede så meget ville jeg bruge den som MCE extender konsekvent. Dette har jeg dog ikke prøvet.

Til top
speark Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 12:11

Xbox 360 scaler ikke - kun spillene sendes som HD. Faktisk er jeg ikke specielt imponeret over den som dvd-afspiller - men derimod som konsol.

Jeg kører Xbox 360 via komponent til et Samsung M61 LCD, men bruger i stedet min Pioneer hardiskrecorder via scart som dvd-afspiller, da jeg synes, det ser bedre ud.

mvh

Søren

Til top
Squigy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2006
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 22:05

Hej.

Jeg købte for 2 uger siden en X-box 360 og har indtil videre prøvet 2 spil og 2 DVD film. Introen til TES4: Oblivion hakker og det samme gjorde de 2 DVD film jeg har prøvet at sætte på. Når jeg spiller Oblivion er der intet galt, det er kun starten. Filmene hakker dog konstant med op til 0,5 sek hak. Det er umuligt at se film på den. Er der andre der har oplevet dette?

mvh.

Squigy

Til top
JessGertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 01:52

Oprindeligt skrevet af Squigy Squigy skrev:

Filmene hakker dog konstant med op til 0,5 sek hak. Det er umuligt at se film på den. Er der andre der har oplevet dette?

Jeg havde selv store problemer med DVD afspilning via alm. Scart (eller andre analoge tilslutninger), så det brugte jeg ikke min 360 - det hakkede og lyden kom ud af sync mv. - I starten spillede jeg mest Xbox 360 via VGA på min 19" LCD (med 2 indgange) & selv via VGA havde jeg også DVD afsplinings problemer.

Men problemerne er slut nu - Da jeg skiftede til 720p...
Jeg har købt det nye Samsung HDTV 40R72 for nyligt - Jeg ringede til Xbox 360 support og de anbefalede IKKE VGA men 720p via analogt (rød,blå,grøn,hvid,rød) HDTV og det gjorde jeg så - Jeg har nu både teste 3-4 film i 50 HZ, men alle film jeg har teste virker også  fint i 60 HZ -

Min konklusion - Microsoft har ikke testet DVD afspilning godt nok til alm TV og VGA i Europa (50 Hz), men Microsoft har fokuseret på at DVD vil virker perfekt via 720p via anbefalet kabel - så virker DVD afspilning - i 720p forbedres DVD billedet endnu en smule (ikke så godt som Samsung DVD 850/860/950 eller Nvidias PureVideo via XP Media Center o.lign.), men det noget bedre en min gamle DVD eller PS2 kunne gøre det.  Jeg har læst et sted at Microsoft over sommeren ville sende en større opdatering ud via Xbox Live der også skulle indeholde DVD forbedringer og fejlrettelser. (nu må vi så vente og se :-)

Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af JessGertsen JessGertsen skrev:

Min konklusion - Microsoft har ikke testet DVD afspilning godt nok til alm TV og VGA i Europa (50 Hz), men Microsoft har fokuseret på at DVD vil virker perfekt via 720p via anbefalet kabel - så virker DVD afspilning..."

Det kan være du har fat i noget der... Mit Dansk købte Oblivion står der 60Hz på forsiden af... og Call Of Duty fx hakker for vildt i intoerne(minder mig faktisk om LOTR 1 spillet til Xbox classic - i pirat udgaven - hvor hver 2 frame var fjernet for at spare plads.. en skidt oplevelse når det nu ER noget man har købt og betalt for...

Dette er dog på trods af at jeg bruger component i 720 ud til min 32LP1 :\ Inde i selve spillene har jeg ingen problemer.. lidt sært ...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu