recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekst placering - YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekst placering - YouSee

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af YouSee YouSee skrev:


Men det vi gerne ville have var at du tog kontakt til dem der har lavet dit TV højst sansynligt Phillips, da det er måden de har programeret deres tv som gør du har dette problem.

Venlig Hilsen
Kevin Andersen
YouSee Support
 
Kom lige til at tænke på dette:
 
Hvis YouSee beder mig om at komtakte f.eks. Philips da det er dem som sansynligvis har kodet deres TV sådan.
 
Hvem skal jeg så kontakte når jeg nu bruger en YouSee boks som tuner ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af YouSee YouSee skrev:


Men det vi gerne ville have var at du tog kontakt til dem der har lavet dit TV højst sansynligt Phillips, da det er måden de har programeret deres tv som gør du har dette problem.

Venlig Hilsen
Kevin Andersen
YouSee Support
 
Kom lige til at tænke på dette:
 
Hvis YouSee beder mig om at komtakte f.eks. Philips da det er dem som sansynligvis har kodet deres TV sådan.
 
Hvem skal jeg så kontakte når jeg nu bruger en YouSee boks som tuner ?
Kan bekræfte som HeartWare skriver tidligere, så er DR HD subs hardmatted i billede på YouSee, men som DVB-sub på DVB-T.
Så derfor kan Philips intet gøre for at flytte subs i dit tilfælde. 
Jeg troede faktisk det var var YouSee selv der men brændte dem ind, men er da absolut ikke sikker.
 
Mvg JørgenT
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 14:10
Jeg har skrevet en mail til YouSee igen, for at høre hvad de gør.
 
Jeg har samtidigt også skrevet til både DR, TV2 og Canal+ for at høre hvordan de sender signalet til YouSee, med eller uden undertekster.
 
Det bliver spændende om de vil skrive tilbage og evt. hvad de skriver
Til top
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 15:19
Jeg har flere gange haft kontakt til yousee ved.r brændte undertekster
og hvorfor de ikke bruger dvb-c sub, det sidste svar jeg fik var at der
ville gå år inden der kommer dvb-c sub på DR/TV2, så jeg har opgivet !!!
 
mh tk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:04
Undertekster, som sendes særskilt, er også noget skidt - især, når der er flere sprogmuligheder. Jeg har da tit oplevet, at der indimellem kan skiftes til fx finsk eller måske hollandsk på Viasat Explorer!LOL
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 09:30
Og problemet med dette er ???
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:13
Har lige modtaget denne mail fra TV2:
 
Hej XXXXX.
Det er YouSee, som har bestemt, at TV2 leverer programmerne med indbrændte undertekster.

Med venlig hilsen

Bjerne Lykke Pedersen
Teknisk afdeling

Rugaardsvej 25, 5000 Odense C
tel +45 65 91 91 91 lok. 5050 - mobil +45 20 24 38 38

bjpe@tv2.dk
Så Canal+ og TV2 siger at det er YouSee og de siger det ikke er dem ? Hvem skal man tro på !
 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:17
Modtog så lige denne fra YouSee:

Hej XXXXX,

Vi bestemmer heller ikke underteksterne på DR HD, der modtager vi blot et signal og sender alt videre.

Er de hardcodet i billedet kan vi intet gøre, da de kommer som en del af billedestrømmen.

Kommer underteksterne i DVB sub kan nogle fjernsynsmodeller selv rette på dem, så du kan flytte dem endten helt ned i de sorte linier eller op, afhænig hvad din egen præference er. Dette er desværre ikke en mulighed på boksen endnu.

Venlig hilsen



Maria Baunsgaard Pedersen

Kunderådgiver

YouSee Support
 
Så mangler vi bare at DR skriver tilbage og siger det også er YouSee
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 12:09
Har modtaget svar fra YouSee:
 

Hej XXXXX,

TV2 sender ikke deres undertekster indbrændte, de sender i det format der hedder DVB sub. Jeg tror der er noget den medarbejder du har talt med, har misforstået.

Analogt er det korrekt, der sendes det hardcodet i signalet, men det kan ikke gøres på andre måder analogt.

Venlig hilsen



Maria Baunsgaard Pedersen

Kunderådgiver

Hvad betyder det ?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 13:16
2 har svaret igen:
 

Hej Peter.

Jeg beklager, at du har fået et forkert svar fra YouSee.

Både YouSee og TDC har distribueret med indbrændte undertekster siden MPEG2 slukket den 11.januar.

TV2 leverer alle kanaler til YouSee og TDC med indbrændte undertekster.

Med venlig hilsen

Bjerne Lykke Pedersen

Teknisk afdeling

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Og problemet med dette er ???
 
Hvis dette spørgsmål var til mig, så beklager jeg, at jeg Clown ikke udtrykte mig klart nok...
 
Det, jeg meente var, at den kan finde på, helt af sig selv, at skifte sprog uden jeg gør noget.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 13:18
Har endelig fået svar fra DR og de skrev:

Hej XXXXX,

Tak for henvendelsen.

Hvem bestemmer hvor undertekster er placeret ?

Svar: Placeringen af underteksterne er bestemt af DR.

Kan i lade være med at hardcode undertekster i filmen før i sender den vidre til YouSee ?
Svar. Pt. kan YouSee ikke håndtere DVB Subtitles, det kan Stofa og Viasat mm heller ikke.

De bedste hilsner
--
--------------------------------------------------------------------------------------------
Thomas Weber
Specialkonsulent, DR Teknikinfo


DR
DR Byen
DK-0999 København C
T +45 3520 3040
D +45 3520 2400
teknikinfo@dr.dk
www.dr.dk
--------------------------------------------------------------------------------------------
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu