recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekst placering - YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekst placering - YouSee

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg sendte en mail til YouSee, hvor jeg skrev at det var fantastisk at undertekster endelig blev lagt i billedet ved 21:9 format. ...
Oprindeligt skrevet af YouSee YouSee skrev:

Tak for din mail.
Jeg er glad for at det virket ordentlig med underteksterne, specielt når det er starwars.

Som udgangspunkt er det producenten af kanalen som bestemmer placeringen af underteksterne.

Vi piller stort set aldrig med det. ...

Yousee svarer jo ikke på, om de faktisk kunne udsende DVB-undertekster - kun at de ikke rykker på placeringen af underteksterneDead Derfor er det DR, der er ansvarlig for den positive oplevelse med Star Wars - men næste gang DR placerer underteksterne uden for rammen, så er problemet der igen, da de indbrændte undertekster stadig ikke kan flyttesAngry
miri
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg sendte en mail til YouSee, hvor jeg skrev at det var fantastisk at undertekster endelig blev lagt i billedet ved 21:9 format.

Så må jeg vel hellere skrive til dem og brokke mig over det!

Tekster hører ikke til i billedet - det hører til i det sorte område, så man ikke mister noget af billedet, når man ser filmen.

Så YouSee/DR burde "hejse" billedet op, så det sorte foroven forsvinder, og så der er plads til begge undertekst-linier i bunden i det sorte område.

Og så burde de sende undertekster som DVB-subs, så man selv kan vælge om man vil have dem eller ej...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:26
Her er den melding jeg har fået fra Yousee i dag
 
Vi arbejder på en løsning, hvor det ikke er indebrændte undertekster, og der derfor kan vælges at slå dem fra/til, og hvis tv’et understøtter det: Flytter undertekster rundt i billedet. Det er dog ikke lige til, og der kan godt gå noget tid endnu før det virker. Vi har pt. ikke en tidshorisont på det.  For langt de flestes af vores kunders vedkommende, så er den nuværende løsning fin og generer ikke. Dvs. vi forventer at det er et fåtal som har andre præferencer.  Generelt vil vi gerne arbejde efter at give valgfri undertekster på alle kanaler.
 
Når der ingen tidshorisont er, så tror jeg ikke, at det er noget man skal vente på...
miri
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:51
@HeartWare

Jeg tror sådan set vi er enige, fordi den måde hvor undertekster ligger nu med en linje i billedet og en i black bars, ikke er optimal.

Det med at "hejse" billedet er ikke helt dumt.

Men jeg syntes nu at undertekster i billedet er bedst fordi man flytter focus mindst muligt fra selve filmoplevelsen.

@miri

Fin mail du har fået, jeg har også modtaget nogen med nogenlunde samme ordlyd.

Men jeg tror ikke vi skal forvente en teknologi hvor vi kan flytte undertekster før om mange år.

Men derfor må de gerne arbejde meget seriøst på det
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 21:51
Så skal der ses: Star Wars: Episode IV - A New Hope

Men det blev en kort fornøjelse med undertekster, nederste linje er igen placeret i black bars Unhappy

 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu