recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic tv ville ikke tænde, men...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic tv ville ikke tænde, men...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic tv ville ikke tænde, men...
    Sendt: 26-Marts-2012 kl. 21:59
Min mor har et godt 2 år gammelt Panasonic plasma TV TX-P37X10Y, der har fungeret upåklageligt lige indtil i går, hvor der pludseligt var problemer med at skifte kanal og ikke længere kunne slukkes med fjernbetjeningen. Det var kun muligt at slukke på tv'ets tænd/sluk knap.

Umiddelbart ville man nok tænke, at batterierne i fjernbetjeningen var blevet flade.

Da hun senere ville tænde for tv'et på tænd/sluk knappen, kom der hverken billede eller lyd - kun en klikkende lyd.

Jeg rykkede selvfølgelig ud for at finde ud af, hvad der mon var galt og skiftede som det første  batterierne i fjernbetjeningen. Ligegyldigt hvad jeg tastede, blinkede kun LED lyset og en klikkende lyd som fra et relæ i tv'et i 10-15 sekunder. Herefter et konstant grønt LED lys og stadig hverken billede eller lyd. Efter et kort stykke tid gentog dette sig. Netkabel og tilsluttede signalkabler blev tjekket og var OK.

Det virkede som en fatal fejl, men ved et tilfælde trykkede jeg samtidig på fjernbetjeningens standby-tast og en af tal-tasterne, og minsandten om ikke der kom billede på skærmen!

Tv'et virkede igen normalt med billede, lyd, der kunne skiftes kanaler, det kunne sættes på standby og tændes igen.

Har nogen et bud på, hvordan dette kan være sket og hvorfor mit tilfældige "abegreb" virkede? Kan der mon alligevel være en fejl i apparatet, så det kan ske igen, at det ikke vil tænde? Eller er det muligvis en uheldig kombination af trykken på fjernbetjeningens taster, der fik tv'et til at låse?

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:04
Godt at det kom til at virke igen. Jeg har tidligere haft samme tv i 42"-udgaven og har solgt det til en af mine venner. Da værd at have i erindring, hvis der skulle opstå noget lignende ude hos hende.
Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu