recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygone's HTPC opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygone's HTPC opsætning

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:51
Jeg har de seneste par timer læst som en tosset for at gennemskue hvordan jeg vil kunne bruge HDHomerun på Yousee DVB-C igennem XBMC men kan intet konkret finde på opsætning osv.
Du kunne vel ikke lige pege vej i den rigtige retning? :) Takker
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Jeg har de seneste par timer læst som en tosset for at gennemskue hvordan jeg vil kunne bruge HDHomerun på Yousee DVB-C igennem XBMC men kan intet konkret finde på opsætning osv.
Du kunne vel ikke lige pege vej i den rigtige retning? :) Takker
 
som du sikkert her læst gik jeg væk fra og have den inde i xbmc selv for jeg syntes ikke det kørte stabilt nok endnu. Vil klart anbefale dig og bruge dvbviewer + recording services (som har en webbrowser til optagelses+epg styring). Hvis du skal køre live tv i xbmc skal du idag bruge enten en mediaportal tv server + xbmc pvr eller bruge en pvr linux built med tvheadend, men ved ikke om den supporter hdhomerun.
 
Jeg har selv udskudt planen til xbmc lander i en stabil udgave med pvr, som ifølge deres rls liste skulle blive v12, men lad os nu se.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 08:27
Rent TV mæssigt er det ikke XBMC der halter, køre TVHeadend og XBMC, godt nok ikke med HDHomerun, og det køre klippestabilt. 

Skal dog siges jeg overhovedet ikke optager TV, men kun ser det. Kanalskift går hurtigt og stabilt, HD kanaler virker uden problemer, EGP virker fint og har endnu ikke oplevet TV delen få XBMC til at crashe. 
´
Mht. HDHomerun, så er det jo bare at teste med TVHeadend, eller tjekke https://www.lonelycoder.com/tvheadend/ for at se om det virker. XBMCBuntu kommer med TVHeadend installeret fra start.
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:57
Jeg har aldrig sat mig det mindste ind i nogen form for linux og er bange for jeg aldrig ville gennemskue det hvis jeg valgte at gå den vej :( Det lyder ellers awesome at det hele bare kører.
Til top
Thorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Så fik jeg endelig modtaget det rette kabel til bluray drevet igår, og samlet min pc med en modstand monteret på min lille 40mm blæser. Dvs. så er rpm på blæseren reduceret fra 4500-5000 rpm ned til 3000-3500 rpm, hvilket giver et mærkbar mindre lydniveau.
 
I weekenden vil jeg så køre et par stress tests af den for at se om den reducerede airflow har inflydelse på varmen i kabinettet mærkbart og om det er kritisk. Kan se fra idle er temp steget 3 grader med den reducerede airflow fra chipsettet.

Hvordan har du kørt tests på dit system?

Jeg har lavet næsten samme system og har også problemer med, at systemet genstarter ved høj load. 

Kan du eventuelt sende nogle billeder af hvordan du har monteret den ekstra køler, såfremt jeg skulle ende ud med samme løsning. 
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Thorn Thorn skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Så fik jeg endelig modtaget det rette kabel til bluray drevet igår, og samlet min pc med en modstand monteret på min lille 40mm blæser. Dvs. så er rpm på blæseren reduceret fra 4500-5000 rpm ned til 3000-3500 rpm, hvilket giver et mærkbar mindre lydniveau.
 
I weekenden vil jeg så køre et par stress tests af den for at se om den reducerede airflow har inflydelse på varmen i kabinettet mærkbart og om det er kritisk. Kan se fra idle er temp steget 3 grader med den reducerede airflow fra chipsettet.

Hvordan har du kørt tests på dit system?

Jeg har lavet næsten samme system og har også problemer med, at systemet genstarter ved høj load. 

Kan du eventuelt sende nogle billeder af hvordan du har monteret den ekstra køler, såfremt jeg skulle ende ud med samme løsning. 
 
Jeg har et billede af toppen med blæser monteret på side3.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Passiv køling kræver EXTREMT stor overflade, og den skal være EXTERN.
Det med at lave passive køle profiler INDEN i et kabinet virker bare ikke. 
det ved jeg ikke helt om jeg er enig i; grafikkort kan f.eks. sagtens køles passivt internt i kabinettet, der skal dog blæsere til at lede varmen ud, fordelen er jo at en 120mm blæser typisk støjer noget mindre end dem der normalt er monteret på selve kortet.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:36
Det er korrekt, et gfx kort med passiv køler kan selvfølgelig godt virke, hvis du bare kan flytte luft nok igennem kabinettet.
 
Problemet er at fok tror at fordi at man kan købe passivt kølede gfx kort kan de bare smække det i en slim line HTPC kasse, eller endu værrer en passivt kølet PC (HFX og lign).
 
Det er ikke så svært.
Alt hvad der bliver varmt, det skal have en (eller flere) heatpipe(s) ud til dine side køleprofiler.
Om det er CPU chipset, eller at GFX kort er ligemeget.
For et års tid siden da jeg brugte DDR2 ram i min HTPC, havde jeg en heatpipe gående fra ram modulerne (kun en 3mm Ø) og ud til køleprofilet, ellers overophede Ram modulerne.
 
Hvis man har kredse/transistorer/dioder, der bliver varme kan man bruge en tyk tinsugetråd i stedet for en heatpipe, ikke så effektiv, men ofte nok, når vi snakker on low teq kredse og lign.
 
Mvh Gigabye
 
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:54
jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt nogensinde har overvejet i 100% passivt kølet setup, det er der flere grunde til. Først og fremmest (kald det bare overkill), så har jeg valgt at køre med Core i5 processorer, da jeg i fald jeg skulle skifte mening mht. antallet/brugen af mine HTPC'er med få midler kan få en tilstrækkeligt kraftig pc ud af det og jeg er ikke så sikker om hvorvidt passiv køling er nok, ellers er det primært pga. pris/udvalg af udstyret.
 
Jeg ved nu ikke hvor meget luft der i virkelighed er behov for at flytte til/fra et passivt kølet grafikkort i en HTPC, men presse det med tunge spil er nok ikke noget jeg ville begive mig ud i. En enkelt kabinetblæser eller 2 skulle nok kunne få det ordnet. Personligt går jeg efter det størst mulige kabinet til den give pc - man ved jo aldrig hvad man får brug for - dog er ekspansionsholdere i fuld størrelse en dealbreaker for mig - jeg vil simpelthen ikke være afhængig af at jeg kan finde kortene med lav profil. For mit vedkommende betyder det som regel m-atx kabinet og bundkort. Eneste undtagelse hos mig er min WHS, der har m-itx bundkort - det har jeg så også til dels fortrudt.


Redigeret af Brasch - 03-Maj-2012 kl. 21:01
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mibu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 11:57
Jeg er igang med et meget lignende setup.

Samme Streacom kabinet, men med ASUS' nye P8H77-I motherboard: http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H77I/
og en Intel i5 3450S CPU på.

Jeg kan ikke lukke kabinettet endnu, da jeg stadig mangler PicoPSU'en (så den står med en gammel 520W ATX PSU). Så jeg ved ikke om jeg får samme varme problemer som dig, men mon ikke.

Jeg har dog allerede bestilt det her kit til formålet, just in case:


Planen er så at føre rørene op i de plader som CPU køleren også forbinder til, hvis det bliver nødvendigt. Der er jo plads til 2 ekstra par rør der allerede. Lige pt med låget taget af så holder CPU og chipset sig på ca 40 grader. Så jeg nære stadig et vagt håb om at jeg kan undgå at bruge denne køler :)  Men kommer nok ikke uden om at skulle til at bukke rør.  

Men jeg er ret opsat på at undgå blæsere i kabinettet denne gang. Så på en eller anden måde skal jeg nok få dette helt passivt kølet :)
/Michael
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af mibu mibu skrev:

Jeg er igang med et meget lignende setup.

Samme Streacom kabinet, men med ASUS' nye P8H77-I motherboard: http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H77I/
og en Intel i5 3450S CPU på.

Jeg kan ikke lukke kabinettet endnu, da jeg stadig mangler PicoPSU'en (så den står med en gammel 520W ATX PSU). Så jeg ved ikke om jeg får samme varme problemer som dig, men mon ikke.

Jeg har dog allerede bestilt det her kit til formålet, just in case:


Planen er så at føre rørene op i de plader som CPU køleren også forbinder til, hvis det bliver nødvendigt. Der er jo plads til 2 ekstra par rør der allerede. Lige pt med låget taget af så holder CPU og chipset sig på ca 40 grader. Så jeg nære stadig et vagt håb om at jeg kan undgå at bruge denne køler :)  Men kommer nok ikke uden om at skulle til at bukke rør.  

Men jeg er ret opsat på at undgå blæsere i kabinettet denne gang. Så på en eller anden måde skal jeg nok få dette helt passivt kølet :)
 
Ser spændende ud, mit problem er blot med intel bundkortet så er der ikke plads til flere rør den vej op, da picopsu sidder i samme side som rørene skal føres :)...
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 09:43
Hmm sidder lige og lægger min nye Lost The Complete Series på min nas box, og er løbet ind i en udfordring...
 
i Sæson 1 er der iflg http://thetvdb.com/?tab=season&seriesid=73739&seasonid=6345&lid=7 24 afsnit i den sæson...efter lidt googlen frem og tilbage kan jeg se at episode 24 er et dobbeltafsnit i dobbeltlængde.
 
På min Bluray ligger den dog som episode 24 og episode 25...hmm...hvordan får jeg nu min tv scraper til at se de 2 som 1 episode når jeg har dem liggende i 2 .mkv filer. Eller findes der en smart måde og samle dem på? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu