recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygone's HTPC opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygone's HTPC opsætning

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Hvordan fik du DVBViewer til at kunne finde HDHomeRun og kanalerne - det har nemlig ikke været mulig for mig endnu?
 
Først sæt din hdhomerun setup.exe til other dvb-t/dvb-c og lav en scanning. Husk og sæt rækkefølge på de 3 qam linier til qam64 øverst qam256 next og qam128 (for stofa i mit tilfælde). Kør en scan og tjek de kanaler den finder er alle dem du forventer. Evt test i setup til hdhomerun om du kan se signal på dem!!!
 
Tjek din Windows Firewall indstillinger og sikrer din dvbviewer har adgang til netværket igennem Firewall'en, dernæst kører du for mit vedkommende en søgning på qam256 med kryds i free channels og fjern kryds i aktive kanaler og lav en grundig scan.
 
Så fandt den alt her.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

xbmc-commander ja...fantastisk app du kan købe til din ipad for 24 kroner i app store. uhyggelig nem og sæt op og virker bare derefter...jeg var imponeret instant.

KØBE!?!? SUK! Jeg er vist lidt for vant til Android :S
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:33
Hej
 
Lige et nysgeri spørgsmål
 
Hvad er strømforbruget på sådan en HTPC i drift og under standby.
 
H2
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

KØBE!?!? SUK! Jeg er vist lidt for vant til Android :S
 
Eller hente gratis hvis din Apple enhed er Jailbreaket og du ikke vil støtte dem som laver app'en :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:00
Arh, det er nu ikke lovligt.. Men mange apps der koster penge i iOS koster bare gratis på Android. Den officielle XBMC Remote er gratis, og det samme er selve programmet til PC'en jo. Derfor har jeg lidt svært ved at betale for 3. parts software til det.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:34
Hvor meget står setup'et i?

Og hvordan går det med varmeproblemet?
/zemo/
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hvor meget står setup'et i?

Og hvordan går det med varmeproblemet?
 
Har ikke regnet prisen ud endnu...
 
Angående varmen så har jeg lige idag modtaget en 40mm 13db 4000rpm blæser som jeg har lagt løst indeni kabinettet på det kritiske område og nu slukker den ikke ned mere med lukket kabinet, dvs blæsere gør det muligt, nu skal jeg blot lige rodde gemmerne igennem og finde modstande så jeg kan minimere omdrejningerne på blæseren og se hvor den rammer et kritisk punkt :).
 
Når jeg siger den ikke lukker ned mere er det når jeg kør et stress test applikation fra intel på max stress niveau, hvilket ikke kunne fuldføres før uden pc lukkede ned...kør uden at hoste nu.
 
 


Redigeret af Bygone - 11-April-2012 kl. 19:39
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:44
Ok. Set i bakspejlet - ville det være smartere at tage F1C Chassis'et (med blæser)?

Eller ville du måske tage Core i3 i stedet?

Jeg spørger fordi jeg har planer om nogenlunde det samme setup
/zemo/
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Ok. Set i bakspejlet - ville det være smartere at tage F1C Chassis'et (med blæser)?

Eller ville du måske tage Core i3 i stedet?

Jeg spørger fordi jeg har planer om nogenlunde det samme setup
 
Nej, for det er ikke cpu der gør det går ned...der fungerer den passive køling perfekt til.
 
Det der går gal er den F****** chipsæt kølerip på bundkortet som efter min mening bliver overdimensioneret varm, hvilket forårsager en opbygning af varm luft i kabinettet med mindre man skifter den ud med en eller anden form for luft skub. Vil selfølgelig kik omkring efter andre muligheder men som den står lige nu er jeg fuldt ud tilfreds med resultatet. Nu skal jeg bare igang med at gøre film og musik folderen til en oplevelse :)...
 
...kan også klart anbefale andre der vil igang måske og kik efter andre bundkort med H67 chipsættet, det kør godt, måske en anden producent løser chipsæt kølingen bedre end intel. Måske en dag jeg har god tid vil jeg afmontere den kølerip der sidder der og se om lidt special kølepasta kan gøre en forskel.


Redigeret af Bygone - 11-April-2012 kl. 19:49
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:55
Jeg syntes det er lidt ærgeligt, at man bliver nød til at skulle købe halv dyr psu fra udlandet. Når kabineterne kan købes her i dk.

F1c syntes jeg, ser rigtig fin ud.
I3 burde være tilstrækkeligt, hvis det kun er til htpc brug.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:03
jeg har ikke købt min psu i udlandet?!? picopsu 12v 150w kan købes hos komplett.dk :) med brick.
 
i3 er mere end rigelig har aldrig sagt andet...jeg købte en i5 pga den lave prisforskel og fordi jeg kunne :).
 
F1c kabinettet er også utrolig lækkert, ville dog gerne for første gang prøve og rodde med den passive cpu køling og de heatpipe rør, og det har jeg ikke fortrudt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

...kan også klart anbefale andre der vil igang måske og kik efter andre bundkort med H67 chipsættet, det kør godt, måske en anden producent løser chipsæt kølingen bedre end intel. Måske en dag jeg har god tid vil jeg afmontere den kølerip der sidder der og se om lidt special kølepasta kan gøre en forskel.
 
Man skal nok ikke forvente, at en anden producent af MB kan køle chipsættet bedre, når de alle bruger passiv køleribber. Det vil være samme problem som opstår inde i et meget lille og lukket kabinet. Løsningen er at enten få varmen ud (med blæser) eller få varmen transporteret udenfor/på kabinettet/passive køling med heatpipes. Men i og med det er kabinettet som varmes op, så mener jeg du har gjort det eneste rigtige og mest effektive løsning. Det er nemlig meget meget lidt luft der skal flyttes ud/udskiftes før det virker fint. Og dermed er der mulighed for en ekstrem støjsvag aktiv blæser, som man simpelthen ikke kan høre, medmindre den er defekt.
 
Det problem du oplever, det er typisk for "varme" computere med passiv køling til kabinettet. Det er ikke uden grund, at HFX også tilbyder en løsning med en blæser, som dog kan sættes til først at aktiveres ved en bestemt kabinet temperatur. Det er måske også en løsning for dig. Jeg mener endda dit MB kan styre din blæser således, og så kan du yderligere dæmpe den med modstande, hvis det er nødvendigt. Dog skal du lige huske på, at vi går sommeren i møde, og det kan vise sig at blive et noget større problem, som dog stadivæk kan løses på samme måde.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu