recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygone's HTPC opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygone's HTPC opsætning

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 20:09
Den skal erstatte den eksisterende køler.
Man kan ikke sætten anden profil oven på den første (det kan man godt med 10 % overførsel som resultat)
 
 
Gigabyte
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 22:21
Selvfølgelig skal den erstat køleren, det siger sig selv. Jeg takker for billederne Gigabyte, det har givet lidt stof til eftertanke, men må erkende at i det kabinet jeg har valgt er der ikke plads til endnu en køleblock/heatpipe til chipsættet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 10:37
Så fik jeg endelig modtaget det rette kabel til bluray drevet igår, og samlet min pc med en modstand monteret på min lille 40mm blæser. Dvs. så er rpm på blæseren reduceret fra 4500-5000 rpm ned til 3000-3500 rpm, hvilket giver et mærkbar mindre lydniveau.
 
I weekenden vil jeg så køre et par stress tests af den for at se om den reducerede airflow har inflydelse på varmen i kabinettet mærkbart og om det er kritisk. Kan se fra idle er temp steget 3 grader med den reducerede airflow fra chipsettet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 10:24
Skal der gøres noget specielt ved xbmc for at få den til at smide lossless hd lyd over via hdmi? syntes ikke jeg kan få det til at spille.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 10:52
Den orginale version understøtter vidst ikke hd lyd endnu, men jeg er sikker på jeg har set et plugin eller noget man kan downloade. Prøve at søg på google.

Jeg har ikke lige læst efter, men måske er det, det her du søger http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877


Redigeret af Monsterslam - 28-April-2012 kl. 10:55
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 11:09
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 11:24
Ang dit varme problem på chipsettet.
 
Du skal have en Heatpipe fra chipsettet og til kabinettet ??
Det er den eneste rigtige løsning.
HFX har et sæt der burde kunne bruges eller DIY. selve heatpipene han fås på den engelske ebay.co.uk
en 5mm heatpipe er rigeligt, bruger selv en 4mm til et H67 Chipset (DH67GD bundkort).
 
Mvh Gigbyte
 
 
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 13:11
Har lige flyttet maskinen ind hvor den skal stå i stuen, har sat hdmi til min denon 1912 surround receiver. Hvis jeg afspiller en .mkv (bluray mpeg4 skive omdannet til mkv) fil i xbmc så pixelerer den pludselig på dem !?! andre der har oplevet det med et Intel HD3000?
 
Hvis jeg går ud af xbmc og bruger vlc til sammenligning, er der ingen pixelering!!!


Redigeret af Bygone - 28-April-2012 kl. 15:34
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Den orginale version understøtter vidst ikke hd lyd endnu, men jeg er sikker på jeg har set et plugin eller noget man kan downloade. Prøve at søg på google.

Jeg har ikke lige læst efter, men måske er det, det her du søger http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877
 
Hi Monsterslam, tak for linket det fiksede mine lyd issues. Nu skal jeg blot have de pixeleringsfejl løst...
 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 17:49
Prøv evt et fjerne fluebenet ved tillad at bruge dxva 2, under video indstillingerne i xbmc.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 18:18
Fantastisk læsning at finde efter jeg selv i dag har forelsket mig i en næsten identisk løsning. Jeg følger dit projekt med stor interesse :)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Prøv evt et fjerne fluebenet ved tillad at bruge dxva 2, under video indstillingerne i xbmc.
 
Gracias Senior, den reddede lige min dag :).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu