|
Bygone's HTPC opsætning |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Marts-2012 kl. 13:13 |
Så har jeg langt om længe fået taget mig sammen og bestilt delene til hvad der skal blive min htpc.
listen:
CPU: I5 - 2405S http://ark.intel.com/products/55446/Intel-Core-i5-2405S-Processor-(6M-Cache-2_50-GHz)
RAM: Kingston HyperX LoVo DDR3-1600 2x4gb sæt.
Bundkort: Intel DH67CF http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh67cf.html
SSD: 128gb sata3 - kan ikke huske mærket, havde den i forvejen på lager.
Kabinet: Streacom FC8-Fanless http://www.streacom.com/products/fc8-fanless-chassis/
PSU: PicoPSU 150w m/ 12v ekstern adapter.
Bluraydrev: Sony 5600S slimline bluray reader.
DVB-C: HDHomeRun, dual dvb-c tuner til optagelse af tvsignal. Kræver ingen forbindelse direkte i pc da den forbindes til dit lokale netværk.
Overvejelser:
CPU
Gik i længe og kiggede på hvilke i3 jeg skulle vælge, men besluttede mig i sidste ende pga pris forskel at bestille en i5. De små 400 kroner i forskel var for fristende, og jeg ved godt jeg har sikkert aldrig brug for den ydelse men nu er den der :).
Ram
hvorfor 8gb?!? fordi det er monster billigt og hvorfor smide 4gb i hvis 8gb koster stort set det samme :). Valget af Kingston LoVo modulerne er de er i stand til at køre på 1,35v mod 1,5v normalt, og dermed spare lidt strøm (minimalt i know).
Bundkort
Her gik jeg nok længst og grublede, havde længe en Intel DH61AG inde som den der skulle bestilles hjem, men valgte i sidste ende DH67CF'eren pga den understøttede sata3, og pga den optiske onboard lydport. Budgettet rakte ikke lige i denne omgang til også og bestille en ny forstærker, har en tudse gammel Yamaha forstærker som aldrig har set sporet af en hdmi port :). En anden grund til jeg valgte DH67CF var jeg kunne ikke lige overskue forskellen på v de 2 bundkort imellem, DH61AG krævede en 19v ekstern adapter, men da man egentlig kun skal bruge 12v så var min teori at de ekstra v må genere noget varme overskud som egentlig godt kunne spares inde i selve kabinettet (min teori). PicoPSU'en kræver kun en 12v ekstern adapter så derfor valgte jeg den sammen med DH67CF.
Kabinet
Det første kabinet jeg gik og overvejede var det Viako kabinet som ShadowDK så smukt fremviste til os alle i hans htpc setup, men valgte den fra pga pladsmangel til installation af et bluray drev. Faldt så over de smukke kabinetter fra Streacom, og må sige efter og have modtaget den med posten har jeg ikke fortrudt dette, ufattelig smuk og lille kabinet.
!!!PROBLEM!!! Er stødt på et problem jeg ikke lige havde set komme. Kabinettet og det passive cpu køler kører fantastisk, men pga det hele er passivt og luften ikke flyttes aktivt ud af kabinettet, så løber den varm indeni pga DH67CF's chipsæt kølerip. Kabinettet kommer simpelthen ikke af med den varme luft og så bliver det langsomt og gradvist varmere og varmere inde i kabinettet. Det er næsten uhyggeligt så varm den kølerip på chipsættet bliver. Jeg har leget lidt med en blæser liggende ovenpå kabinettet og det kan holde temperaturen stabilt nede i kabinettet, så kigger mig lige omkring efter en lille lydsvag blæser der kan flyt en smule luft ud uden de store db. !!!PROBLEM!!! Meningen er så nu, når jeg engang får tid til at samle den og tage nogle fotos til denne post selvfølgelig, at der skal installeres en Windows 7 - 64bit OS hvorpå jeg vil smide en XBMC på som frontend, og så køre en dvbviewer recording services i baggrunden med dets webgui til epg fra ontv. Alt dette skal så styres via min IPAD 2, via xbmc commander (app til ipad) og en web browser hvormed jeg kan schedulere tv optagelser. Jeg har ingen planer om at køre live tv i xbmc, men derimod optage de programmer der har interesse direkte over på min nas box (synology 1511+).
Opdateringer følger efterhånden som jeg kommer videre med boksen :).
Redigeret af Bygone - 10-April-2012 kl. 00:21 |
|
gigabyte
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag INTEL DH61AG bundkortet i stedet, der er onboard PSU, skal bare have en 19V "brick" F.eks.
Det board er lavet specielt til HTPC og lign + jeg har haft en del bøvl med USB portene op DH67CF boardet.
Det er en billigere løsning ialt, og det VIRKER bare. DH61AG bruger SO-DIMM ram istedet, men har sokler for mSATA disk, og et mini-PCI-E wifi kort onboard. Eneste minus er at det har kun 2 SATA tik onboard. Da jeg lavede et HTPC system til en god ven med det board (og SSD + HDD), satte vi bare BlueRay/DVD drevet til USB2, med en USB to sata adaptor, det fungerede perfekt.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har alle stumperne liggende derhjemme klar til samling. |
|
Bygone
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen, så kommer der lige et par screenshots af mit foreløbige resultat.
Sofar: Windows 7 Pro 64 bit installeret, og patchet. HDHomeRun Software installeret, kanaler scannet. DVBViewer 4.9.5 installeret, Fikset problem med manglende hul i Windows Firewall, kanaler scannet og sorteret... DVBViewer Recording Services 1.9.4.1 installeret og opsat. Nogen her der ved hvordan man skifter de kanal ikoner i venstre kolonne? og hvor man finder dem man mangler? ONTV tvguide skal installeres som det næste så jeg får kørt en automatisk epg update, har abonnement så skal bare lige have det opsat. Giver så ca 14 dage epg info. XBMC v11 Eden downloadet og installeret. her er lige et par smagsprøver på min foreløbige tvshows og movies opsætning. Redigeret af Bygone - 10-April-2012 kl. 00:17 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Logoerne ser ud til blot at være *.png filer som ligger i mappen images/logos.
Og deres filnavn = kanalnavn..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan klarer 1080p24.
Jeg spørger fordi, jeg har hørt at intel gpu'erne ikke er så glade for det. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
Bygone
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg ikke testet endnu da jeg stadig sidder i testmode på kontoret via en hdmi over til en pc monitor, der så vidt jeg ved ikke supporter 1080p24. Spørgsmålet er om mit sharp alter i stuen overhovedet gør det...men varer stadig lidt før jeg flytter maskinen derind.
Har igår lige fået min IPAD forbundet til xbmc, og for dælen da en WAF faktor ud over skalaen, det funker bare genialt...remote control funktioner på et andet plan :). Redigeret af Bygone - 11-April-2012 kl. 12:01 |
|
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
XBMC Commander ? Fedt program !
Edit: Læste ikke lige de sidste linjer i første post :) Redigeret af Skovbo - 11-April-2012 kl. 12:40 |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken app bruger du til iPad? Jeg har pt. Samsung telefon og tablet, men skifter min tablet ud til en iPad 3 snart, men der er jo ikke en officiel app til iOS...
|
|
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Læs ovenstående ;-)
|
|
Bygone
Funktioner
Tak(0)
|
xbmc-commander ja...fantastisk app du kan købe til din ipad for 24 kroner i app store. uhyggelig nem og sæt op og virker bare derefter...jeg var imponeret instant.
|
|
bomndk
Super bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan fik du DVBViewer til at kunne finde HDHomeRun og kanalerne - det har nemlig ikke været mulig for mig endnu?
|
|
Mvh
Bo |
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |