recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg af mediecenter/HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af mediecenter/HTPC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: valg af mediecenter/HTPC
    Sendt: 08-April-2012 kl. 13:50
Hej igen. Så lige man kan købe en shuttle xh61 barebone.
http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/shuttle-xh61-sort-id-6422565.aspx
Evt med
I3 2120 processor
4 gb ddr3 ram
sata 2 ssd
evt ny køler ti I3
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Det er et bærbar slotin drev der skal bruges enten dvdrw eller bluray, med den eneste ting og huske på eject knappen skal sidde i venstre side!!!
 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_kw=slot%20load%20bluray&_fcid=57&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 16:16
Det er et bærbar slotin drev der skal bruges enten dvdrw eller bluray, med den eneste ting og huske på eject knappen skal sidde i venstre side!!!
 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 15:24
Den revne der er på forsiden af kabinetet, er den til dvd srev. Hvis den er, er det så et specielt drev der skal til. Eller kan man bruge et drev fra en bærbar?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Også rigtig fede kabinetter de har ! ! Kan du holde en i5 kølet nok med passiv? 

 
indtil nu (har haft den i en uge) ingen problem. Er igang med at sæt tingene op så den er sat til at hop i standby/sleep efter 30 min pt. bliver lun på siden af chassis men ikke noget kritisk.
 
læs testen fra linket på streacoms side, der er en dk test, han har kølet en i7 passivt i det kabinet :).
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 14:19
Også rigtig fede kabinetter de har ! ! Kan du holde en i5 kølet nok med passiv? 

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 14:18
Hej Claus
 
jeg har købt f8c fanless fra streacom og damn det er en lækker bidsken, jeg kør med en i5 2405S i min og den er passivt kølet uden blæsere :).
 
om amd er nok til at køre xbmc tør jeg ikke udtale mig om, men i3 er :).
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 14:13
Havde overvejet et kabinet i stil med dette.
http://www.streacom.com/products/f1c-chassis/
Det sætter nok nogle begrænsninger, mht bundkort og køl.
Men i mener at i3'eren vil være noget bedre til en xbmc ubuntu løsning i stuen. End en amd e-450
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


på papiret bruger den mindre strøm ind real life INGEN forskel...har været flere tråde herinde hvor det er bevist gang på gang!!!

Dem har jeg også læst - og valgte T modellen pga low profile køler, da denne skulle købe for 100 -200 kr efterfølgende, og prisen var den samme. Men igen, skal man bruge den ekstra kraft den alm. model har, kan det bedre svare sig at vælge den.

 
Har aldrig haft den store tillid til Stock Kølere fra intel, så det ville jeg vælge fra fra starten ligegyldig hvad alligevel :). Men smag og behag :).
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


på papiret bruger den mindre strøm ind real life INGEN forskel...har været flere tråde herinde hvor det er bevist gang på gang!!!

Dem har jeg også læst - og valgte T modellen pga low profile køler, da denne skulle købe for 100 -200 kr efterfølgende, og prisen var den samme. Men igen, skal man bruge den ekstra kraft den alm. model har, kan det bedre svare sig at vælge den.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

hold dig fra T modellen af i3 køb den alm du sparer ingenting i strøm og den er langsommere end den alm i3. Til htpc klarer intel hd2000 og intel hd3000 sig fuldt ud uden problemer.
 
tror du skal ualmindelig klumset hvis du skal få varmeproblemer med en i3 :).

T modellen bruger mindre strøm og har low profile CPU køler, hvilket kan være en god ide i enkelte kabinetter :-)


 
på papiret bruger den mindre strøm ind real life INGEN forskel...har været flere tråde herinde hvor det er bevist gang på gang!!!
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

hold dig fra T modellen af i3 køb den alm du sparer ingenting i strøm og den er langsommere end den alm i3. Til htpc klarer intel hd2000 og intel hd3000 sig fuldt ud uden problemer.
 
tror du skal ualmindelig klumset hvis du skal få varmeproblemer med en i3 :).

T modellen bruger mindre strøm og har low profile CPU køler, hvilket kan være en god ide i enkelte kabinetter :-)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu