recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bygning af dedikeret hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til bygning af dedikeret hjemmebiograf

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til bygning af dedikeret hjemmebiograf
    Sendt: 04-April-2012 kl. 21:23
Hej

Jeg har været så heldig at blive tilknyttet et projekt hvor vi måske skal bygge en privat hjemmebio med plads til cirka 50 personer.

Det skal være helt fra bunden. D.v.s bygningen står der ikke engang endnu.

Jeg har brug for nogle idéer, hvad er de optimale dimensioner for sådan en hjemmebio? Vi snakker minimum 100" lærred. Hvor langt skal forreste række sidde fra lærredet og ditto bagerste. Biografen skal bruges til at se Bluray film og sport i HD.

Har I forslag til andre hjemmesider der omhandler lignende projekter, gerne på engelsk. Tysk er også OK. 

Budgettet et stort, men naturligvis ikke ubegrænset...

Til top
Noisy Boy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Marts-2012
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 21:35
hvor proffesionelt skal den være.? om man må spærge?
 
kan godt anbefale www.avsforum.com
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 21:35
Det er noget af et projekt hvis ikke man er inde i sagerne i forvejen. Sådan lige umiddelbart syntes jeg ikke 100 tommer lyder ret stort til 50 personer, det er ca der de fleste starter hjemme i stuen på 3-4 meters afstand, så du skal op i et MEGET større lærred hvis det skal være bio agtigt. Desuden kræver det en del af både anlæg og højtalere at spille sådan en sal op. Jeg ville kontakte nogen professionelle hvis jeg var dig Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 21:49
Som Schulz skriver, er en bio til 50 mennesker egentligt ikke en "hjemme"-bio. Du kan ikke bruge noget af det udstyr i hjemmebio-segmentet til noget i den situation. Jeg bruger faktisk udstyr beregnet til så store rum i min store, så jeg kan helt sikkert hyres som konsulent på lydsiden LOL

Hvis du starter fra bunden, så start med at modellér det hele "indefra" via f.eks. Google Sketchup. Der kan du få styr på seatings, lærred, rum til udstyr etc, og så finder du ud af, hvad målene ender med at blive for den færdige bygning. Men det er et stort, og meget spændende, projekt du er ved at rode dig ud i. Et firma som www.htp.dk vil være perfekte at kontakte i den sammenhæng - det kræver dog man har pengene til det.




Redigeret af Jonas_h - 04-April-2012 kl. 21:50
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 21:50
Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til http://www.csn-teknik.dk/. Han rådgiver og leverer det rigtige til dit projekt, og så er han en meget entusiastisk og behagelig fyr
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 22:11
Tak for jeres svar. Jeg går videre med projektet i andet "forum". Tak 
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 21:15
Jeg har 106" i min egoist bio i kælderen, her er plads til 3 personer hvor vi sidder 3.5 m fra lærredet.

Mindre --- No way! :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu