recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor zoom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor zoom

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor zoom
    Sendt: 07-April-2012 kl. 16:27
Vil godt have et større lærred på ca 110-120"

Men har et lille problem, min projektor er kun 3 meter fra lærred.

Min nuværende projektor er en Sony VPL-HW10
Ifølge projectorcentral.com kan den kun komme op på 98" på denne afstand, ved en zoom på 1,5 som er max.

Er der ingen projektor som kan lave et 110-120" på 3 meter ?

Kan heller ikke rigtigt forstå det med zoom funktion på projektor.

Min Sony laver 98" på 3 meter, med 1,5 gange zoom

En Panasonic PT-AT5000 laver 101" med 2 gange zoom på 3 meter

Hvorfor kun 3" forskel imellem 1,5 og 2 gange zoom ? 

Mvh

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 20:05
Når der står 1,5 eller 2,0 gange zoom, så har det ikke noget at gøre med hvor stort et billede du kan lave fra en bestemt afstand. zoom-faktoren angiver den relative forskel mellem længste og korteste brændvidde i optikken. 2 gange zoom angiver så at længste brændvidde er 2 gange længere end mindste brændvidde. Ud af det kan du ikke se hvor stort et billed du kan lave, kun at det største billede er dobbelt så bredt som det mindst mulige.

For at finde ud af hvor stort et billed du kan lave fra en given afstand skal du kigge på projektionsforholdet ( projektionsafstand delt med billedbredden). Projektionsforholdet er forskelligt fra projektor til projektor, så selvom de har samme zoomfaktor er det ikke sikkert at de kan lave samme billedstørrelse fra samme afstand.

Du kan finde tallene i manualen.

Prøj at kigge i denne tråd der står hvordan man bruger det:

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 07-April-2012 kl. 20:11
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu