recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

...
Jeg kender ikke reglerne i England, men jeg tvivler på, at Panasonic har en DVB-C MPEG4 recorder, der kan optage og vidrekopiere. DVB-T er en anden sag, da der findes ukodede FTA-kanaler, som lovlig kan optages og vidreformidles.
...
 
Denne engelske Panasonic maskine er en DVB-T maskine og jeg vil gerne gentage endnu en gang hvad der står i manualen til den: Kopibeskyttede optagelser, kan kopieres ud på DVD / Blu-Ray (selv i høj kvalitet) én gang. Også i "DR" kvalitet som er den originale billedkvalitet. (Dvs. til DVD kan man kun i SD). Og det kan man faktisk også fra BD / DVD => HDD.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:25
Hej.
 
Der ser ud til at de nye LG modeller er begyndt at komme frem. Her i El-giganten. Men det ser ud til at den kun er med DVB-T tunere, ingen DVB-C. Så er jeg lidt i tvivl om Samsung's nye er ud nu fordi der er to maskiner der hedder det samme: Samsung BD-E8900N "1" og Samsung BD-E8900N "2". Jeg er tilbøjelig til at tro at "2" er en ny model, og den ser interessant ud. Hvis ellers de værste problemer er "ordnet".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:30
Der er ikke voldsomt mange tilslutningsmuligheder på den Samsung. Men ok, der er nok: HDMI til fjernsynet og optisk audio out til forstærkeren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Der ser ud til at de nye LG modeller er begyndt at komme frem. Her i El-giganten. Men det ser ud til at den kun er med DVB-T tunere, ingen DVB-C. Så er jeg lidt i tvivl om Samsung's nye er ud nu fordi der er to maskiner der hedder det samme: Samsung BD-E8900N "1" og Samsung BD-E8900N "2". Jeg er tilbøjelig til at tro at "2" er en ny model, og den ser interessant ud. Hvis ellers de værste problemer er "ordnet".
 
Samsung BD-D8x00N er de gamle modeller, BD-E8x00N er de nye..
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:40
Aahaaaaa - nu ser jeg forskellen..... Smile Ja, man kan for i øvrigt også se forskellen på designet, hvis man tjekker Samsungs hjemmeside, der endnu ikke har de nye til "udstilling".
 
Kan vi råbe i kor: Test, test, test, test, test.....  !! ??  LOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:41
P.S: Hvis LG'en virkeligt ikke har DVB-C, så er der jo reelt kun et valg, hvis man vil have en samlet boks: Samsung eller samsung.. Så det må ende med, at jeg køber en tunerboks, en ekstern harddisk og en blueray-afspiller i stedet for, for jeg stoler ikke på, at Samsung lytter til kritikken fra "D"-modellen.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 10:17
Lad os nu se - beskrivelsen for den ældre og den nye model er forskellig (Samsung):
 
- Ældre model: PVR via hovedenheden og USB: Takket være integrerede twin DVB-C/T2-tunere, kan du nu optage HDTV-programmer via en ekstern harddisk tilsluttet via en USB-forbindelse. Du kan endda se det på samme tid, eller et anden show på en anden kanal.
OBS: Bemærk! der kan ikke optages og vises på 2 forskellige betalingskanaler på samme tid.
 
- Ny model: Dual Tuner (PIP): Få mere ud af din skærm med Picture in Picture funktion. Med Dual Tuner, kan du se to kanaler på samme tid på et TV. Eller du kan surfe på nettet og se dit foretrukne TV-program på samme tid og på samme skærm. Nye muligheder som giver dig flere valg.

Dual optagelse funktion
: Sørg for at du optager al din underholdning, uanset hvornår den bliver sendt. Med Blu-ray-afspillerens Dual Recording funktion, kan du optage to forskellige kanaler på samme tid. Du behøver ikke at gå glip af et program for at se et andet eller vælge mellem to af dine favoritter. Du vil være i stand til at optage mere, se mere og få mere underholdning med denne fantastiske funktionalitet.


Redigeret af Thorvald - 13-April-2012 kl. 10:18
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 12:42
Som sagt er der endnu ikke noget på den danske hjemmeside om Samsung's nye baby - men det er der på den engelske hjemmeside. Der kan selvfølgelig være ting, der ikke bliver helt det samme i den danske / nordiske? version - men ellers synes jeg den ser totalt lovende ud! Designet er ret godt, selvom sølvfarve ville passe bedre til mit øvrige setup - men den er jo sølv og sort, så det går nok. I den engelske manual nævnes redigeringsmulighederne opdel titel og slet dele af titel - super!! Og ægte dual tuner funktioner - og... Jeg er altså rimeligt meget lun på den her.  Big smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:24
Prisen på små 5k er bare alt for høj. Til den pris kan du få 2x tunerbokse, 2x1GB harddiske og en blueray-afspiller - og stadig have penge i overskud. SmartTV og alt det andet gøgl kan jeg godt undvære, for det har mit TV allerede. Ellers er det jo en lækker sag - under forudsætning af, at de irritationsmomenter fra "D"-versionen er væk Wink
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:27
Tja - prisen er måske lidt høj, men jeg vil godt give det for den. Hvis den virker som "forudsat". Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:35
Tror også at introprisen meget hurtigt står for fald - sådan plejer det at være, når intropris bliver til markedspris. Allerede efter få uger kan prisen være droppet 10-30%, og så er det da et attraktivt produkt.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Tror også at introprisen meget hurtigt står for fald - sådan plejer det at være, når intropris bliver til markedspris. Allerede efter få uger kan prisen være droppet 10-30%, og så er det da et attraktivt produkt.
 
Netop - det kan også være at jeg venter med at købe den til der er kommet en anmeldelse af den. Håber det kommer snart et eller andet sted.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu