recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
    Sendt: 07-April-2012 kl. 21:40
Hej.
 
Det lader til at min gode gamle JVC DR-MH300 er ved at stå af. Det ser i hvert fald ud til at den er ved at blive ustabil og begynder at slukke (resette) af sig selv med mellemrum. Ved ikke helt endnu om der er et mønster: Om den ikke kan tåle at man ser en anden optagelse fra HDD, mens den optager til HDD, om den bare ikke kan tåle at optage eller om den bare ikke kan tåle at afspille.
 
Nå men - det får mig til at overveje at købe en ny HDD-optager. Gerne. en optager med blu-ray eller DVD afspiller - men ikke noget ufravigeligt krav. Men nu er JVC jo "forsvundet" hvad angår denne type produkter, hvilket er ærgeligt, da jeg godt kunne lide deres optagere. Men hvad skal man så gå efter? Jeg husker at have set at el-giganten har nogen - jeg tror det var LG og Samsung. Disse mærker siger mig ikke så meget, bortset fra at min kone har haft en LG bærbar, der ikke duer mere og at Samsung vistnok laver udmærkede mobil telefoner. Krav eller i hvert fald ønsker:
 
a) At man kan se et program der ligger på HDD, samtidigt med at en anden optagelse til HDD er i gang eller starter.
b) God visuel navigation i de optagede titler.
c) Mulighed for redigering (bortklip af reklamer).
 
Jeg stiller ikke krav om HD, da jeg ikke har HD-tv (kun HD-ready) og da jeg har kabel tv er det ikke et stort krav at maskinen kan modtage HD-tv, da jeg ikke modtager HD-tv. Men det er muligt at det er værd at overveje hvis de analoge signaler bliver taget helt ud af kablet på tidspunkt i nær fremtid. I så fald skal maskinen vel have Mpeg4 tuner(?).
 
Nå men, et hurtigt lille kig rundt afslører følgende måske muligheder:
 
1) Panasonic DMR-EX88. Ved ikke om den kan fås mere. Ser ellers interessant ud.
3) Panasonic Blu-ray afspiller DMR-BWT700 EB. Ser ret interessant ud, men en lille smule dyr måske - men dog indenfor smertegrænsen, der nok er 5.000,-.
4) Samsung BD-D8900N Blu-Ray HDD Recorder. God pris, god forretning, interessant maskine.
5) AC Ryan ACR-PV76120-2TB. Interessant maskine - fungerer den på nogenlunde samme måde som de gode gamle HDD+DVD-optagere? (Bortset fra DVD-delen altså).
6) AC Ryan ACR-PV76120-1TB. Samme som (5), bare mindre harddisk.
7) Der er flere Panasonic modeller hos Proshop, der måske kunne være interessante.
8) Til min overraskelse der det ikke ud til at Sony har noget interessant - kun afspillere.
 
Flere af maskinerne har wi-fi / internet tilslutning, hvilket lyder interessant. Er en gammel drøm om at kunne programmere maskinen over internettet gået i opfyldelse??


Redigeret af Thorvald - 07-April-2012 kl. 21:40
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 23:14
http://www.amazon.co.uk/Panasonic-DMR-BWT700EB-Blu-ray-Recorder-Freeview/dp/B004XBUG9C/ref=cm_cr_pr_pb_t
 Ved ikke om den vil virke korekt i danmark med tekst og lyd ,
men biliger og bedere sted at handle
Til top
RemRem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RemRem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 23:40
Oy

Blot til info, men de to AC Ryan bokse du henviser til er med DVB-T tuner og du skriver du modtager via Kabel, så du skal vel egentlig have en med DVB-C modtager?

Jeg er selv på udkig efter en PVR Boks, og har samme setup, dvs. HD ready Samsung tv og modtager via kable (Yousee), og vil gerne have en boks som kan lave PVR m.m

Har kigget en del efter TVIX PVR SlimS1 Duo som kan alt det jeg gerne vil have, men men den leveres kun med DVB-T tuner. Ouch

TVIX PVR SlimS1 Duo
http://www.tvix.co.kr/ENG/products/SlimS1Duo.aspx


Måske nogen herinde kan byde ind med et alternativ til TVIX PVR SlimS1 Duo som er stabil (software) og har DVB-C tuner?

/Torben



Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

http://www.amazon.co.uk/Panasonic-DMR-BWT700EB-Blu-ray-Recorder-Freeview/dp/B004XBUG9C/ref=cm_cr_pr_pb_t
 Ved ikke om den vil virke korekt i danmark med tekst og lyd ,
men biliger og bedere sted at handle
 
Billigere ja, men hvorfor bedre? Jeg har en enkelt gang købt noget hos Pixmania (HDD-Cam) og det gik ganske udmærket. Men ja, det kunne være interessant om den ville virke i Danmark. Noget andet er noget man støder på hvis man skimmer nogle af de første reviews: "...and its inability to allow playlist creation means it isn't quite perfect." Dvs. at man ikke kan redigere i optagelserne? Dette er jo et minus, men spørgsmålet er hvor stort et minus det er? Hvornår har jeg sidst redigeret optagelser? Man redigerer jo næsten kun, hvis man vil overføre til DVD. Og hvis man ikke kan dette med denne maskine (ved ikke om man kan), så er det jo under alle omstændigheder (næsten) ligemeget. Men spørgsmålet er jo så om man hellere vil give ca. 2300 for en Panasonic DMR-EH63 eller 2900 for en Samsung hos Proshop. Det tror jeg nok jeg hellere ville.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 00:42
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

.... 
Man kan optage og overfører til dvd og BD i forskelige kvaliteter og redigerer, men hvist ikke så smart som tidligere.
Panasonic DMR- EH63 har ikke mpeg4 så du kan ikke optage fra antenne og det er der ingen der kan i DK hvis du vil gemme på DVD eller BD.
Vedlagt lidt links til test og brugsanvisning
Med venlig hilsen
 
Tak for linksene. Kigger nærmere på dem, når jeg studerer nærmere hvad markedet kan tilbyde "idag". Du siger "...EH63 har ikke mpeg4 så du kan ikke optage fra antenne og det er der ingen der kan i DK hvis du vil gemme på DVD eller BD". Hvad har mpeg4 med antenne at gøre? (og så er det også kabeltv jeg har, via boligforening og det er YouSee). Og hvad har det at gøre med om man vil overspille til DVD / Blu-ray?? Mener du det med at man ikke kan overspille HD-kvalitet? Maskinen skal vel bare have hardware / software til at kunne reencode optagelsen til en lavere kvalitet, f.eks. DVD-kvalitet. Ligesom tidligere tiders optagere (i hvert fald JVC) reencodede optagelserne når man overspillede redigerede optagelser til DVD.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 01:19
Mente bare der ikker er noger hardiskoptager med  dvd og BD optager til antenne, når du har kabel er der kun hardiskoptagere.
mvh
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 01:40
Hva'? Det lyder forkert det du siger. For eksempel Samsung's BD-D8900 og sikkert også andre har både DVB-T2 og -C. Og dette er en blu-ray afspiller med HDD - ahhh, det er det du mener - det er ikke blu-ray eller dvd-optager, med HDD. Men jeg tror nu nok at det måske ikke gør så meget om der er dvd- eller blu-ray optager i. Selvom det ville være en fin funktion at have - men det behøvede ikke at være HD kvalitet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 14:17
Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 14:35
Det er helt elementære funktioner, som dem du er vant til fra din JVC, som Samsung bare ikke kan finde ud af skal være på en optager. Derfor vil jeg ikke investere i Samsung, selvom min Pana recorder jo heller ikke kan bruges mere pga mgl mpeg4.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
Da jeg søgte en optager, tjekkede jeg alle de tre samsungmaskiner med hhv 250, 500 og 1000 gb. harddiske. Da jeg ikke kunne finde forskelle i dem (bortset fra hd'størrelsen) valgte jeg at købe den mindste og købe en extern USB3'harddisk til den (Den vil jeg så senere kunne bruge til andet, hvis ???) Da de samtidigt kommer med firmvareopgraderinger, bestyrker dette blot mine formodninger.

Jeg har indledt - denne tråd -, hvor jeg opsummerer de mest kritiske fejl fsv. angår dens basale funktion som optager. Derudover kan du finde flere andre tråde, der fortæller om andre problemer - bl.a. at man ikke kan tilføje så den pr. automatik tilføjer fx. 2 min i hver ende af en optagelse.

Well, det endte med at jeg beholdt dyret, da jeg alligevel, for det meste, kun bevarer optagelserne på harddisken til de er overspillet og brændt ud på min gamle analoge optager. Jeg betalte 2099 kr for min i bilka ........... og indtil der kommer noget bedre, så er det vel det :)

Imidlertid er dens efterfølger nu landet på Samsungs hjemmeside - klik her - den koster dog på den forkerte side af 4k med en 500 gb. harddisk. Tjek her fx. Om den så har færre fejl ? ....... aner det ikke :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:47
Ok - det lyder jo ikke meget godt i Samsung's favør. Man kan selvfølgelig sige at når man ikke kan overspille til DVD (med mindre man gør det af omveje), hvorfor så have en ordentlig redigeringsfunktion på den. På den anden side set så er der med 1000 GB plads til ret mange udsendelser som man så måske gerne vil se mere end 1 gang. Husker at jeg engang testede en Hitachi, hvor man kunne redigere (klippe ud) og gemme den redigerede version på harddisken. Det ville være smart.
 
Men så vil mit næste spørgsmål så være om Panasonic og LG er bedre end Samsung'en?? Samsung'en ser jo ud til at have en masse smarte funktioner, såsom wi-fi osv. Men det så jeg vistnok også at Panasonic havde. Men ifølge visse reviews har også Panasonic mangler vedr. redigering. Men hvad skal man så gå efter? En LG HR550C??? Eller er Panasonic's gode nok?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu