recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:58
En af de ting som optageren gerne må kunne er at man kan programmere optagelsen manuelt. Det gør jeg altid, sådan at optagelsen starter 10 minutter før programmet skal starte og slutter 10 minutter efter at programmet skal slutte - ifølge tv-oversigterne. Så man skal kunne sætte et klokkeslet, hvor den skal starte og slutte en optagelse. Men det kan de vel alle sammen (forhåbentligt).
 
Super ærgeligt at JVC helt er stået af denne vogn, så havde det ikke været så svært at vælge. Og hvad med Sony - er de også helt hoppet af? Hitachi?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 18:30
Jeg har skimmet manualen til LG HR550C igennem - og den har ikke nogen redigeringsfunktioner. Panasonic DMR-EH63 ligner nok mest det jeg har nu. Så er der Panasonic DIGA DMR-BWT700, men den kan jeg ikke finde en manual til, på Panasonics hjemmeside. Maskinen er faktisk slet ikke på Panasonics hjemmeside. Ikke hvad jeg kan finde i hvert fald.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så er der Panasonic DIGA DMR-BWT700, men den kan jeg ikke finde en manual til, på Panasonics hjemmeside. Maskinen er faktisk slet ikke på Panasonics hjemmeside. Ikke hvad jeg kan finde i hvert fald.

Her har du banditten: http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/Products/Home+Entertainment/Blu-ray+Recorders/DMR-BWT700/Manuals/7844152/index.html?view=&angle=1

Når du klikker på manual-ikonet, så ryger du over på en anden side, hvor du først skal acceptere deres betingelser før du endelig får lov at hive den ned - den er på engelsk og med 132 sider.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 20:12
Ok - fint, så kan jeg da kigge lidt i den. Men det er Panasonic UK's hjemmeside og ikke DK - så det er jo ikke sikkert at alle funktionerne er de samme i den som man kan købe herhjemme. Men det er sikkert godt nok til at få et indtryk af maskinen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 21:42
Har selv købt en Dreambox til mit kabeltv og bruger nu den til at se digital tv. Den har 2 tunere og kan minimum optage 2 programmer (op til 8 på en gang) mens du ser en optagelse. Prisen er høj, ca 4500,
men alle pengene værd da den kan alt. Tjek en dreambox.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Ok - fint, så kan jeg da kigge lidt i den. Men det er Panasonic UK's hjemmeside og ikke DK - så det er jo ikke sikkert at alle funktionerne er de samme i den som man kan købe herhjemme. Men det er sikkert godt nok til at få et indtryk af maskinen.

Du kan ikke købe den i Danmark og den mangler DVB-C tuner, så du kan ikke bruge den på YouSee.

J

Redigeret af Jwin - 08-April-2012 kl. 22:14
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Du kan ikke købe den i Danmark og den mangler DVB-C tuner, så du kan ikke bruge den på YouSee.

J
 
Jo den kan godt købes i Danmark - se her hos Cinemagic. Har den ikke almindelig tuner også? Det ville da være mærkeligt at lave en maskine, der kun kan bruges til satelit og ikke til almindeligt kabel signal (ikke nødvendigvis DVB - men evt. de analoge signaler).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har selv købt en Dreambox til mit kabeltv og bruger nu den til at se digital tv. Den har 2 tunere og kan minimum optage 2 programmer (op til 8 på en gang) mens du ser en optagelse. Prisen er høj, ca 4500,
men alle pengene værd da den kan alt. Tjek en dreambox.
 
Jeg vil overveje at kigge på Dreambox - hvor skal man kigge henne? Nu lyder det mere som en set top box end en HDD-optager (+DVD/Blu-ray), så.... Men jeg vil tage et kig på den.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Du kan ikke købe den i Danmark og den mangler DVB-C tuner, så du kan ikke bruge den på YouSee.

J

 
Jo den kan godt købes i Danmark - se her hos Cinemagic. Har den ikke almindelig tuner også? Det ville da være mærkeligt at lave en maskine, der kun kan bruges til satelit og ikke til almindeligt kabel signal (ikke nødvendigvis DVB - men evt. de analoge signaler).


Den kan ikke købes hos Panasonic Danmark. Så er alt andet (Cinemagic og Pixmania) er parallelimport. Den har ikke analog tuner, hvis det er hvad du mener med almindelig tuner. Glem Panasonic, de sælger ikke moderne Recordere der passer til Dansk DVB-T/DVB-C efter den nordiske standard.

Men jeg har da en Sony HDX-710 analog recorder på loftet, hvis du er interesseret :-)

J

Redigeret af Jwin - 08-April-2012 kl. 23:26
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 02:00
Jeg ville nok lige afvente de første anmeldelser af de nye Samsung, har de
Fået rettet børenesygdommene er det en god maskine, billedkvalitet er fremragende, og hvis
Man alligevel vil programmere manuelt forsvinder nogle af problemerne, Lg skulle også være på trapperne med nye modeller.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
blikkeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blikkeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 12:10
problemet med lg er at du ikke kan optage mens du ser fra harddisken købte selv en smasung bd 8900,den er ok ,men der er rigtig mange småting der er super nedren savner min pioneerCry
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Du kan ikke købe den i Danmark og den mangler DVB-C tuner, så du kan ikke bruge den på YouSee.

J
 
Jo den kan godt købes i Danmark - se her hos Cinemagic. Har den ikke almindelig tuner også? Det ville da være mærkeligt at lave en maskine, der kun kan bruges til satelit og ikke til almindeligt kabel signal (ikke nødvendigvis DVB - men evt. de analoge signaler).

Der bliver færre og færre analoge kanaler, så recordere er et forældet produkt. Jeg kunne ikke engang forære min JVC væk gratis sidste år.

Kig hellere på noget fra Yousee, når det er dér du får tv fra:

Alternativt se de programmer, du gik glip af, på http://www.dr.dk/nu/ 
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu