recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
 
Problemet er, at der står Samsung og ikke Panasonic uden på den sorte boks.
 
Og? Det er da ligemeget hvad navn der står på den, hvis den har de rigtige funktioner og hvis det virker.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
 
Problemet er, at der står Samsung og ikke Panasonic uden på den sorte boks.
 
Og? Det er da ligemeget hvad navn der står på den, hvis den har de rigtige funktioner og hvis det virker.
Ja men det er jo det det ikke gør. Hvis navnet havde været Panasonic udenpå, havde funktioner og virkemåde været 100 % iorden.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

...Ja men det er jo det det ikke gør. Hvis navnet havde været Panasonic udenpå, havde funktioner og virkemåde været 100 % iorden.
 
Mnjaaaae - måske. Men jeg synes det er forkert at sige at bare fordi det er et mærkevare (JVC, Sony, Panasonic) at så er det bedre end et ikke-mærkevare. Det passer jo ikke altid. Og der er jo tilsyneladende også det problem med nogle af Panasonics recordere, at de ikke kan bruges i Danmark til DVB-C. Så Panasonic skal også til at oppe sig.
 
Det er da muligt at hvis jeg havde valget mellem to optagere - en Samsung og en Panasonic og prisniveauet og features var omtrent det samme - at jeg så ville vælge en Panasonic.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

...Ja men det er jo det det ikke gør. Hvis navnet havde været Panasonic udenpå, havde funktioner og virkemåde været 100 % iorden.
 
Mnjaaaae - måske. Men jeg synes det er forkert at sige at bare fordi det er et mærkevare (JVC, Sony, Panasonic) at så er det bedre end et ikke-mærkevare. Det passer jo ikke altid. Og der er jo tilsyneladende også det problem med nogle af Panasonics recordere, at de ikke kan bruges i Danmark til DVB-C. Så Panasonic skal også til at oppe sig.
 
Det er da muligt at hvis jeg havde valget mellem to optagere - en Samsung og en Panasonic og prisniveauet og features var omtrent det samme - at jeg så ville vælge en Panasonic.
Ville til enhver tid vælge Pana over Samsung, også selvom den var dobbelt så dyr. Min nuværende recorder kostede 3900 og bare virker og virker her efter 5 år.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 13:43
Jo, jo - jeg ville da sådan set også helst have en Panasonic, Sony, JVC eller Hitachi o.lign. Men af dem er det er kun Panasonic, der laver denne type recordere (se side 1 hvor jeg nævner nogle af dem) - eksempelvis den her, hvis det skal være med DVB tuner. Men efter sigende kan jeg ikke bruge den - og så er der de lidt ældre såsom EH63 - men de har ikke DVB tunere.
 
Så - hvis jeg skulle købe en Panasonic recorder "idag" - hvad ville du så mene jeg skulle købe?? Husk jeg har kabeltv fra YouSee.


Redigeret af Thorvald - 10-April-2012 kl. 13:44
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
Hej Thorvald
Det kan ikke gøres kort ;-)
Problemerne kan opdeles i alvorlige fejl og så i mindre, men alligevel irriterende uhensigtsmæssigheder.
Først de alvorlige:
1) Hvis man afspiller en DVD eller en optaget udsendelse, og maskinen starter en timer-optagelse, så afbrydes afspilningen hård og brutalt. Så må man manuelt genstarte afspilningen og finde derhen, hvor man var nået til. Og det samme gentager sig, når optagelsen stopper.

2) 5 minutter før en optagelse starter, fyldes næsten hele skærmen med en meddelelse om, at en optagelse starter om 5 minutter. Den forsvinder ikke af sig selv, men man skal have fat i fjernbetjeningen og trykke OK.

3) Når en optagelse starter - og man ser direkte tv - afbrydes billedet i ca. 5 sekunder med en sort skærm. Jeg kan slet ikke se, hvorfor det sker. Jeg bruger den ene tuner til at se live tv og maskinen skal bruge den anden tuner til at optage med. Hvorfor afbrydes billedet så? Og det er selvfølgelig lige netop her, at morderen slår til.

4) Man kan ikke indstille maskinen, så optagelser lavet i programguiden automatisk starter nogle minutter før og slutter nogle andre minutter efter tidspunkterne i guiden. Det må man manuelt ændre, hver gang man har valgt en udsendelse til optagelse fra guiden.

5) Når man så går ind i optagelseslisten, for at ændre tidspunkter, så forsvinder både lyd og billede, så man kan ikke følge med i noget, mens man gør det. Programguiden er det eneste menupunkt, hvor der er lyd - og i nogle tilfælde endda også billede.

Og så de mindre alvorlige, men dog irriterende fejl:
5) Maskinen gemmer fint navnet på udsendelsen fra guiden - normalt. For hvis udsendelsen er forsinket, kan der komme til at stå navnet på udsendelsen før. Og hvis man manuelt ændrer optagetidspunktet, så er man sikker på, at udsendelsen navngives med navnet på den foregående udsendelse.

6) Hvis man har ændret optagetidspunktet manuelt, så mister man navnet på listen over indstillede optagelser. Så viser den bare dag, klokkeslæt og kanal - som i de gode gamle VHS-dage.

7) IR-modtagelsen er usædvanlig sløv. Når man skal spole i en optagelse, tager det en evighed at nå op på en rimelig spolehastighed. Der er 7 hastigheder, og man skal op på 5 eller 6, før der rigtig sker noget. På mine gamle Sony trykkede jeg bare 1-2-3 gange på spoleknappen, så spolede den på højeste hastighed. Her skal man først trykke én gang. Når så den spoler på laveste hastighed, så kan man trykke én gang til og så fremdeles. En meget sløv affære. Her ville det være smart, hvis man kunne vælge, hvilken spolehastighed den skulle starte med, som f.eks. Dreambox'en kan.

8) I listen over optagede programmer, identificeres den enkelte optagelse med navn (måske fra en tidligere udsendelse), dato og længde på optagelsen. Her ville jeg meget hellere have et klokkeslæt.

9) Når man har set en optagelse og sletter den, så stiller den sig på den nyeste optagelse i listen. Hvis man så vil se eller slette næste afsnit af en flere uger gammel serie, så må man bladre ned til optagelsen igen. Jeg er vant til, at når man har slettet noget fra en liste, så står den på den næste eller foregående optagelse i listen. Det gælder for mine andre optagere, SMS-listen i min telefon og fillisten på min computer.

10) Man kan ikke slette optagelser, hvis maskinen samtidig er i gang med at optage en udsendelse. Så må man skrive ned på en lap papir, at man skal huske at slette, og så gøre det, når den er færdig med at optage.

11) I starten havde jeg i programguiden en hvid pil, der kørte rundt i en sort firkant. På et tidspunkt begyndte den at vise billedet fra den kanal, jeg kom fra, når jeg gik ind i guiden. Men jeg kan forstå, at det ikke er hos alle, det virker.

12) Man kan ikke bruge danske bogstaver ved navngivning af optagelser. Og hvis man retter et navn, hvor maskinen selv har sat et æ, ø eller å, så kan man ikke gemme navnet.

13) Så er der nogle irriterende oversættelser i menuerne. Guide er oversat til Vejledning. Men hvem kan lige gætte, at Vejledning egentlig betyder Programguide?
Og så er den typiske, jeg også har set andre steder: "in 5 minutes" oversættes til "i 5 minutter". Det er tydeligvis ikke danskere, der har oversat, for så burde de vide, at det hedder "om 5 minutter" på dansk.

14) Maskinen er en evighed om at opdatere programguiden. I mange tilfælde er der kun programmer mindre end én time frem, når man tænder. Hvis man står og skal ud af døren og lige skal sætte den til at optage noget i aften, kan man komme til at vente i 15-20 minutter, før man kan se programmerne. Selvfølgelig kan man finde programmet i avisen og så indstille timeren manuelt - men når man nu har en programguide, så...

Alle disse problemer er oplevet med DVB-C-tunerne. Jeg har ikke prøvet DVB-T, da jeg har fuldpakke fra YouSee.

På det seneste har jeg så også fået det problem, at maskinen af og til fryser midt i en opdeling af et program. Man kan ikke slukke på fjernbetjeningen, så man må finde den anden ende af strømkablet og pille det ud, vente lidt og så sætte det i igen.
En af gangene stod der stadig en sort firkant øverst til venstre i billedet, der hvor den viser billedet, når man skal opdele en optagelse. Jeg måtte tage strømmen i længere tid, før det forsvandt.

Det var nok de fleste af mine uheldige oplevelser med Samsungs BD-D8900. Måske har jeg glemt nogle. Hvis jeg kommer i tanker om noget, vil jeg redigere i indlægget.
Jeg er spændt på at høre om de nye BD-E8x00-modeller, når de kommer. Måske har Samsung lært noget - eller......


Redigeret af KlausJ - 10-April-2012 kl. 22:20
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 15:34
Ok - det lyder som en række fejl, der ville gøre at jeg ville vente med at købe en Samsung til det var verificeret at de har lært noget - hvis de lærer noget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 15:45
Hvis det skal følge deres nye TV, kan det meget vel blive sådan at man i fremtiden kan "tale med" og "vinke ad" en ny recorder fra Samsung. Derfor tvivler jeg på at de får rettet de basale og irriterende fejl...
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis det skal følge deres nye TV, kan det meget vel blive sådan at man i fremtiden kan "tale med" og "vinke ad" en ny recorder fra Samsung. Derfor tvivler jeg på at de får rettet de basale og irriterende fejl...
 
Ja, det er lidt langt ude, det med at kunne tale med sit fjernsyn.... Og hvis man så skal tale med sin recorder også, så skal de jo på en eller anden måde kunne adskille at man taler med sin recorder og ikke med fjernsynet. Det kunne godt gå hen og blive lidt langhåret....
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 16:12
Er der nogen forlydender om, hvornår LG kommer med deres nye maskiner? For jeg skal i hvert fald IKKE have en samsung, hvis de er ringe og umedgørlige...! Confused
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pb13ultra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 17:17

De problemer som Klaus beskriver, er intet problem det lærer man hurtigt at leve med, og er kun

luksusproblemer, husk det er ikke fejl eller mangler, men features (ifølge Samsung).

Jeg skiftede fra youseeboksen til samsung bd-d8200n, og den kører 100% stabilt, og mange af de

ting som Klaus så fint beskriver, er ikke korrekte

mvh Kim.

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 18:00
Hvis man tog de herligt funktioner de bedre ældre HD recorderer har og smed over i YS boksen uden kodning, så havde man den fedeste optager man kan få..


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu